يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
در سن 98 سالگی

پیرترین‌بازمانده‌جنگ‌جهانی درگذشت+عکس

پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب: 264164
یک کهنه سرباز نیروی هوایی انگلیس که از او به عنوان قدیمی ترین اسیر جنگی و همچنین مسن ترین بازمانده انگلیس از دوران جنگ جهانی دوم یاد می شد، روز پنجشنبه درگذشت.
پیرترین‌بازمانده‌جنگ‌جهانی درگذشت+عکس
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈالفی فریپˈ در سال 1939 میلادی و در نخستین روزهای جنگ جهانی دوم اسیر آلمان ها شد و تقریبا تمام مدت شش ساله جنگ را در اسارت به سر برد.

وی که جمعی نیروی هوایی ارتش سلطنتی انگلیس بود، در جریان یک عملیات شناسایی در سپتامبر 1939 هواپیمایش هدف سیستم دفاع هوایی آلمان ها موسوم به ˈلافت وافˈ قرار گرفت و سرنگون شد.

ˈالفی فریپˈ پس از اسارت، حدود شش سال را در اردوگاه های مختلف در لهستان و آلمان از جمله اردوگاه های معروف ˈاستالاگ لافت 3ˈ و ˈاسپرمبرگˈ گذراند و سرانجام پس از پایان جنگ در سال 1945 به انگلیس بازگشت.

یکی از برادر زادگان فریپ، پس از اعلام خبر درگذشت وی گفت: عمو الفی صبح امروز و در حالی که تعدادی از اعضای خانواده در کنارش بودند، درگذشت.

وی از خوشرویی، تغذیه مناسب و ورزش منظم به عنوان راز طول عمر این کهنه سرباز یاد کرده و افزوده است: الفی فریپ همیشه بشاش و مهربان بود و هرگز از سختی هایی که تحمل کرده بود، گله نمی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *