يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۳۱

افزایش یارانه رواج 'خوردن و خوابیدن' است

يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 261977
حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم گفت: این‌که می‌گویند یارانه، پول ملت است مثل این است که بگوییم مالیات را باید به عنوان پول مردم به آن‌ها بدهیم پس برای این باید طرحی در مورد توزیع نقدی مالیات‌ها آوریم، آیا این رویکرد درست است؟ اگر بنا باشد 300 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم بپردازیم بدان معناست که 300 هزار میلیارد تومان از مردم بگیریم، باید این را روشن کنیم که آیا مردم آمادگی دارند که این میزان پول را به دولت بدهند تا بازتوزیع شود؟ با افزایش پرداخت یارانه نقدی، موضوع اشتغال و تولید چه می‌شود؟
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران به برخی از اظهارات اخیر رییس‌جمهور درباره نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها واکنش نشان داد.
 
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم اظهار کرد: رییس‌جمهور در حالی این موضوع را مطرح کرده است که مسوول اقتصاد کشور باید یک نفر باشد، که کشور در سه سطح مسوول اقتصاد دارد؛ در سطح اول مقام معظم رهبری برای تبیین سیاست‌های کلان اقتصاد قرار دارند. رهبر معظم انقلاب با مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلان اقتصاد را ابلاغ می‌کنند. در اینجا رییس‌جمهور نمی‌تواند بگوید سیاست‌گذاری کلان تنها به عهده اوست.
 
وی افزود: دو سطح دیگر مسوولیت اقتصاد در اختیار مجلس و قوه مجریه است، قانونگذاری در اختیار مجلس می‌باشد و رییس‌جمهور نمی‌تواند بگوید که مسوولیت قانونگذاری در عرصه اقتصاد را به او واگذار کنند، البته اجرای سیاست‌های اقتصادی به عهده رییس‌جمهور است و سوال این است که مگر چه کسی در مقام اجرا رقیب رییس‌جمهور شده است.
 
وی با تاکید بر این‌که «تمام اجرا در اختیار رییس‌جمهور متمرکز شده است»، گفت: این‌که رییس‌جمهوری بخواهد هر سه سطح سیاستگذاری کلان یعنی رهبری، مجلس و قوه مجریه را یکجا جمع کند بی‌معناست؛ مگر آن‌که بگوییم قانون اساسی را جمع کنیم و تفکیک قوا نیز وجود نداشته باشد و آن را برداریم و به دنبال آن بگوییم همه آن‌چه در اقتصاد کشور است در اختیار رییس‌جمهور قرار دهیم. زمینه چنین چیزی در قانون اساسی فراهم نیست.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر این‌که «رییس‌جمهور باید تسلیم قانون اساسی باشد» گفت:‌ قانون اساسی رییس‌جمهور را به عنوان منتخب مردم برای اجرا قرار داده است، مجلس نیز به قانونگذاری می‌پردازد و رهبری نیز طبق قانون اساسی برای سیاست‌های کلان فعالیت می‌کند. هر کسی جایگاه خود را دارد. کسی نباید از جای خود فراتر برود و مدعی جایگاه‌های دیگر شود.
 
وی معتقد است: متاسفانه این اتفاق دارد می‌افتد و تاکید رییس‌جمهور مبنی بر این‌که یک نفر و یک جایگاه باید مسوولیت اقتصاد کشور را به عهده داشته باشد بدان معناست که همه چیز در یکجا متمرکز شود، چنین چیزی در اقتصاد و نظام تصمیم‌گیری کلان کشور معنا ندارد، رییس‌جمهور باید مجری قوانین باشد.
 
وی در پاسخ به خبرنگاری که مدعی بود که صحبت از مدیریت واحد در حالی به میان می‌آید که در رفتار کابینه‌ تناقض وجود دارد، گفت: بنده در چنین مواردی که اطلاعی از آن ندارم ورود پیدا نمی‌کنم. ولی آن‌چه می‌دانم این است که این‌که رییس‌جمهور مطرح کرده است که کشور از لحاظ اقتصادی باید مدیریت واحد داشته باشد مقصود ایشان بحث اجراست، ایشان می‌توانند در اجرا، وزرا را عزل و نصب کنند و تغییر دهند. مدیریت اجرایی اقتصادی دست رییس‌جمهور است و کسی مخالف آن نیست اما در مقام قانونگذاری، رییس‌جمهور نباید مطالبه کند که قانون مطابق میل او باشد، قانون همان چیزی است که مجلس تصویب کرده و باید آن را اجرا کند.
 
به گزارش ایسنا، مصباحی‌مقدم در پاسخ به پرسش دیگری مبنی تاثیر اعلام نظر رییس‌جمهور مبنی بر این‌که می‌تواند یارانه‌های نقدی را تا پنج برابر افزایش دهد در جامعه با یادآوری این‌که «مقام معظم رهبری فرمودند تا انتخابات کسی حق ندارد احساسات مردم را تحریک کند» ابراز عقیده کرد: این صحبت چیزی جز تحریک احساسات نیست. این اظهارات بدان معناست که رییس‌جمهور می‌خواهد مردم را مقابل مجلس قرار دهد. معنا و مفهوم دیگر آن است که رییس‌جمهور به جای آن‌که با مجلس صحبت کند با مردم صحبت می‌کند و می‌گوید که مجلس مقابل منافع شماست. مطمئنا هر کسی که وعده پول به مردم بدهد مردم نیز استقبال می‌کنند اما این کار باید مبتنی بر مبنای علمی و کارشناسی و یا یک پشتوانه قوی نظری و علمی باشد. در هیچ کشوری از دنیا به این شکل با یارانه‌ها برخورد نشده است.
 
وی گفت: این‌که می‌گویند یارانه، پول ملت است مثل این است که بگوییم مالیات را باید به عنوان پول مردم به آن‌ها بدهیم پس برای این باید طرحی در مورد توزیع نقدی مالیات‌ها آوریم، آیا این رویکرد درست است؟ اگر بنا باشد 300 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم بپردازیم بدان معناست که 300 هزار میلیارد تومان از مردم بگیریم، باید این را روشن کنیم که آیا مردم آمادگی دارند که این میزان پول را به دولت بدهند تا بازتوزیع شود؟ با افزایش پرداخت یارانه نقدی، موضوع اشتغال و تولید چه می‌شود؟
 
وی افزود: اگر یارانه‌ها را افزایش داده و به مردم بدهیم آن‌ها این پول را در بازار می‌آورند اما چون در بازار تولید به اندازه مقدار یارانه‌ها انجام نمی‌گیرد باید چند برابر آن محصولات را مردم خریداری کنند، اتفاقی که می‌افتد آن است که تنها به مردم پول داده شده است پس کالایی وجود ندارد که آن‌ها در ازای آن پول‌ها خریداری کنند. طبیعتا آن کالاها به قیمت قبلی عرضه نمی‌شود و قیمت‌های جدید نیز تلخ‌کامی برای مردم به وجود می‌آورد چون این قیمت‌ها چند برابر شده است.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است: طبیعتا با افزایش یارانه‌های نقدی، قیمت‌ها نیز چند برابر می‌شود حال اگر یارانه‌های نقدی را افزایش دهیم سوال این است که آیا بیکاری جوانان برای خانواده‌ها مهم نیست؟ آیا تامین بهداشت آن‌ها ضروری نیست؟ از طرف دیگر هزینه‌های دستگاه‌های اداری چندبرابر می‌شود که آن‌ها نمی‌توانند این هزینه‌ها را تامین کنند. افزایش یارانه‌های نقدی بدان معناست که همه کشور بخوابند، مردم در خانه‌های‌شان بیارامند، یارانه بگیرند و هزینه کنند. باید این پول به سمت تولید برود و در جهت رونق تولید و اشتغال کار شود.
 
وی افزود: سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان یارانه به خانوارها داده شد، اگر بخشی از این یارانه را به تولید می‌دادند مگر چه اتفاقی می‌افتاد؟ کشور ما ظرفیت بسیار زیادی برای تولید دارد، مطمئنا در این صورت نه تنها تورم مهار می‌شد، بلکه تولید نیز افزایش پیدا می‌کرد پس تقاضا نیز بالا می‌رفت، در کنار این موضوع، عرضه نیز افزایش پیدا می‌کرد و توازن و بالانسی به وجود می‌آمد.
 
به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه هم‌چنین گفت: رییس‌جمهور در آمارهای خود صحبت از اختصاص 17 هزار میلیارد تومان یارانه به تولید کرده است که به نظر من این میزان بسیار کم است.
 
وی معتقد است: به نظر می‌رسد در تهیه این آمار، مابه‌التفاوت قیمت گازوئیل از 150 تومان تا 350 تومان محاسبه کردند، همچنین مابه‌التفاوت گاز را از 70 تومان تا 150 تومان محاسبه نمودند و این را به عنوان یارانه تولید به حساب آوردند، به نظر من چقدر خوب بود که دولت می‌گفت به جای هر لیتر گازوئیل 350 تومان، هر لیتر گازوئیل هزار تومان است و مابه‌التفاوت 150 تومان تا هزار تومان را محاسبه می‌کرد و این را به عنوان یارانه تولید مطرح می‌کرد. همچنین دولت می‌توانست مابه‌التفاوت گاز از 70 تومان تا هزار تومان را محاسبه کند و این را به عنوان یارانه تولید به حساب می‌آورد اما سوال این است که آیا این یارانه تولید است؟ قانون تصویب کرده بودند که درآمد حاصل از اصلاح قیمت‌ها بازتوزیع شود و 30 درصد آن به تولید داده شود که ریالی از این باب به تولید داده نشده است، به این می‌گویند مابه‌التفاوت انرژی.
 
وی در توضیح یارانه انرژی، گفت: یارانه انرژی به معنای آن است که قیمتی که دولت دوست داشت به آن میزان انرژی را بفروشد، نتوانست این کار را انجام دهد. این مابه‌التفاوت را دولت یارانه انرژی تعبیر می‌کند برای این موضوع نیز دولت می‌توانست به صورت صوری قیمتی را تعیین می‌کرد و به عنوان مابه‌التفاوت انرژی مطرح می‌نمود. چون دولت نتوانست هر لیتر بنزین را 350 تومان بفروشد به محاسبه‌هایی می‌پردازد که این کار حسابداری است نه پرداخت یارانه. پرداخت یارانه بدان معناست که به تولیدکنندگان موفق یارانه تسهیلات بانکی و وجوه در گردش مورد نیاز داده شود، چه این‌که اگر این اتفاق رخ می‌افتاد چنین مشکلاتی در عرصه تولید به وجود نمی‌آمد. اکنون کشور با مشکلاتی در عرصه بیکاری و خوابیدن کارخانجات به صورت وسیع روبرو است.
 
وی با بیان این‌که «در خصوص بخش تولید، آمارهای غلطی داده می‌شود» اظهار کرد: 10 درصد کارخانجات کشور، کارخانجات بزرگ است، کارخانجاتی که غالبا شرکت‌های دولتی و یا شرکت‌های شبهه‌دولتی بوده است. چون این 10 درصد با یارانه‌های دولت امورشان تامین می‌شود مشکلی برای آن‌ها به وجود نمی‌آید ولی سهم این کارخانجات در عرصه صنعت 90 درصد است و سهم کارخانجات متوسط و کوچک از ارزش افزوده و صنعت 10 درصد است ولی تعداد این کارخانجات 90 درصد است. بیش از 50 درصد این تعداد کارخانجات خوابیده و یا به شدت زیر ظرفیت کار می‌کنند که آن‌ها را مورد غفلت قرار می‌دهند.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مدعی شد: رشد کشور ناشی از کارخانجات بزرگ و نه کارخانجات متوسط است از این جهت این آمارها، آمارهای درستی نیست.
 
به گزارش ایسنا، وی در واکنش به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که آقای رییس‌جمهور آمارهای خود را درست و دقیق می‌داند و مجلس بر اساس اطلاعات غلط صحبت می‌کند، گفت: پس با این اوصاف بنده هم می‌توانم بگویم که آقای رییس‌جمهور بر اساس اطلاعات غلط حرف می‌زند.
 
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که رییس‌جمهور موضوع پرونده سه هزار میلیارد تومانی را فساد بانکی و اداری دانسته است، اظهار کرد: این از مفاهیم حقوقی است و نباید وارد آن شویم. قوه قضاییه گفته است که عنوان اختلاس در اینجا صادق نیست و عنوان تخلف صادق است.
 
مصباحی‌مقدم یادآور شد: مجلس دو سال پیاپی مصوبه‌ای در قانون بودجه سال 90 و سال 91 در مورد مطالبات بانک‌ها از تولیدکنندگانی که از روی ناچاری با مشکل روبرو شده‌اند داشت که بر اساس این مصوبات، مجلس مجاز دانست که وام‌های این تولیدکنندگان تا پنج سال استمهال شود.
 
وی با بیان این‌که «این بند از بودجه در محل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح گردید» گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست معاون اول رییس‌جمهور اداره می‌شود که در آن رییس بانک مرکزی، وزیر دادگستری، آقای یوسفیان ملا نماینده مجلس و خود بنده در این جلسات حضور داشتیم که موضوع استمهال وام‌ها نیز در آن‌جا پیشنهاد شد که سرانجام به تصویب مجلس رسید. با این مصوبه مجلس، تولیدکنندگانی که با مشکل مواجه شده بودند نفسی کشیدند. سیستم بانکی نیز تایید کرد که این کمک خوبی بوده است،‌ نتیجه ایجاد توانمندی خوبی در مجموعه شد و تولیدکنندگان توانستند بدهی‌های خود را باز گردانند.
 
وی ادامه داد: قانون در این رابطه مشخص و بسیار دقیق است. در قانون آمده است به تولیدکنندگانی که در جریان تولید با مشکل مواجه شده‌اند وام‌های آن‌ها استمهال گردد. قانون غلط نبوده است.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که «معوقات بانکی برای امروز و دیروز نبوده است»، اظهار کرد: معوقات بانکی چهار پنج سال است که دنبال می‌شود و مدام ارقام آن رشد پیدا می‌کند. نام مهم‌ترین معوقات بانکی را نیز رییس‌جمهور در اختیار دارد و برخورد با آن‌ها از لحاظ امکانات نیز در اختیار قوه مجریه است پس چرا فرافکنی می‌شود و به جای دیگری، احاله می‌گردد.
 
وی خاطرنشان کرد: مجلس هیچ‌گاه تکلیف نکرد که بدهی‌های تولیدکنندگان را استمهال کنید، بلکه مجاز دانست و این اجازه را از لحاظ قانونی داد که هیات‌های مدیره بانک‌ها این کارها را انجام دادند و این هیات‌ها در جایی که مصلحت دیدند این کار را انجام دادند حال اگر آن‌ها تخلف کرده‌اند زیر چتر مدیریت رییس‌جمهورند و اگر درست عمل کرده‌اند چرا از کارشان دفاع نمی‌شود و در مقابلش ایراد گرفته می‌شود.
 
وی افزود: معوقات بانکی که به طور عمده به وجود آمده است برای تعدادی از کسانی است که بزرگ‌ بدهکاران کشور هستند، اسامی آن‌ها مشخص است، به جای آن‌که آن‌ها را به دستگاه قضایی معرفی کنند و حساب‌های آن‌ها را ببندند، فرافکنی می‌کنند و آن را به دوش دستگاه‌های دیگر می‌گذارند.
 
مصباحی مقدم در تبیین راهکار اجرای درست قانون هدفمندی، اظهارکرد: راهکار تنها اجرای قانون است. ما قانون هدفمندی در کشور داریم که اجرای این قانون پنج ساله و به تدریج است. طبیعتا خارج از این چارچوب و هرگونه حرف زدنی یک نوع مقابله با قوانین است.
 
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که آیا برگزاری نشست مشترک بین دولت و مجلس یک راهکار برای اجرای درست قانون هدفمندی نیست؟ مدعی شد: آن‌قدر نشست مشترک گذاشتیم و بحث و گفت‌وگو کرده‌ایم ولی آقایان نتیجه این نشست‌ها را برنمی‌تابند، دنبال این هستند که یک طرفه مسائل را مطرح کنند.
 
به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون برنامه و بودجه در پایان در واکنش به بخشی از صحبت‌های رییس‌جمهور مبنی بر این‌که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها یازده بار اصلاح شده است، گفت: این اصلاحیه‌ها در راستای اجرای قانون بوده است. به محض آن‌که قصد می‌کنند خارج از چارچوب کاری را انجام دهند، مجلس با مصوباتی جلوی کارشان را می‌گیرد و متوقف می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جناب مصباحي مقدم :
رئيس جمهور تابع قانون اساسي است. ...
جناب آقای مصباحی مقدم همین موضع گیری های امثال شما باعث شده که احمدی نژاد هر روز ...از قبل شده. در این چند سال هر وقت دولت و شخص رئیس جمهور حرفی زد رئیس مجلس یا یکی از نمایندگان شاخص مجلس فورا موضع گیری کرد. واقعیت اینه که خیلی از مشکلات فعلی جامعه به خاطر صحبتهای امثال شماهاست....
Iran, Islamic Republic of
اینجور است که جناب مصباحی مقدم میگویند پس چرا حضرات نمایندگان مجلس هرچی کاسه و کوزه اقتصادی و تورم و گرتنی و ... است بر سر دولت میکوبند؟ اگر رئیس جمهور فقط مجری است پس چرا طرح سوال از رئیس جمهور را راه انداختید؟
Iran, Islamic Republic of
تنها حرفی که به جد می توان گفت این است احمدی نژاد به تنها چیزی که پایبند نبوده ونیست رعایت قانون واحترام به قانون بوده بلکه نظرات وبرداشت های شخصی ایشان در تمام اموارات اجرایی مبنای تصمیم گیری بوده است
سلام
ما نمي خواهيم اين طرح هدفمندي يارانه ها اجرا شود هرچه دولت پول داده برمي گردانيم ،مسئول تنظيم بازاركيست كه آقاي احمدي نژاد ازكنترل قيمتها طفره مي رود اصلا نظارتي بر بازارومسكن و..ندارند هركسي هركاري دلش مي خواهد مي كند چرادولت اينقدرناكارآمد شده است ،اين يارانه براي روستاييان شايد خوب بوده است امابراي شهرنشينان پدرشان را درآورده است چرا برابر قانون حقوق كارمندان راافزايش نمي دهند ؟!!!مگرنبايدطبق تورم افزايش انجام شود سالي 2درصد به حقوق اضافه ميشود و10برابر اجناس گران ميشود!!!هرروزيك بازي جديد !!آقاي رييس جمهورظاهرا دراين كشورخريد نمي كنند والا مي فهميدند 10برابر شدن قيمت تمام اجناس چه بلايي برسرما آورده است !سرمايه داران پولدارتروفقرافقيرترشدند چقدرسفسطه ومغلطه مي كند !لطفا اين طرح را متوقف نمائيد ،خدا مي داند خسته شده ايم .مي گويند قيمتها آزاد شده اما نمي دانيم تاكجا بايد آزاد شود ؟!!!لابد تاجائي كه نان دانه اي 20 هزارتومان شود و...اين سقف آزاد شدن قيمتها تاكجاست ؟!!!!خدايا مرگ مارابرسان تاازدست اين مسئولان بي كفايت كه كشورامام زمان عج را به چالش مي كشند راحت شويم .
جناب وکیل المله!!!
اگر دادن اندکی از بیت المال به صاحبان اصلی آن یعنی همین مردم زجرکشیده و همیشه در صحنه! رواج خوردن و خوابیدن است، پس حیف و میل بیت المال توسط عده ای قلیل که با رانتهای مختلف اعم از آقازادگی و وکالت و... چیست؟ پس بگذارید مردم خوب بخورند و خوب بخوابند و شما هم خوب ...
United States
آقای مصباحی مقدم افزایش نقدینگی افزایش تورم رو درپی دارد کمی درک کنید به هر اندازه یارانه بیشتر بشه به همان مقدار تورم
Iran, Islamic Republic of
آقای مصباحی
رئیس جمهور نگفتند مسئول تعیین سیاست گذاری اقتصادی یکنفر باشد ، بواضح گفتند که باید اجرای سیاستهای کلان اقتصادی متمرکز ودر اختیار یک قسمت ویعنی دولت باشد .چرا سفسطه می کنید ؟
من خودم بارها علیه دولت در بین عام وخاص نقدهایی داشتم .
ولی از شما مجلسی ها که ادعای متفکر بودن می کنید انتظار بیشتر یداریم .
چرا هربار که رئیس جمهور حرفی می زند سریع موضع مهاجم می گیرید ؟ مگه باهم جنگ دارید ؟
Iran, Islamic Republic of
نم یدونم چرا دولت و مجلس کار کارشناسی بلد نیستن. چرا از کسانی استفاده میشه که کار کارشناسی نمی دونن و این مشکلاتو بوجود میارن؟ چرا طرح ها و لوایحی تصویب میشه که جامع نیست؟
United States
اينكه آقاي مصباحي مقدم فرمودند مطمئنا" هركس وعده پول به مردم بدهد مردم استقبال مي كنند توهين به ملت است و مردم تشنه فردي هستند كه از دستاورد هاي انقلاب و خون شهدا محافظت نمايد . مگر آقاي كروبي در شعار انتخاباتي خود به مردم وعده ماهيانه 50000 تومان را نداد آيا مردم استقبالي كردند . مطلب ديگر اينكه يك بار ديگر وصيت نامه سياسي الهي حضرت امام (ره) را مطالعه كنيد تا سنگيني بارتان را احساس كنيد .
Iran, Islamic Republic of
چی میگی داداش ! اگه فرض گوجه کیلویی 2 هزار هست الان ! یارانه سه برابر بشه گوجه هم میشه 6 هزار این کجاش خوردن و خوابیدنه!! یه کم فکر کنید بعد حرف بزنین!
Iran, Islamic Republic of
کار به صحبت هیچ کدوم ندارم ولی زدید زندگی مردم رو خراب کردید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مصباحی مقدم همین الانشم کارگران و کارمندان به محض دریافت حقوق مالیات خود را نقداً به دولت پرداخت می کنند .
حاج آقا مردم بدبخت نمی تونند با این حقوق ها و درآمدها الانشم زندگی خودشون رو بگذرونند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دولت سر مسائل بیشتر ل می کنه و از بحث های کارشناسی و با مجلس انگار ابا داره
آقا چه خوردن وخوابيدني !وقتي فهميدي كه بنزين شده ليتري 5000توان .كپسول گاز 28000تومان.نان 140توماني به 700تومان رسيده براي هميشه خوردن هيچ ولي خوابيدن تاابد.
Iran, Islamic Republic of
مالیات هم مال مردمه اگر روزی برسه که همه چیزمون تموم باشه مالیات هم باید بین مردم تقسیم بشه مگه حضرت علی (ع) همین کار رو با خزانه بیت المال مسلمین نمی کرد.
Iran, Islamic Republic of
حتما تولید کشور خوابیده هم به خاطر همین یارانه زیاد است و ازدواج ها هم کم شده به خاطر پرداخت یارانه هاست یا شاید میخواهید بفرمایید که کلا همه چیز در کشور راکد و در حال خواب اند به خاطر یارانه هاست ای بابا 45500 تومان پول به کجا میرسد که ایرانی ها با خیال راحت بتوانند بخوابند با 20 برابر این یارانه مردم خواب ندارند حالا شما با سه برابر شدن آن ناراحت خواب مردم نباشید
سلام
اگه آقای مصباح 4 الی 5 ماه حقوقشون رو نگیرند مگه چه اتفاقی واسش می افته .؟ به نظر من باید حقوقشون به بخش تولید واگذار کنه .
جناب آقای مصباحی مقدم ،مگر شما یکی از کارشناسان اقتصادی و طرفدار اجرای طرح یارانه ها نبودید؟
مگر در مجلس شورای اسلامی طرح اجرای یارانه ها به تصویب نرسید؟
حالا که به صورت یک قانون در آمده و وظیفه دولت هم اجرای آن است ،چرا ایراد می گیرید و می گویید تنبل پروری است؟
آیا در زمان تصویب طرح نباید این فکر را می کردید که پول نقد دادن همان گفته جنابعالی است یعنی "تنبل پروری"؟
آیا راهکار دیگری مثل پرداخت غیر نقدی عادلانه وجود نداشت؟
جناب آقای مصباحی مقدم بنظرم برداشت شما از صحبتهای آقای احمدی نژاد برداشتی سیاسی است تا اقتصادی در مورد مدیریت واحد اقتصادی کاملا حق با ایشان است نمایندگان هم فکر جنابعالی با طرحهای بدون پشتوانه علمی وایجاد تغییرات مکرر در قوانین عادی وبالادستی امکان تمرکز و تدبیر در امور اقتصادی را از دولت سلب نموده اند بعضی از قوانین جاری به قدری دستخوش تبصره های مختلف و سلیقه ای می شوند تمام توان وانرژی کارشناسی کشور را به انفعال می کشند
جناب آقای مصباحی مقدم:
خواهشن سکوت اختیار کنید.
Iran, Islamic Republic of
واقعآ هركس از ديد خودش قانون را تفسير ميكند :
مقنن ميگويد كه من ميدانم كه چه نوشته ام مجري ميگويد كه من ميدانم كه شما چه نوشته ايد و چه ميخواستيد بگوئيد
پس نقش ساير نهادها نظير ديوان محاسبات و ناظر قانون اساسي و كميسيون تطبيق قوانين و .... چي است
چه كسي ميبايست اين وضعيت را نظم دهد
United Arab Emirates
احمدی نژاد: تحریم ها بر ضد ایران کاغذ پاره ای بیش نیست.
احمدی نژاد در گفتگوی زنده تلوزیونی با مردم : مشکلات بوجود آمده در کشور ناشی از تحریم است!!!!
حالا خودتان قضاوت کنید و تا آخر ماجرا بخوانید!!!!!!!!!!!!!
حرف شما درست که باید پول رو بدهیم به تولید کننده تا تولید و اشتغال ایجاد شود و مزایای اشتغال حاصل شود ولی جای سوال اینجاست که آیا پول به سمت تولید واقعی میرود یا به سمت وامهای بی بازگشت که جمع کل آنها به مرز 75 هزار میلیارد تومن رسیده است؟!!

پس نتیجه میگیرم کار رئیس جمهور درست تر است زیرا وامهای بانکی با انواع ترفندها به همه ی بخشها مخصوصا دلالی هدایت میشوند الا تولید.
"اینجور است که جناب مصباحی مقدم میگویند پس چرا حضرات نمایندگان مجلس هرچی کاسه و کوزه اقتصادی و تورم و گرتنی و ... است بر سر دولت میکوبند؟ اگر رئیس جمهور فقط مجری است پس چرا طرح سوال از رئیس جمهور را راه انداختید؟"


خب سئوالو باید از مجری پرسید که چطور قانونو اجرا کردی دیگه. می خواستی از کی بپرسن؟!
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مصباحی مقدم:
لطفا مودب باشید.
فاز دوم هدفمندی آرزوی مردم است.
مانع تراشان در پیشگاه خداوند مسئولند
Kuwait
از قدیم گفتند که اشپز که دوتا شد اش شور یا بی نمک میشه ...
سلام
در يكي از برنامه هاي پيك بامدادي راديو عنوان شد كه روستائيان با حقوق ماهيانه 150 تومان فرشبافي مي كردند و بعد از دريافت يارانه ها بخشي دست از كار كشيدند و توليد كم شد.

...
کاش حجت السلام مصصباحی مقدم بیشتر درون مردم می بودند تا می فهمیدند که اگر یارانه 3 برابر این هم باشد مردم شب و روز با کار می کنند و باز جای خالی زیادی در زندگی هست.
و مشکلات مردم با 45 تومان حل نمی شود
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
در طول 50 سال گذشته مگر وضعیت غیر از اینی بوده است که آقای مقدم میفرمایند؟
مگر ریالی به مردم داده اید که وضعیت بهداشت و و درمان و صنایع و کشاورزی ما این است که میبینیم( یعنی بدون نفت ورشکسته ایم) مگر تا کنون ریالی به مردم داده بودید که وضعیت بیکاری مهمترین مشکل مملکت شد؟
صدها سال در این کشور همه اموال در اختیار حکومت بوده و هست و هر کاری که حضرات دلشان خواسته انجام داده اند و مملکت این شده است که میبینیم حالا چند روزی چند ریالی را به مردم داده اند فریاد برخی بلند شده است که مملکت ویران شد عجب!
اموال مردم را به خودشان بدهید تا تکلیف خود را بدانند.
اگر بنزین و نفت و ارز و غیره متعلق به مردم است و همه در ان سهم داریم چرا باید حضرات به اسم تولید مجانی بگیرند و مردم هم تماشا کنند؟
به بالاترین قیمت بفروشید و سهم همه را یکسان بدهید مردم خودشان بهتر از شما دخل و خرجشان را کنترل میکنند.
اگر ارز بشد صد هزار تومان بنده سهمم را میگیرم ، شما نگران خودتان باشید نه ما. اگر هم ارز بشود یک تومان باز هم مردم سهمشان را خواهند گرفت . نه اینکه عده ای همه چیز را در اختیار داشته باشند و مردم هم بشوند فقرا! گدایان!