شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

روايت لاريجاني از بدقلقي‌هاي رسول جعفريان

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب: 264964
رئیس مجلس با بیان اینکه برگزاری همایش‌های مشترک فرهنگی با سایر کشورها از جمله اقدامات مثبت حجت‌الاسلام جعفریان بوده است بر استمرار برگزاری اینگونه همایش‌ها تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه حجت‌الاسلام جعفریان و محمد رجبی به عنوان رئیس مرکز کتابخانه،‌موزه و اسناد مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با بیان اینکه از تغییر رئیس کتابخانه مجلس ناراحت است، اظهار داشت: بنده همانطور که در حکم آقای جعفریان برای مشاوره رئیس مجلس عنوان کردم تلاش داشتم ایشان در سمت ریاست کتابخانه مجلس باقی بمانند اما پافشاری ایشان چاره‌ای جز پذیرش استعفا نداشت که این از دو حالت خارج نیست. یا ما اشتباه کردیم با خود آقایان.
 
وی با اشاره به اظهارات جعفریان که پیش از وی گفته بود رئیس مجلس بیشترین همکاری را با او داشته و شرایط برای فعالیت در کتابخانه مجلس هموار بوده است به مزاح گفت: این که آقای جعفریان می‌گوید بنده همکاری لازم با ایشان داشتم و شرایط برای فعالیت مطلوب بوده است این سؤال را به وجود می‌آورد که اگر این طور بود چرا رفتی.

لاریجانی با بیان اینکه فعالیت‌های علمی و پژوهشی نیاز به شجاعت دارد، افزود: یکی از ویژگی‌های بارز آقای جعفریان که موجب دلبستگی بنده به ایشان شده است،شجاعت ایشان بود. آقای جعفریان درکارهای علمی شجاع هستند و محافظه کاری نمی‌کنند بنده این روحیه را در استاد مطهری هم می‌دیدم چرا که استاد با شجاعت نظرات خود را مطرح می‌کردند.

رئیس مجلس با بیان اینکه امسال و سال آینده با خشکسالی بودجه مواجه هستیم، گفت: گرچه در شرایط کنونی شرایط خوبی برای حل مشکلات مالی نداریم اما انتظار داریم آقای رجبی فعالیت‌های آقای جعفریان را ادامه دهد و خللی در فعالیت‌های کتابخانه مجلس به وجود نیاورد. 
 
وی حجت‌الاسلام جعفریان را فردی فاضل، پژوهشگر و دانشمند توصیف کرد و افزود: البته در عین نکات مثبتی که آقای جعفریان دارند برخی بدقلقی‌ها نیز در ایشان وجود دارد و یکی از همین بدقلقی‌ها ترک فعالیت در مرکز کتابخانه و اسناد مجلس است. 

رئیس مجلس همچنین گفت: از آقای دکتر رجبی دوانی که منت گذاشتند و قبول مسئولیت کردند تشکر می‌کنم. ایشان از بیت شریفی هستند و والد بزرگوار ایشان خدمات فراوان پژوهشی و علمی را داشتند؛ آقای رجبی از دوستان سالیان زیاد بنده است. یکی از دلایل ارتباط بنده با ایشان نزدیکی مان به استاد فردید این است چرا که ایشان از نظرات استاد فردید به خوبی استفاده کردند.
 
لاریجانی با بیان اینکه برگزاری همایش‌های مشترک فرهنگی با دیگر کشورها از جمله اقدامات مثبت رسول جعفریان بوده است، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم همایش مشترکی با کشور افغانستان و عراق برگزار شد و انتظار می‌رود این کار خوب در دوران آقای رجبی نیز ادامه داشته باشد؛ مثلا با برخی کشورها مثل مصر لازم است همایش‌های مشترک فرهنگی و پژوهشی داشته باشیم.
 
لاریجانی با بیان اینکه در دوران فعالیت رسول جعفریان تعداد کتاب‌های کتابخانه مجلس از 250 هزار به 650 هزار جلد ارتقا یافته است انتظار داریم فعالیت‌هایی که آقای جعفری در کتابخانه مجلس انجام دادند در آینده با قدرت بیشتری دنبال شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *