چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۴
۵

خبری که ارز را 500 تومان گران کرد

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 267969
رئیس کل بانک مرکزی گفت: تحقیق و تفحص از بانک مرکزی قیمت ارز را 500 تومان افزایش داد.
خبری که ارز را 500  تومان گران کرد
به گزارش جهان به نقل از مهر،‌ محمود بهمنی در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: ما در طول تاریخ شفاف ترین و بهترین عملکرد را در این پنج سال اخیر  داشته ایم و در این شرایط که شمشیر به دست جبهه مقابل را داریم، ضربه زدن از پشت سر بی انصافی است.

وی اضافه کرد: تحقیق و تفحص از بانک مرکزی قیمت ارز را 500 تومان افزایش داد و چه کسی باید در این باره پاسخگو باشد.
بهمنی با اشاره به اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس عملکرد شش ماهه بانک مرکزی را دیده است و این اشکالی ندارد، گفت: به تحقیق و تفحص احترام می گذاریم و کمیته های تخصصی مجلس می توانند بیایند بنشینند و بررسی کنند اما سر و صدا نکنند و در دنیا در شیپور بدمند که بانک مرکزی ایران تخلف کرده است.
 
این در حالی است که سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت دیشب در بخش خبری 20 و 30 شبکه دوم سیما، عامل اصلی نوسانات ارزی در روزهای اخیر را ناشی از مسائل سیاسی بیرونی عنوان کرد و گفت:  وقتی که نوسانات بر روی رفتار اقتصادی اثر می گذارد قطعا باعث بروز مشکلاتی می شود اما ما یکسری فشارهای سیاسی را در روزها و هفته های اخیر تحمل می کنیم و یک فشار جدیدی در باب نقل و انتقال پول به ما تحمیل شده که این موارد می تواند منجر به سوءاستفاده در بازار و احتکار شود.

وی افزود: البته اخبار مسائل مرتبط با بانک مرکزی در روزهای اخیر نیز در بروز نوسانات بازار ارز بی اثر نبوده ولی مهم ترین عامل آن فشارهای سیاسی بیرونی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
از بی تدبیری های شما امسال ریال خاک بر سر شد .کی جواب این را میدهد. رو که نیست....
Iran, Islamic Republic of
تحقیق و تفحص قیمت ارز را 500 تومان بالا نبرد. بهتر است بگوئیم اعلام اجرای مرحله دوم هدفمندی ارز را گران کرد.
ای بابا ما گفتیم جمشید بسمالله رو گرفتن دیگه مشکل ارز نداریم حالا باید نمایندگان رو بگیرند چرا میخاین تحقیق و تفحص کنید. جمع کنید بابا این بود اقتصادی که میخاست جز بیست کشور جهان باشه حالا با یک شایعه تو یک روز 500 تومن ارز توش گرون میشه
سید ابراهیم
خدا رو چه دیدین، شاید نتیجه تحقیق و تفحص 1500 تومن نرخ ارز رو ارزون کنه
United States
متاسفانه چوب این کار ها را مردم عادی می خورند مثلا دو روز تو صف برنج هستم نتوانستم بگیرم و هزاران مشکل دیگر که نمی شه گفت