سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۲

به آتش کشیدن حسینیه‌ها در سوریه

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب: 268037
دیده‌بان حقوق بشر از سوزاندن و غارت اماکن مذهبی اقلیت‌های مذهبی در سوریه خبر داد؛ این رویداد در استان ادلب و در نزدیکی مرزهای ترکیه رخ داده است؛ جایی که مخالفین مسلح تندرو، منطقه بزرگی را در اختیار دارند.
نهادهای حقوق بشری از حمله و غارت اماکن مذهبی اقلیت‌های سوریه در مناطق تحت کنترل شورشیان خبر داده‌اند.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از رویترز، شورش ۲۲ ماه پیش علیه حکومت بشار اسد، مسالمت‌آمیز آغاز شد، ولی به جنگی داخلی تبدیل گشت که در نتیجه آن، برخی از تندروهای مذهبی به جان اقلیت‌های مذهبی سوریه افتادند.
 
بنا بر این گزارش، سازمان دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک، خبر داده که در استان شمالی ادلب که مخالفین، منطقه وسیعی را در اختیار دارند، گروه‌های مخالف به تخریب حسینیه‌های شیعیان مشغولند.
 
همچنین ویدئو منتشر شده، مخالفینی را نشان می‌دهد که در حالی که به نشانه شادی تیراندازی هوایی می‌کنند، مشغول تخریب حسینیه شیعیان هستند؛ این تصاویر به ماه پایانی سال گذشته میلادی مربوط می‌شود. آن‌ها فریاد می‌زنند که در حال تخریب لانه شیعیان رافضی هستند.
 
گفتنی است، هر چند مخالفین، نیروهای دولتی را به این جنایت متهم می‌کنند، مردم محلی و ویدئوی منتشره، نشان می‌دهد که مخالفین پس از به دست گرفتن کنترل روستا، این کار را کرده‌اند.

فیلم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اللهم عجل لولیک الفرج
Belgium
خدا لعنت کند کفاری را که عامل تفرقه بین شیعه و سنی هستند. لعنت خدا بر وهابیت که از صهیونیسم نشأت می گیرد.