شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۴

ورود کاندیداهای قانون‌شکن 88 به انتخابات ممنوع

يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 260612
یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: کاندیداهای قانون‌گریز انتخابات 88 اکنون از حیز انتفاع افتاده و هیچگاه نمی‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند.
احمد توکلی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، پیشنهادی در مورد حذف بخشی از ماده 64 این طرح را در خصوص چگونگی پخش برنامه‌های تبلیغات نامزدهای انتخابات مطرح کرد. 
 
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، توکلی اظهار کرد: طبق ماده 64 این طرح، ‌کمیسیون بررسی تبلیغات وظیفه دارد مطالب توهین‌آمیز و یا هتک حرمت کاندیداها را حذف کند. این موضوع بدان معناست که برای فردی که قرار است به عنوان دومین شخص کشور سکان‌دار قوه مجریه باشد و رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر تلقی می‌شود، تعیین و تکلیف صورت گیرد. 
 
وی افزود: علی‌القاعده کسی که قرارا ست رییس‌جمهور این کشور شود و به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح است خود می‌داند که چه چیزهایی مصداق هتک حرمت و توهین است و به همین دلیل به سمت کاری مغایر با این موارد پیش نمی‌رود. 
 
نماینده مردم تهران ادامه داد: البته به نظر می‌رسد که این ماده به دلیل تجربه تلخ سال 88 مطرح شده است که در آن یک کاندیدای انتخابات سه رقیب خود را به استهزاء کشید و کشور را دچار مشکلاتی کرد، البته همان رقیبانی که رییس‌جمهور وقت را به قانون‌گریزی متهم می‌کردند و خود را قانون‌گرا می‌دانستند به قانون‌شکنی دست زدند و آثار سیاسی برای کشور به جا گذاشتند. 

توکلی اضافه کرد: متاسفم که بگویم اکنون دیگر این کاندیداهای قانون‌شکن از حیز انتفاع ساقط شده و هیچگاه نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند. 

وی خاطرنشان کرد: این حادثه تلخ رخ داده در مناظره‌های سال 88 نباید باعث شود که از این به بعد هر شخصی که قرار است به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شود مورد کنترل صدوسیما و مسئولان آن قرار گیرد که چه مطالبی را مطرح می‌کند. مطمئنا کسی که قرار است سکان‌دار قوه مجریه باشد می‌داند که چه مواردی مغایر قانون است و یا اینکه نباید هتک حرمت را انجام دهد. 
 
توکلی خاطرنشان کرد: کسی که قرار است بودجه این کشور را هزینه کند و مجری قانون باشد درست نیست که فرد دیگری در بالای سرش به عنوان کمیسیون بررسی تبلیغات در نوع تبلیغات و صحبت‌های آن کاندیدا نظر بدهد، نباید قانونی را تصویب کنیم که فردی که در مقام پایین‌تر از مقام دوم کشور در جایگاه ریاست‌جمهوری شود برای کاندیداها تعیین تکلیف کند. 
 
احمد توکلی در پیشنهاد خود خواستار شده بود که بخشی از ماده 64 حذف شود که در آن قید شده بود که کمیسیون بررسی تبلیغات، برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری را مورد بررسی قرار دهد تا مطالبی که توهین‌آمیز و هتک حرمت به سایر کاندیداها و دیگر اشخاص تشخیص داده می‌شود را  حذف نماید. 
 
این پیشنهاد حذف با 95 رای موافق، 61 رای مخالف و 27 رای ممتنع از مجموع 232 رای به تصویب مجلس نرسید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آفرین بر این مجلس که فقط با دو فوریت تنها به مشکلات اصلی مردم رسیدگی و وضع قانون می کند. حضرات حتما تا روز انتخابات و حتی بعد از آن فقط و فقط این موضوع را در دستور کار دارند. چون بحمدالله تمام مسایل و مشکلات دیگر مملکت ایران از جنبه وضع قانون که مشکلی دو فوریتی ندارند ، حالا بعدا از تعطیلات وسط هفته ، شاید اگر خدا بخواهد یک قانون دیگر برای آقای رفسنجانی تصویب کنند. ان شاء الله که چه عرض کنم ، باید گفت ماشاء الله!
آن کاندیداها مدت‌هاست از حیز انتفاع ساده‌ترین حقوق شهروندشان افتاده‌اند. عدالت در مملکت هم مدت‌هاست از حیز انتفاع عدالت بودن افتاده است.
این توکلی هم حرفهایش شبیه علی مطهری است که فکر میکند فضای انتخابات سال 88 همه با اخلاق خوب و وارسته داشتند تبلیغ خودشان را میکردند و فقط یکی از کاندیداها رقیبان خودش را به چالش کشید و بعد آن فتنه درست شد اینگونه تحلیلها یا از ذهنهای ضعیف بر می آید یا تحریف آشکار واقعیتهاست .
"این توکلی هم حرفهایش شبیه علی مطهری است که فکر میکند ..."


البته داستان در اص اینطور ی بود که در انتخابات 88 سه نفر علیه یکی دست به کارهایی از جمله جعل آمار زدن و بعد که کم آوردن ریختن تو خیابون و به هیچ صراطی هم مستقیم نبودن.