سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

شکست تحریم‌ها در صنعت داروی کشور

پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب: 257542
مسئول کانون داروسازان بسیج جامعه پزشکی با اعلام این که با توجه به پیشرفت‌های مداوم در صنعت دارویی، واردات این محصولات قطع نمی‌شود، گفت: تحریم‌ها در حوزه دارویی کشور شکست خورده و صادرات دارو در دستور کار است.
به گزارش جهان، رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری نخستین همایش مدیریت دارو در شرایط خاص که در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) در دارخوین خوزستان و با همت بسیج جامعه پزشکی کشور برگزار شد، اظهار داشت: این همایش با حضور قریب به 200 داروساز، معاونان وزیر بهداشت، برخی از مدیران صنعت دارویی کشور، شرکت‌های توزیعی دارویی، رؤسای دانشکده‌های داروسازی و اعضای هیئت علمی صاحبنظر در این حوزه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این همایش ضمن قرائت پیام وزیر بهداشت، دکتر مرندی رئیس فرهنگستان دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت.

دیناروند خاطرنشان کرد: در این همایش از پیشکسوتان حوزه دارویی کشور که زحمات بسیاری در دوران دفاع مقدس کشیده بودند نیز تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

رئیس کانون داروسازان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به محورهای برگزاری نخستین همایش مدیریت دارو در شرایط خاص، تصریح کرد: مدیریت دارو در شرایط خاص و اینکه چه سیاست‌هایی کشور باید در شرایط بحرانی اعمال کند و همچنین اینکه چه حمایت‌هایی باید از صنعت داروسازی انجام شود از محورهای برگزاری این همایش بود.

وی ادامه داد: تولید دارو با کیفیت مناسب و قیمت کمتر از دیگر مباحث اصلی این همایش بود تا این صنعت بیش از گذشته مورد حمایت قرار گرفته و نیازهای مردم را برطرف کند.

دیناروند گفت: مشارکت همه مسئولانی که به نوعی مسئولیت دارند در روند تقویت صنعت دارویی کشور بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این همایش همراه با کارگاه‌های مختلفی برگزار شد، افزود: راهکارهای بسیار خوبی در حوزه نحوه کیفیت‌بخشی داروها در این کارگاه‌ها ارائه شد و امیدوار هستیم تا با جمع‌بندی این راهکارها و مباحث مشکلات دارویی کشور را برطرف کنیم.

دیناروند با بیان اینکه بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) در منطقه دارخوین خوزستان در دوران دفاع مقدس خدمات بسیاری به رزمنده‌ها ارائه کرده است، گفت: در این بیمارستان هزاران رزمنده درمان شده و خدمات پزشکی و دارویی دریافت کرده‌اند که البته رزمندگان بسیاری هم در این مکان مقدس به درجه شهادت نائل آمده‌اند.

* حمایت از تولید داخل از محورهای مهم برگزاری همایش مدیریت دارو در شرایط خاص

مسئول کانون داروسازان بسیج جامعه پزشکی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به دیگر محورهای برگزاری این همایش، گفت: راهکارهای حمایت از تولید داخل به‌طوری که بتواند در شرایط اقتصادی و رقابتی صنعت داخلی موجب ایجاد کیفیت و کاهش قیمت شود در این همایش ارائه شد.

وی افزود: صنعت دارویی کشور همواره دستخوش تغییرات و پیشرفت‌های بسیاری است و به همین دلیل واردات دارو به هیچ عنوان قطع نخواهد شد.

دیناروند ادامه داد:امیدواریم نقطه مطلوب برای صنعت داروسازی کشور رسیدن به مرحله‌ای برای صادرات این محصولات باشد تا ارزآوری خوبی هم برای کشور به همراه داشته باشد.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خاتمه سخنان خود با ابراز امیدواری از اینکه راه‌های بسیاری برای برون‌رفت از شرایط فعلی وجود دارد، تأکید کرد: مطمئن هستیم صنعت داروسازی کشور از فشارهای اعمال شده در نتیجه تحریم‌ها سربلند بیرون آمده و انشاءالله پاسخگوی نیازهای مردم خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *