سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
۲
آیت الله جوادی آملی:

افرادی که بصیرت ندارند نمی‌توانند مشکلات دیگران را حل کنند

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب: 261404
یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه کسی که بصیرت نداشته باشد تا هویت خود را بشناسد‌، نمی‌تواند مشکلات دیگران را حل کند، گفت: افرادی اهل بصیرت هستند که گوهر خود را شناخته و آن را حفظ کنند.
به گزارش جهان، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی ظهر پنج‌شنبه در دیدار جمعی از مسئولان و فرماندهان ارشد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وی در قم با بیان اینکه تا انسان گوهر و جان خود را حفظ نکند نمی‌تواند حافظ جان و مال دیگری باشد اظهار داشت: کسی که بصیرت نداشته باشد تا هویت خود را بشناسد‌، هرگز توان آن را ندارد که مشکلات دیگران را حل کند، افرادی اهل بصیرت هستند که گوهر خود را شناخته و آن را حفظ کنند.

وی در ادامه گفت: همه خدمات کارکنان نیروی انتظامی انشاءالله به احسن وجه پذیرفته خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با طرح سوالی مبنی بر اینکه چه اصراری است که ما اهل بصیرت باشیم، افزود: اهل بصیرت بودن به این دلیل است که ما یک دشمن داریم و او با ما در جنگ نابرابر قرار دارد، یک دشمن کینه توز قهار و قدر که او ما را می بیند و ما او را نمی بینیم و آن همان شیطان است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: در دین آمده است، توسل شما در تدین شماست، ولی شیطان می‌گوید تمدن شما در غرب است.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: اگر انسان گوهر خود را حفظ کند، خدا را می بیند، افرادی که اهل بصیرت هستند درون آنها مثل کعبه است، اگر یک حرامی احرام بست و دور آن طواف کرد فوراً طردش می‌کند.

وی گفت: پرونده شهادت برای خیلی از افراد بسته شده ولی برای کارکنان نیروی انتظامی باز است، در مرزها و در درگیری با اشرار، هنوز پرونده شهادت برای کارکنان ناجا باز است که خود یک افتخار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بصیرت دوای درد برخی مسئولین
با سلام
صحبت های آیت الله جوادی آملی خوب خوب خلاصه نشده بود.