يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
با اجماع ۴۲ کشور عضو گروه آسیا و اقیانوسیه در یونسکو صورت پذیرفت

نماینده ایران رئیس آسیا و اقیانوسیه یونسکو

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب: 261046
«محمدرضا مجیدی» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد یونسکو به ریاست گروه آسیا و اقیانوسیه در این سازمان انتخاب شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در آخرین اجلاس عمومی گروه آسیا و اقیانوسیه در یونسکو (اسپک) در سال ۲۰۱۲ میلادی که امروز ۲۸ آذرماه ۱۳۹۱ در مقر یونسکو در پاریس برگزار شد، محمدرضا مجیدی سفیر و نماینده ی دائم کشورمان نزد یونسکو با اجماع به ریاست این گروه در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد.

دکتر مجیدی پس از انتخاب به عنوان رئیس گروه، ریاست را از سفیر و نماینده دائم استرالیا نزد این سازمان تحویل گرفت و طی سخنانی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط گروه در دوران رئیس پیشین، ابراز امیدواری کرد در دوره ی ریاست جمهوری اسلامی ایران بر گروه، بتوان با همکاری و هم اندیشی کشورهای عضو، گام های موثری در راستای اهداف مورد نظر برداشت و تصریح کرد نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد یونسکو همواره آمادگی دارد همکاری لازم را برای ارتقای نقش حساس گروه آسیا و اقیانوسیه در تصمیم گیری‌های یونسکو ارائه نماید و در این رابطه از کلیه کشورهای عضو درخواست همکاری و کمک دارد.

دکتر مجیدی در حالی با اجماع ۴۲ کشور عضو گروه اسپک به ریاست گروه مزبور دست یافت که سال گذشته معاونت گروه را برعهده داشت.



همچنین لازم به ذکر است ریاست کشورمان بر گروه آسیا و اقیانوسیه که بزرگترین گروه در میان شش گروه جغرافیایی یونسکو می باشد از این جهت اهمیت ویژه ای دارد که مهمترین رویداد این سازمان یعنی سی و هفتمین اجلاس کنفرانس عمومی، در اکتبر و نوامبر ۲۰۱۳ و طی ریاست کشورمان بر اسپک برگزار خواهد شد.

ضمن اینکه قرار است در اجلاس آتی کنفرانس عمومی یونسکو، مدیرکل این سازمان برای یک دوره ی چهار ساله، توسط کشورهای عضو انتخاب شود.

کشورمان پیش از این، برای مدت سه سال به ریاست گروه کشورهای غیرمتعهد در یونسکو انتخاب شده بود و علاوه بر این، معاون گروه هفتاد و هفت به‌علاوه چین نیز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *