يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

دستگیری عامل هک پروفایل شخصی بانوان گیلانی

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب: 257385
رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری عامل هک پروفایل شخصی و سرقت تصاویر شهروندان خانم گیلانی در فیسبوک خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ایرج محمدخانی عصر امروز در جلسه پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان در تشریح دستگیری عامل هک پروفایل شخصی خانم‌های گیلانی اظهار کرد: به دنبال ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان خانم گیلانی مبنی بر هک پروفایل شخصی و سرقت تصاویر و ویدئوهای خصوصی آنها از فیسبوک به قصد اخاذی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بهره گرفتن از توان علمی و عملی کارشناسان پلیس فتا و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، متهم که قصد داشت در پشت نقاب مجازی هویت واقعی‌اش را پنهان کند در کمتر از 10 روز مورد شناسایی قرار گرفت و با دستور مقام قضایی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای گیلان ادامه داد: در بازرسی از منزل متهم مذکور دو دستگاه کیس رایانه، دو دستگاه لپ‌تاب، یک دستگاه هارد اکسترنال، یک عدد مموری کارت و دو دستگاه گوشی تلفن همراه پیشرفته، یک دستگاه مودم اکسترنال به همراه مقادیری لوح فشرده کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اعتراف متهم ابراز کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده ضمن اقرار به جرم خود، درباره نحوه هک کاربران فیسبوکی به ماموران پلیس فتا گفت که ابتدا درخواست دوستی به آنها می‌داده و زمانی که با درخواست دوستی او موافقت می‌کردند و نام وی را به لیست دوستان خود اضافه می‌کردند و با ارسال عکس‌های جذاب و اغوا کننده که آلوده به بدافزار جاسوسی بود از آنها می‌خواست تصاویر را ببینند و به محض اینکه روی تصویر کلیک می‌کردند اطلاعات آنها را هک کرده و برای اینکه پروفایل خود را برگرداند درخواست پرداخت وجه نقد از طریق آنلاین می‌کرده است.

محمدخانی با اشاره به اینکه فیسبوک جولانگاه مجرمان بسیار زیادی بوده که با مقاصد مجرمانه به دنبال سودجویی و سوءاستفاده از کاربران فیسبوکی هستند، خاطرنشان کرد: به کاربران ایرانی عضو فیسبوک توصیه می‌شود از عضویت در فیسبوک و نگهداری تصاویر و ویدئوهای خصوصی در پروفایل خود جداً خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه کاربران فیسبوکی به ادعاهای کاذب مدیران شبکه‌های اجتماعی پیرامون حفظ حریم خصوصی کاربران به ویژه در فیسبوک اعتماد و اطمینان نکنند، یادآور شد: کاربران فیسبوکی به درخواست دوستی و مطالب جذاب و اغوا‌ کننده‌ای که برای آنها حتی از دوستانشان ارسال می‌شود، اعتنایی نکنند و قبل از هرگونه مشاهده آن را حذف کنند زیرا ممکن است با هک کردن دوستانشان از طرف هکرها، کاربری را به مشاهده محتوای ارسالی ترغیب و تشویق کنند که حریم خصوصی آنها را تحت‌الشعاع قرار دهند و به قصد اخاذی اطلاعات مهم آنها را سرقت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *