جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

واکنش‌سیدحسن نصرالله به‌ترورفرمانده حماس

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۵۳
کد مطلب: 256448
سیدˈحسن نصراللهˈ دبیرکل حزب الله لبنان گفت: جنگ غزه نشان داد که نیروی هوایی اسراییل دیگر قادر به پایان دادن جنگ به نفع خود نبوده و آنها هر اندازه هم که دارای تجهیزات نظامی باشد، قادر به پیروزی در هیچ میدان جنگی نیستند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، سیدحسن نصرالله در سخنرانی شب تاسوعا در مجتمع ˈسیدالشهداˈ در ضاحیه جنوبی بیروت با اشاره به دستآورد عظیم پیروزی مقاومت در غزه گفت: ما این دستآورد بزرگ را به مقاومت و تمام مردم فلسطین در داخل و خارج آن تبریک می گوییم.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه ˈما در حقیقت در برابر دوران جدیدی از تحقق پیروزی ها قرار گرفته ایم.ˈ، ادامه داد: ما برای شهیدان غزه از خداوند متعال رحمت و طلب غفران می کنیم و امیدواریم مردم غزه بتوانند خرابی های جنگ را آباد کنند.

وی اظهار کرد: کافی است که به چهره های ˈبنیامین نتایناهوˈ نخست وزیر و ˈایهود باراکˈ وزیر جنگ و ˈلیبرمانˈ وزیر خارجه این رژیم بعد از پایان جنگ نگاه کنیم؛ آیا در چهره آنها کمترین نشانه ای از پیروزی دیده می شود؟ کاملا چهره آنها پیداست که از چه چیزی خبر می دهد.

سیدحسن نصرالله با اشاره به ترور ˈاحمد الجعبریˈ فرمانده شاخه نظامی حماس افزود: جنبش های مقاوم منطقه نشان دادند که دیگر به شخص و افراد وابسته نیستند؛ درست است که مقاومت غزه، عزیزانی را از دست داد ولی به شایستگی توانست در میدان کارزار بجنگند و مقاومت کند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به هجوم رژیم صهیونیستی به غزه تأکید کرد: این اسراییل بود که جنگ را علیه غزه شروع کرد ولی مقاومت هم بی کار ننشست و تمام توان خود را برای ضربه زدن به اهداف دشمن به کار برد.

وی افزود: ذخیره و سامانه های موشکی مقاومت با وجود مساحت کوچک غزه و حملات مستمر دشمن علیه آن، به میزان زیادی آسیب ندیده و دست نخورده باقی مانده است ولی نیروی بازدارندگی دشمن در این جنگ به نسبت زیادی کاهش یافت.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: عواملی از قبیل اعتماد به نفس مقاومـت، اعتماد مردم به آنها و قدرت مقاومت در تحمیل شرط های خود به دشمن، بعد از عملیات به مراتب افزایش یافت ولی اعتماد کسانی که به اسراییل امید بسته بودند، به مراتب کاهش یافته است.

سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه ˈپیروزی مقاومت غزه، دشمن را در هم شکستˈ، تأکید کرد: دستآورد مهم پیروزی غزه آن بود که مقاومت توانست شرط های خود را بر دشمن تحمیل کند و تسلیم شرط های دشمن نشود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از دستآوردهای پیروزی غزه آن بود که دشمن دانست که جنگ علیه غزه دیگر برای وی تفریح نیست.

سید حسن نصرالله خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی گفت: وقتی که در نبرد با غزه، این چنین شکست خورده اید، چگونه انتظار دارید که در مقابله با دیگر طرف ها شرایطی بهتر از این نبرد داشته باشید؟

وی افزود: جنبش های مقاومت، بار دیگر توازن و قدرت خود را در مواجهه با دشمن و تحمیل شرط های خود باز یافتند.

سیدحسن نصرالله بدون آنکه از جریان 14 مارس لبنان نامی ببرد، تأکید کرد: آنچه در غزه اتفاق داد، درسی است برای همه کسانی است که به دنبال استراتژی دفاعی در لبنان هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *