پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱
گزارش «جهان» از آخرین تحولات فدراسیون فوتبال

یک سردار، قطعه بعدی پازل کفاشیان

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 266265
آخرین اتفاقی که در فدراسیون فوتبال رخ داد انتصاب مهدی تاج بعنوان رییس سازمان لیگ بود؛ موضوعی که کمتر کسی انتظارش را داشت.
یک سردار، قطعه بعدی پازل کفاشیان
به گزارش خبرنگار ورزشی «جهان»، حضور تاج و کنار رفتن بهروان، ادامه همان پروسه ای است که علی کفاشیان از چند هفته قبل کلید زد تا مقدمات ماندگاری اش در راس فدراسیون را فراهم کند. این پروسه در واقع تلاشی است برای تلطیف فضا و کم کردن هجمه انتقادات.

احضار حبیب کاشانی به فدراسیون و در نظر گرفتن پست ریاست ستاد جام جهانی برای این مدیر نزدیک به دولت نیز در راستای همین هدف اتفاق افتاد.

اما مهمترین بحثی که حالا مطرح شده و کسی پاسخ آن را نمی داند به چرایی این تحرکات بر می گردد و اینکه آیا کفاشیان که چندی قبل رسما از کناره گیری خود سخن گفته بود حالا نقشه های دیگری را در سر دارد.

جذب مهدی تاج که تا چندی قبل مخالف شماره یک کفاشیان بود و قرار دادن وی در راس سازمان لیگ پیام ویژه ای را در پی داشت؛ بویژه وقتی شنیده می شود که این مدیر از چهره های مورد تایید وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود.

رییس فدراسیون فوتبال که در انتخابات دوره دوم ریاست خود با دور زدن وزارت نشینان نشان داد که از شمه های سیاسی برخوردار است، حالا نیز بازی با مهره ها را آغاز کرده است تا آرام آرام کابینه جدیدی را شکل دهد؛ کابینه ای که نقش مهمی را در ماندگاری وی در راس فوتبال و یا تعیین رییس بعدی ایفا خواهد کرد.

این موضوع که علی کفاشیان در نظر دارد با جذب مهره های مورد تایید وزارت ورزش و جوانان مقدمات آشتی کنان با وزیر را فراهم کند از اتفاقات اخیر قابل برداشت است و بر اساس اخبار رسیده قطعه بعدی پازل رییس سردار محمدی رییس سابق سازمان لیگ و دوست نزدیک مهدی تاج است؛ فردی که گفته می شود بجای مهدی محمد نبی بر صندلی دبیری جلوس خواهد کرد و گزینه ای جدی برای جایگزینی خود کفاشیان خواهد بود.

اتفاقات اخیر گواه این مسئله است که فدراسیون فوتبال نیز همچون کمیته ملی المپیک این روزها بستر برخی تحرکات غیر ورزشی بوده و جنگ پنهان قدرت شاید ضربات سختی را بر بدنه این بخش مهم از ورزش کشور وارد کند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
کفاشیان فوتبال موندگاره اما تو از این فوتبال رفتنی هستی
پس خودت برو
تو خوشی وقبل حذف از جام جهانی