شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

مصادیق پست‌های مدیریتی مشخص شد/ الهام باز هم چند شغله شد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 265328
نمایندگان مجلس با تصویب ماده‌ای از طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل را تصویب کردند که مصادیق پست‌های مدیریتی را تعیین می‌کند.
به گزارش جهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان ماده دیگری از طرح ممنوعت اشتغال به بیش از یک شغل را بررسی و تصویب کردند.
 
بهارستان‌نشین‌ها در جریان ماده 3 طرح مذکور، پیشنهادات حذف یا اصلاح عبارتی را مطرح کردند که هیچ کدام از این پیشنهادات به تصویب نرسید. 
 
در جریان بررسی این ماده غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران که روز گذشته و در جریان بررسی ماده یک این طرح نیز با عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس مشاجره لفظی پیدا کرده بود، طی سخنانی گفت: دیروز بحثی بین بنده و آقای مصری مطرح شد که هم خودم و هم دوستان احساس کردیم که با این مشاجره، قدری از ساحت مقدس مجلس خروج کردیم.
 
وی با بیان اینکه به نوبه خود از ساحت مقدس مجلس عذرخواهی می‌کنم، تصریح کرد: گرچه به نوبه خود صحبت‌هایم را کارشناسی می‌دانم اما قبول دارم که برخی مطالبم درست نبود.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: کلامم نسبت به دولت محترم به گونه‌ای بود که گویا آن مطالب را نسبت به کل دولت گفته‌ام که البته منظور بنده این گونه نبود چرا که ساحت کل دولت را پاک‌تر از این مباحث می‌دانم.
 
در ادامه نادر قاضی پور نماینده مردم اردبیل نیز که قصد بیان پیشنهادی داشت، فرصتش را برای بیان تذکری بودجه‌ای مغتنم دید و خطاب به علی لاریجانی گفت: چرا راجع به قانون بودجه که چه زمانی می‌آید، صحبت نمی‌کنید.
 
وی افزود: هفته آینده که آقای رئیس جمهور می‌خواهد به مجلس بیاید؛ خودش می آید یا با بودجه می‌آید؟
 
علی لاریجانی نیز از این نماینده مجلس خواست تا راجع به موضوع صحبت کند.
 
به گزارش تسنیم ، پس از طرح پیشنهادات از سوی نمایندگان و عدم تصویب آنها، وکلای ملت ماده 3 طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل را با 162 رای موافق، 14 رای مخالف و 15 رای ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسانند.
 
براساس این مصوبه مجلس، منظور از شغل در این قانون تصدی هر نوع پست مدیریتی اعم از سیاسی، حرفه‌ای و آموزشی و همچنین پست قضایی، اجرایی، اداری و عضویت در هیئت مدیره و مدیریت عامل، مشاور و مشاور ارشد و سایر عناوین مشابه اعم از دائم و موقت، تمام وقت و پاره وقت و موظف و غیر موظف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *