دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۱
۱۱
با رای دیوان عدالت اداری؛

حکم مدیر عاملی مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی ابطال شد

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب: 266333
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ابلاغ سعید مرتضوی مبنی برای تصدی مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی ابطال شد.
حکم مدیر عاملی مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی ابطال شد
به گزارش جهان، علی اکبر بختیاری در گفتگو با مهر اظهار داشت: بر اساس مصوبه هئیت وزیران در تاریخ 15 مرداد امسال صندوق تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی تغییر یافت. در ادامه نیز وزیر کار با پیشنهاد هئیت امنا، سعید مرتضوی را به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انتخاب کردند.

وی افزود: رئیس مجلس هم این مصوبه را مغایر قانون اعلام کرده بود که پس از مهلت قانونی در این خصوص ترتیب اثر داده نشد. در جلسه امروز هیئت عمومی دیوان عدالت اداری این مصوبه مغایر قانون تشخیص داده شد و حکم وزیر برای مدیرعاملی سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی لغو شد.

اردیبهشت ماه سال جاری احمد توکلی نماینده مجلس به دلیل انتصاب سعید مرتضوی در پست ریاست صندوق تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و پس از آن هم بحث استیضاح وزیر کار مطرح شد. اما مرتضوی در تامین اجتماعی ماند و فقط ماجرای استیضاح منتفی شد پس از آن نمایندگان ماجرای شکایت از وی را دنبال کردند و در نهایت پای دیوان عدالت اداری به میان آمد.

مدتی بعد حجت الاسلام محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد که حکم انتصاب "سعید مرتضوی" با رای هیئت عمومی دیوان عدالت ابطال شد و این بدان معنا است که انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است. هنوز زمان زیادی از این ماجرا نگذشته بود که هیات دولت اساسنامه تامین اجتماعی را تغییر داد بطوریکه صندوق به سازمان تغییر نام داد و با این ترفند راهکاری برای ماندن مرتضوی در تامین اجتماعی پیدا شد.

پس از این اقدام تامین اجتماعی همچنان بر ماندن مرتضوی در سازمان تاکید داشت و البته دیوان نیز عنوان می کرد که وی نباید در تامین اجتماعی باشد و ماجراها همچنان ادامه داشت تا اینکه سرانجام امروز 26 دی ماه حکم ابطال ابلاغ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سعید مرتضوی به دیوان عدالت اداری ارسال شد تا اعلام شود حکم دیوان عدالت کشور اجرا شده است.  اما این حکم در حالی ابلاغ شده که حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه هیات امنای صندوق تامین اجتماعی برای انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس صندوق تامین اجتماعی بوده در حالی که به دلیل تغییر اساسنامه تامین اجتماعی، مرتضوی همچنان بر سمت خود باقی می ماند. با این تغییر رای دیوان عدالت اجرا شد و سعید مرتضوی به فعالیت خود با عنوانی جدید ادامه داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
تامیین اجتماعی سازمانی که با پول بیمه پرداختی کارگران اداره میشود ولی سر انتخاب رئیسش دیگران دعوا میکنند!!!!!!!!!!!!
United States
یعنی این چه سریه که ایشون بعد از این همه مخالفت و مجلس و دیوان و قسم خودشون و اون همه قضایای جورواجور همچنان بر مسند کار تشریف دارن و کاراشون تو تلوزیون بلد میشه؟!!!!
ایشون خوبه یه مدتی استعفا بدن برن قضایایی که خیلیا می گن رو خلافشو ثابت کنن و رفع اتهام بشن بعد دوباره اصلا بیان وزیر شن!آخه ما که حسود نیستیم
اما توروخدا استعفا بده تموم بشه بره خودتم دیگه خیالت از یه قضایایی راحت می شه
عجبا در مراکزی که دولت جناب رئیس جمهوری محترم مدیران خدوم. اینده نگروموفقی دارند بجای حمایت وتشویق ودلگرمی انان . اینگونه رفتار میشود؟ انهم توسط بعضی سیاسیون که تمام هم وغمشان به حسب وظیفه باید حمایت از این چنین مدیرانی باشد. اتهام به شخصیتی در امور دیگری که هنوز به اثبات نرسیده نباید موجب چنین برخورد ناعادلانه ای گردد/
Iran, Islamic Republic of
حکم دیوان سالبه به انتفای موضوع است
چون صندوق تامین اجتماعی وجود نداره لذا ابطال حکم مدیرعاملی برای صندوق هم موضوعیت نداره!
یعنی این چند ماه آقایون توی دیوان عدالت نون بیت المال رو خوردن و حکمی دادن که به درد نمی خوره!
فقط سیاسی کاری
بیچاره بیش از 600هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در شهر قم که حتی یک بیمارستان کوچک ندارند، در حالی که بیش از یک سال است که این قاضی جوان در نگهداشتن کرسی ریاست بر اموال مستقیم مردم چنان احساس تکلیف کرده حتی اگر خود مردم هم بخواهند ایشان از احساس برنخواهدگشت!
Iran, Islamic Republic of
از همان اول هم معلوم بود که هیچکاری نمی توانند بکنن
مجلس و قوه قضاییه از عهده زرنگی های دولت برنیامدند و به بن بست رسیدند
Iran, Islamic Republic of
ایشان مگر در فاجعه کهریزک متهم اصلی پرونده نیست . . . ! ؟
نا شناس
خیر....
Iran, Islamic Republic of
به داد مردم برسند مسئولان. گرانی گرانی گرانی......
به جای این کارهای سیاسی ، دادگاهش رو زودتر برگزار کنند! تا معلوم شود مجرم است یا خیر!!!!
احمد
چرا همش با آبروی این ... بازی میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟