شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۲

پرس‌تی‌وی و هیسپان‌ هم قطع شدند

جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب: 261518
شرکت «هیسپا ست» شبکه‌های انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی و اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی ایران را به خاطر تحریم رئیس صداوسیمای ایران از فهرست پخش ماهواره‌ای خود در اسپانیا و امریکای لاتین حذف کرد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد سرافراز معاون برون مرزی سازمان صداوسیما با اعلام این خبر، این گونه تصمیمات را نمایانگر ماهیت و چهره واقعی دولت‌های غربی دانست و گفت: آن‌ها تلاش دارند به شکل ناپخته‌ای صدای رسانه‌های ایرانی را خاموش کنند.
 
وی همچنین تصریح کرد: روشی که دولت‌های غربی در برخورد با رسانه‌های ایران در پیش گرفته‌اند از منظر حقوقی یادآور قانون جنگل و از نگاه آزادی بیان یادآور دوره قرون وسطا و تفتیش عقاید است که در آن، دانستن جرم تلقی می‌شد.
 
معاون برون‌مرزی صداوسیما همچنین هم‌زمانی تصویب تحریم رسانه‌های ایران و تصویب صدها میلیون دلار در مجلس نمایندگان امریکا برای تجهیز زرادخانه موشکی اسرائیل را نشان‌گر اهمیت یکسان محدود کردن آزادی رسانه‌ها و حمایت نظامی از صهیونیست‌ها توسط واشنگتن دانست و خاطر نشان کرد: تحریم صدا و سیما در پی فشار‌های لابی صهیونیستی بر کنگره امریکا به‌ویژه پس از شکست اخیر اسرائیل در جنگ هشت روزه غزه و اصابت موشک‌های ایرانی به قلب رژیم صهیونیستی است.
 
شرکت اسپانیایی خدمات ماهواره‌ای «هیسپا ست» امروز جمعه 21 دسامبر، اول دی، شبکه‌های انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی و اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی ایران را به خاطر آنچه تحریم رئیس صدا و سیمای ایران می‌نامد، از فهرست پخش ماهواره‌ای خود در اسپانیا و امریکای لاتین حذف کرد.
 
این اقدام درحالی صورت گرفت که شبکه هیسپان تی وی به عنوان یک مؤسسه رسانه‌ای، دارای مجوز رسمی است و طبق قوانین اتحادیه اروپا به فعالیت رسانه‌ای و پخش برنامه‌های خود مشغول بوده است.
 
دولت اسپانیا و شرکت ماهواره‌ای هیسپا ست هیچ گونه دلیل قانونی برای این تصمیم عنوان نکرده و به صورت کاملا یک‌طرفه اقدام به لغو قرارداد کرده‌اند.
 
هیسپان تی‌وی بر اساس قوانین اسپانیا و اتحادیه اروپا مرتکب هیچ تخلفی نشده و هیچ‌گونه اخطاری مبنی بر تخلف و یا قطع پخش دریافت نکرده است.
 
بیش از ربع سهام شرکت هیسپا ست توسط شرکت فرانسوی یوتل ست خریداری شده است. رئیس یوتل ست که گفته می‌شود تابعیت فرانسوی-اسرائیلی دارد، به عنوان عامل اصلی حمله به رسانه‌های ایرانی در اروپا شناخته می‌شود.
 
پیش از این، نهادهای به‌اصطلاح نظارتی رسانه‌ها در انگلیس و آلمان دستور قطع پخش برنامه‌های پرس تی‌وی در آن کشورها را صادر و اجرا کرده‌اند.
 
همچنین شرکت آسیا ست که بخشی از سهام آن توسط شرکت‌های امریکایی خریداری شده، اقدام به قطع پخش شبکه پرس تی‌وی و سایر شبکه‌های ایرانی در قاره آسیا کرده است. مصوبه مجلس نمایندگان امریکا پس از تایید دولت آن کشور صورت اجرایی به خود خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این کار اونها اصلا قابل قبول نیست و حتما باید پیگیری حقوقی بشه ولی یه سئوال دارم اگه کشوری حالا به هر دلیل نخواد پرس تی وی ببینه آیا مجاز هست مثل ایران ماهواره رو ممنوع کنه و پارازیت بسیار سنگین بندازه رو فرستنده و اصولا آیا این کارها خلاف قوانین بین المللی نیست خوبه یه بررسی بدون جانبداری انجام بدید چراکه اگه ما یه کاری می کنیم آیا نباید انتظار کاری متقابل از آنها را داشته باشیم
دوست عزیز
حرفتون درسته اما توجه کنید که ایران ادعا نداره ولی اونها ادعا دارنو براساس ادعاشون هر ساله علیه ما بیانیه میدن که چی ازادی بیان ندارید!!! خوب کسیکه این همه ادعا داره نباید اینطوری برخورد کنه