يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
۱

اعتراض به جانبداری بی‌بی‌سی+عکس

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب: 265748
تعدادی از فعالان مدنی مدافع آرمان های مردم فلسطین عصر جمعه با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی بنگاه سخن پراکنی بریتانیا (بی بی سی) در لندن به پوشش جانبدارانه اخبار فلسطین توسط این بنگاه اعتراض کردند.
اعتراض به جانبداری بی‌بی‌سی+عکس
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، تجمع کنندگان در مقابل ساختمان ˈبی بی سیˈ، پرچم های فلسطین، تصاویری از زندانیان فلسطینی و پلاکاردهایی در حمایت از مردم فلسطین و انتقاد از ˈبی بی سیˈ در دست داشتند.

بر روی برخی از این پلاکاردها نوشته شده بود؛ زندانیان فلسطینی را آزاد کنید، برای ˈبی بی سیˈ زندگی یک سگ گم شده بیشتر از جان زندانیان فلسطینی اهمیت خبری دارد.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع در مصاحبه با ایرنا گفت: ˈبی بی سیˈ به عنوان یک سازمان عمومی با پول مردم و مالیات دهندگان اداره می شود و وظیفه دارد در پوشش خبری رویدادها بی طرف باشد و اطلاعات درست را در اختیار مخاطبان قرار دهد.


وی که خود را ˈعامرˈ معرفی کرد، افزود: متاسفانه ˈبی بی سیˈ در پوشش اخبار فلسطین و اسراییل کاملا جانبدارانه و یکجانبه عمل می کند و خبری بی طرفانه از جنایات رژیم اسراییل و رنج و عذاب مردم تحت اشغال فلسطین منتشر نمی کند.

این مسلمان انگلیسی اظهارداشت: به عنوان مثال اگر شما فهرست موتور جست و جوی ˈگوگلˈ را نگاه کنید، 21 میلیون خبر و گزارش منتشره شده توسط وبسایت های ˈبی بی سیˈ را ملاحظه می کنید ولی در میان این حجم عظیم اخبار، هیچ خبری از زندانیان فلسطینی که در حال حاضر در اعتصاب غذا به سر می برند به چشم نمی خورد.

ˈسامر عیسویˈ و ˈایمن الشراونهˈ دو زندانی مشهور فلسطینی هستند که بدون اتهام و محاکمه رسمی، توسط رژیم صهیونیستی در بازداشت به سر می برند و از حدود شش ماه پیش نیز دست به اعتصاب غذا زده اند.

ˈعامرˈ افزود: شما نمی توانید هیچ خبری درباره این دو زندانی رو به مرگ در ˈبی بی سیˈ پیدا کنید ولی در عوض بیش از هزار خبر از ˈگیلعاد شلیطˈ سرجوخه اسراییلی که یک سال و نیم پیش توسط حماس آزاد شد می بینید که دهها مورد آن مربوط به سال گذشته است.

وی با اشاره به یکی از پلاکاردها که بر روی آن خطاب به ˈبی بی سیˈ نوشته شده بود ˈآیا ارزش جان یک سگ بیشتر از فلسطینی هااست؟ˈ، گفت: ما در جست و جوی اخبار ˈبی بی سیˈ به خبری برخورد کردیم که به وضعیت یک سگ رها شده اختصاص داشت و ˈبی بی سیˈ با آب و تاب گزارش داده بود که این سگ نیمی از وزن خود را به دلیل گرسنگی از دست داده است.

وی اظهار داشت: زندانیان فلسطینی که حدود شش ماه است در اعتراض به وضعیت ظالمانه خود اعتصاب غذا کرده اند، اکنون به پوست و استخوان تبدیل شده اند ولی باز هم ˈبی بی سیˈ حاضر نشده درباره وضعیت آنان خبری منتشر کند و مالیات دهندگان انگلیسی را در جریان بخشی از رنج و عذاب مردم فلسطین و بویژه زندانیان فلسطینی قرار دهد.

بر اساس گزارش منابع خبری، هم اکنون بیش از چهار هزار و 700 زندانی سیاسی فلسطینی در زندان های اسراییل به سر می برند که 285 نفر از آن بر اساس مقررات موسوم به ˈبازداشت اجراییˈ بدون اتهام و محاکمه و برای مدت نامعلوم زندانی شده اند.

همچنین از سال 2000 میلادی تاکنون، بیش از هشت هزار کودک فلسطینی توسط رژیم اسراییل بازداشت شده اند که در حال حاضر نیز چند صد کودک و نوجوان زیر سن قانونی هنوز در فلسطین اشغالی در زندان به سر می برند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بی بی سی خائن شرمت باد ننگت باد