سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

11 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۳۲
کد مطلب: 260112
رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات از مرگ یک کوهنورد در ارتفاعات منطقه «کمرد» شهر جدید پردیس و نجات 11 نفر دیگر از مرگ حتمی خبر داد.
به گزارش جهان، ناصر چرخ‏ساز در گفتگو با فارس اظهار داشت: از ساعات گذشته، دو گروه کوهنوردی در ارتفاعات منطقه کمرد در شمال‏شرق استان تهران مفقود و دچار حادثه شده بودند.

وی ادامه داد: عوامل امداد و نجات پس از اطلاع از این گزارش‏ها، بلافاصله به منطقه اعزام و وارد عملیات جست‏و‏جو شد.

چرخ‏ساز اضافه کرد: گرفتار‏شدگان در بلندی‏های کمرد، گروه کوهنوردی 12 نفره‏ای بودند که از قله «آراکوه» به پایین باز می‏ گشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات افزود: متأسفانه مردی 56 ساله از این گروه در حین صعود به دلیل سکته قلبی جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: سه نفر دیگر از این گروه 12 نفره نیز با رسیدن به مناطق روستایی نجات یافتند و هشت نفر نیز با تلاش گروه امداد و نجات کوهستان از خطر مرگ رهایی پیدا کردند.

چرخ‏ساز اضافه کرد: حال عمومی این 11 نفر مساعد است؛ اما به لحاظ روحی و به دلیل مرگ یکی از اعضا و سرگردانی چند ساعته در کوهستان دچار شُک و خستگی شده‏اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات افزود: تلاش نیروهای خدوم هلال احمر شهرستان‏های شمیرانات و شهرستان در این عملیات همراه با مه شدید و برودت دما ستودنی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *