دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

نظر استاندار مازندران درباره «پایتخت۲»

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 265168
استاندار مازندران گفت: مجموعه «پایتخت۲» تصویرگر حس همبستگی و صمیمیت زلال یک خانواده شمالی است.
به گزارش جهان، «علی اکبر طاهایی» استاندار مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس در پاسخ به این سوال که سریال تلویزیونی پایتخت دو تا چه میزان می‌تواند معرفی کننده فرهنگ و آداب رسوم مردم مازندران باشد، گفت: قبول کنید معرفی فرهنگ قومی که دیرینه تاریخی کهن دارد و پناهگاه فرزندان پیامبر بوده، کار دشواری است.

وی ادامه داد: مازندران مهد شیعه است و مردم این منطقه در تاریخ نقش به سزایی داشتند و داوطلبانه شیعه را پذیرفتند. با توجه به اینکه این سرزمین ارزش‌های متعالی و ماندگاری دارد، بنابراین نمی‌توان از یک کارگردان انتظار داشت که از چنین سرزمین کهن با رویکرد الهی و آسمانی یک اثر چند وجهی بسازد.

طاهایی اشاره کرد: یک سریال می‌تواند به بخشی از این ابعاد بپردازد. در این باره باید هنر کارگردان، نویسنده و بازیگران سریال تلویزیونی پایتخت را ستود که این گونه به فرهنگ مردم مازندران می‌پردازند.

استاندار مازندران عنوان کرد: واقعاً هنر عوامل سازنده این سریال ستودنی است که می‌خواهند روایتگر بانگ الله اکبر که فریاد آزادی بخش است در سریال پایتخت با محوریت مردم مازندران باشند. رویکرد سرزمین مازندران خدا محور است و خوشحالیم که مجموعه‌ای تولید می‌شود که به بخش‌هایی هر چند کوچک به مردم مازندران می‌پردازند.

وی ادامه داد: سیروس مقدم کارگردان، محسن تنابنده نویسنده، بازیگران و دیگر عوامل پشت صحنه برای تولید این سریال خیلی زحمت می‌کشند تا بتوانند بخش‌هایی از مهد غنی استان مازندران را واکاوی کنند.

طاهایی در خاتمه افزود: سریال تلویزیونی پایتخت۲ تصویرگر حس همبستگی و صمیمیت زلال یک خانواده شمالی است. امیدوارم عوامل سازنده این سریال در کارشان موفق باشند، چرا که صادقانه کار می‌کنند و حس همبستگی میان مردم مازندران را به نمایش می‌گذارند.

«پایتخت ۲» کاری از گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه یک است که در ۱۵ قسمت نوروز ۹۲ از این شبکه پخش می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *