سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

جزئیات ویژه‌ برنامه‌های صداوسیما در ایام حج

دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 697008
رئیس ستاد حج و زیارت صدا وسیما گفت: مراسم مربوط به ایام تشریق نیز به طور ویژه و زنده در فواصل مختلف از شبکه های یک، سه، قرآن و معارف، شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک، پرس، العالم، الکوثر و برخی شبکه‌های رادیویی پخش خواهد شد.
جزئیات ویژه‌ برنامه‌های صداوسیما در ایام حج
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، در دیدار با رئیس حج و زیارت صداوسیما و گروه اعزامی رسانه ملی به مراسم حج تمتع ۹۸، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های ارزشمند این گروه، کار آنها را مصداق آیه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ …» دانست و گفت: شما حال و هوای کشور را حرمینی و روحیه معنوی مردم را تقویت می کنید.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: ارزش خبرهای حج، تاثیرگذاری و انتقال انرژی مثبت آن با دیگر خبرها قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با وضو بودن اصحاب رسانه را در بالا بردن بار معنوی محتوای تولید شده، موثر دانست و گفت: وقتی با یاد خدا و با وضو کارتان را شروع می کنید، خداوند بار مثبتی را بر گزارش شما می گذارد که بر قلب مخاطبان تاثیرگذار است.
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت کار رسانه ای در موسم حج را کار معنوی و ارزشمند دانست و خطاب به گروه اعزامی صدا و سیما گفت: با معنویتی که در خود تقویت می کنید، بار مثبت و تاثیرگذاری کارتان را بیشتر نمایید.

وی با قدردانی از فعالیت های گروه خبری رسانه ملی در حج امسال گفت: مصر هستیم که برنامه های معنوی موثر برای مخاطبان صدا و سیما تولید شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ابراز امیدواری کرد که همگان از جمله فعالان رسانه ای از دستاوردهای سفر معنوی حج بهره مند شوند.

به گزارش فارس، همچنین در ابتدای این دیدار حسن گروسی، رئیس ستاد حج و زیارت صدا وسیما، با ارائه گزارش از عملکرد و برنامه های این ستاد در هفته حج و ایام حج تمتع امسال، گفت: طبق برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده با حوزه های مختلف رسانه، از جمله سیما، صدا، برون مرزی، سیاسی، استان ها و فضای مجازی، اکثر بخش های رسانه ملی برای انتقال پیام های فرهنگی، معنوی و سیاسی حج فعالند و در این خصوص برنامه «با کاروان» و مجله تصویری «روضه رضوان»، همچنین نماهنگ و میان برنامه هایی درباره حج با توجه به شعار حج امسال با عنوان «خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی» و با نگاه به وحدت اقوام، مذاهب، ملل مختلف و ابعاد سیاسی، فرهنگی و عبادی در حج، توسط همکاران اعزامی به عربستان، تولید و از شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی ملی و برون مرزی و استان ها پخش می شود.

مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک افزود: یک نسخه از کلیه تولیدات گروه در فضای مجازی منتشر و همه برنامه های مورد نظر در پایگاه اطلاع رسانی لبیک و تمامی پیام رسان های اجتماعی و شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک نیز پخش می شود.

گروسی با اعلام اینکه دعاهای کمیل و ندبه زائران ایرانی بیت الله الحرام از شبکه های اول، قرآن، شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک و رادیو ایران و رادیو معارف تاکنون به طور زنده و تولیدی پخش شده اند گفت: برنامه های پیش رو از قبیل همایش های بعثه مقام معظم رهبری، مراسم برائت از مشرکین، دعای عرفه و همچنین گزارش های خبری نیز به طور مستمر از شبکه های رادیویی و تلویزیونی پخش می شود.

رئیس ستاد حج و زیارت صدا وسیما گفت: طبق برنامه ریزی از پیش انجام شده، مراسم مربوط به ایام تشریق نیز به طور ویژه و زنده در فواصل مختلف از شبکه های یک، سه، قرآن و معارف، شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک، پرس، العالم، الکوثر و برخی شبکه های رادیویی پخش خواهد شد.

مسئول گروه اعزامی صدا و سیما افزود: تاکنون جمعا حدود ۲۸۰ گزارش صوتی به مدت تقریبی ۱۲۰۰ دقیقه و نزدیک به ۲۰۰ گزارش تصویری، تولیدی و خبری به مدت تقریبی ۱۱۰۰ دقیقه توسط گروه برای پخش به شبکه ها ارسال شده است که این حجم برنامه نتیجه آموزش همکاران اعزامی و برنامه ریزی در طول سال و اقدام ارزشمند و انقلابی گروه صدا و سیما در حج بوده است.

گروسی با اشاره به تراکم کار رسانه‌ای در حج و همکاری نکردن دولت میزبان،کاهش سهمیه برنامه سازان صدا و سیما به حج تمتع را در سال های اخیر نادرست دانست و افزود: متاسفانه در این خصوص با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم و از ظرفیت های بالای برنامه سازی، به ویژه مستندسازی در سرزمین وحی بهره گیری نشده است.

رئیس ستاد حج و زیارت صدا وسیما، تاکید کرد:  از نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی درخواست می کنیم به منظور بهره گیری از این ظرفیت، تصمیم مناسبی در این زمینه اتخاذ شود.

به گزارش فارس، «حسن گروسی» رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس از تولید و پخش ویژه برنامه‌های مراسم حج تمتع سال ۹۸ به منظور تحقق شعار امسال یعنی «حج؛ خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی» خبر داد و گفت: با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم و حجاج، برنامه‌های متعددی در هفته حج از شبکه‌های رسانه ملی پخش شد و امسال هم شاهد فعالیت‌های هدفمند ویژه‌ای در حوزه حج بودیم.

وی با اشاره به حضور حجت الاسلام و المسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در برنامه زنده آفتاب شرقی شبکه یک سیما که از نقش گسترده رسانه ملی در اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات ارزشمند و خوب به زائران ایرانی از سفر معنوی حج بخصوص شبکه اینترنتی و پایگاه اطلاع رسانی لبیک صدا و سیما قدردانی کرده بود، گفت: به برکت اطلاع رسانی به موقع، گسترده و شفاف برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی در هفته حج، رسانه ملی بسیاری از ابهامات موجود مربوط به زائران بیت الله الحرام برطرف شد و زائران مهمترین اطلاعات مربوط به حج تمتع سالجاری را با ملاحظه این برنامه ها دریافت کردند.

رئیس ستاد حج و زیارت رسانه ملی گفت: با عنایت به اعزام بیش از ۸۸ هزار نفر از هموطنانمان به سرزمین وحی و لزوم اطلاع رسانی‌های لازم در برنامه‌های زنده با کاروان و روضه رضوان شبکه‌های یک و دو و همچنین برخی دیگر از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی سعی کردیم با دعوت از مسئولان فرهنگی و اجرایی حج  به جزئی‌ترین موضوعات مرتبط با این سفر روحانی و مهم پرداخته و درخصوص تنویر افکار عمومی بطور شفاف اطلاع رسانی کنیم.

گروسی گفت: غیر از روضه رضوان و با کاروان برنامه‌های دیگری نیز پیرامون مسائل فرهنگی، اجرایی، پزشکی و بحث‌های مرتبط با نحوه اعزام از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش شد، که می‌توان به آفتاب شرقی، تا نیایش، با همستان، گفت‌وگوی ویژه خبری، گفت‌وگوی ویژه قرآنی، مسافر قبله، خانه مهر، سمت خدا، میزبان، زمزم احکام و گفت‌وگوی ۲۱ اشاره کرد.

مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک با اشاره به تاکیدات امام عظیم الشان و مقام معظم رهبری در زمینه جنبه سیاسی حج، اضافه کرد: همایش‌ها و برنامه‌های حجاج ایرانی در کشور عربستان بویژه مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات از شبکه‌های ملی و برون مرزی صدا و سیما پخش خواهد شد.

گروسی ایجاد وحدت بین اقوام و مذاهب و پرهیز از هر گونه اختلاف افکنی را نیاز ضروری امروز دانسته و خاطرنشان کرد: گروه اعزامی صدا و سیما به کشور عربستان که در مدینه منوره استقرار یافته است می کوشد تا ابعاد فرهنگی، عبادی و سیاسی حج، وحدت مسلمانان، حمایت از مظلومین همچون ملت فلسطین، مردم یمن و مراسم برائت از مشرکین را در حج به تصویر کشیده و در اختیار مخاطبان رسانه ملی قرار دهد.

وی گفت: نسخه فضای مجازی برنامه‌های تولید شده در عربستان، بطور همزمان در فضای مجازی نیز منتشر خواهد شد و همچنین یک نسخه از کلیه برنامه‌های مورد نظر از شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک به نشانی www.labbaik.ir پخش خواهد شد.

گروسی افزود: برنامه‌های «روضه رضوان» از شبکه دو سیما «با کاروان» از شبکه یک سیما در ایام حج تمتع نیز پخش می‌شود و در این برنامه‌ها، توسط همکاران ما تلاش خواهد شد تا حال و هوای معنوی حج و زائران بیت الله الحرام و همچنین اطلاعات لازم در اختیار خانواده های زائران قرار داده شود.

وی تاکید کرد: در ایام حج تمتع سعی شده است از همه برنامه های مختلف در مکه مکرمه، مدینه منوره و مشاعر مقدسه پوشش مناسبی صورت گیرد که در این زمینه می توان به پوشش کنگره عظیم حج در ایام تشریق، برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه از صحرای عرفات دعای کمیل و ندبه در شبکه های ملی، استانی، برون مرزی و شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک اشاره کرد.

گروسی با بیان این مطلب که آیتم‌های معنوی و جذابی در ایام پیش رو از سوی گروه اعزامی رسانه ملی به سرزمین وحی تولید و پخش خواهد شد، اظهار داشت: این برنامه‌ها با کیفیت‌سازی در فرم، محتوا و ارائه برنامه‌های شاخص و متفاوت نسبت به سنوات قبل در اختیار رسانه ملی قرار خواهد گرفت.

مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک با اشاره به اینکه گروه اعزامی رسانه ملی به سرزمین وحی همواره تلاش کرده است علاوه بر ارسال اخبار و اطلاعات مربوط به زائران ایرانی بیت الله الحرام، تصویری زیبا از حج ابراهیمی را به اقصی نقاط جهان صادر کند از تهیه و تولید آیتم های متنوع برای پخش در عرصه های بین المللی خبر داد و گفت اخبار مرتبط  با حج تمتع سال جاری در پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نشانی اینترنتی www.labbaik.ir  منتشر می‌شود.

وی در پایان گفت: هموطنان عزیزمان با عضویت در فضای مجازی و پیام رسان‌های داخلی حج و زیارت صدا و سیما به نشانی @labbaiktv  می‌توانند اخبار لحظه‌ای و گزارش‌های صوتی و تصویری مربوط به زائران ایران در سرزمین وحی را دریافت کنند.

منبع:فارس
برچسب ها: صدا و سیما حج
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *