پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

علت تاخیر در واگذاری استقلال و پرسپولیس

جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 261496
مدیرعامل شرکت فرابورس ایران علت تاخیر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد و گفت: دولت، صدا و سیما و مسوولان وزارت ورزش کمک کنند تا منابع لازم به این باشگاه تزریق شده و بتوانند به فرابورس وارد شوند.
به گزارش جهان، امیر هامونی در گفت‌وگو با ایسنا درباره علت تاخیر در واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: ساختار این دو شرکت همچنان زیان‌ده بوده و برای ورود به فرابورس باید شرط سودآوری آن‌ها رعایت شود.
 
وی افزود: قرار است دو دارایی به این دو باشگاه منتقل شده تا حقوق صاحبان سهام آن‌ها از حالت منفی به مثبت تبدیل شود، به این ترتیب قرار است هر کدام از این دو باشگاه 30 میلیارد تومان افزایش سرمایه دهند تا حقوق صاحبان سهام آن مثبت شود اما با این اتفاق همچنان سختار این دو شرکت زیان‌ده بوده و باید شرط سودآوری آن برای واگذاری رعایت شود.
 
او با بیان اینکه پذیرش این دو باشگاه در بازار پایه و دوم فرابورس قابل بررسی است، افزود: سابقه نداشته است که شرکت‌های زیان‌ده وارد فرابورس شده و کشف قیمت شوند زیرا شرکت‌های زیان‌ده به صورت توافقی معامله شده و نماد آن‌ها در عرضه و تقاضا وجود ندارد.
 
هامونی با اشاره به اینکه باید چشم‌انداز سودآوری برای این شرکت‌ها متصور باشد، تصریح کرد: باید در این راستا نهادهایی همچون دولت، صدا و سیما و وزارت ورزش کمک کنند تا منابعی از بابت درآمد و حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها تزریق شود بنابراین درآمد برای آن‌ها می‌تواند وجود داشته باشد ولی هنوز بالقوه نشده است.
 
مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه اگر همت وجود داشته باشد، این دو باشگاه ورزشی قابل واگذاری خواهند بود، عنوان کرد: هنوز صورت‌های مالی این دو باشگاه اصلاح نشده است و بعد از آماده‌سازی شرکت‌ها توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذاری، این دو باشگاه توسط هیات پذیرش فرابورس قابل بررسی خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *