شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

خسارت‌های دشمن و دستاوردهای مقاومت

پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 256294
رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته 14 نوامبر/ 24 آبان، با ترور معاون فرمانده گردان‌های عزالدین قسام ـ شاخه نظامی حماس ـ عملیات موسوم به «ستون‌ ابرها» و جنگ نابرابر علیه غزه را آغاز کرد اما در نهایت در مقابل مقاومت و پایداری مردم غزه شکست را پذیرفت.

به گزارش جهان به نقل از فارس، تهاجم هشت روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بُعد میزان خسارت‌های وارده به نوار غزه، پاسخ غافلگیرکننده مقاومت و تلفات و خسارت‌های رژیم صهیونیستی قابل بررسی است، جنگی که با وجود مدت زمان اندک آن مقاومت فلسطین توانست خسارت‌های سنگینی به دشمن وارد آورده و برای نخستین بار تل‌آویو قلب رژیم اشغالگر و بیت‌المقدس را هدف شلیک موشک‌ قرار دهد که سران این رژیم را دچار بهت و شگفتی کرد.

ترور الجعبری، شهادت 163 فلسطینی و زخمی شدن 1300 نفر

حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از روز چهارشنبه گذشته به دنبال ترور «احمد الجعبری» معاون فرمانده گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس آغاز شد. الجعبری یکی از شخصیت‌های برجسته حماس و از موسسان و عاملان مهم شکل‌گیری گردان‌های موشکی و فردی بود که در جریان مذاکرات رژیم صهیونیستی با حماس برای آزادی «گلعاد شالیت» تک اسیر این رژیم در نزد مقاومت فلسطین موفق شد شروط مقاومت را به تل‌آویو تحمیل کرده و در مقابل آزادی شالیت 1027 اسیر فلسطینی در بند زندان‌های این رژیم را طی دو مرحله از زندان آزاد کند که این امر برای مقاومت فلسطین پیروزی بزرگی محسوب می‌شد و جایگاه حماس و مقاومت را در نزد مردم فلسطین تقویت کرد.

احمد الجعبری

پس از ترور الجعبری، رژیم صهیونیستی که این عملیات را دستاورد بزرگی برای خود می‌دانست، حملات گسترده هوایی علیه نوار غزه را آغاز کرد و طی 8 روز حملات 163 فلسطینی را شهید و 1300 فلسطینی را زخمی کرد.

صهیونیست‌ها تنها در یک مورد حمله به غزه در جنایتی وحشیانه با بمباران منزل خانواده الدلو در شمال نوار غزه، اعضای 14 نفره این خانواده که بیشتر آنها کودک بودند، قتل‌عام کردند که این جنایت صهیونیست‌ها محکومیت‌های جهانی را به دنبال داشت.

بمباران مقر نخست‌وزیری دولت منتخب و تخریب 25 مسجد

صهیونیست‌ها طی حملات خود مقر نخست‌وزیری دولت منتخب فلسطین را با خاک یکسان کردند که این حمله پس از دیدار «اسماعیل هنیه» با «هشام قندیل» نخست‌وزیر مصر که به غزه سفر کرده بود، صورت گرفت اما سخنگوی دولت هنیه یک روز پس از این حمله در مقابل ساختمان تخریب شده، کنفرانس خبری برگزار و طی آن اعلام کرد که دولت از میان همین ویرانه‌ها فعالیت خود را ادامه می‌دهد و هرگز ملت فلسطین را تنها نخواهد گذاشت.

رژیم صهیونیستی در حملات خود همچنین به مساجد و اماکن عبادی فلسطینیان نیز رحم نکرده و 25 مسجد و نیز قبرستان‌های زیادی را تخریب کرد و در همین راستا «اسماعیل رضوان» وزیر اوقاف دولت منتخب فلسطین طی سخنانی در یک کنفرانس خبری که در مقابل مسجد تخریب شده «العباس» در غزه برگزار شد، گفت که بیش از 25 مسجد در نوار غزه در حملات صهیونیست‌ها به طور جزئی و یا کلی تخریب شده‌اند که از جمله آن مسجد العباس، عبدالرحمن، الامین محمد، المحطه، مصعب بن عمیر، ابن عثمان، شهداء الشاطئ، علیین، مسجد قلیبو و مصلای التوحید و نیز مدرسه اوقاف شرعی در خان یونس است.

پاسخ کوبنده مقاومت و غافلگیری دشمن صهیونیستی

در مقابل همه این تجاوزات صهیونیست‌ها، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز به مقابله پرداخته و در راستای دفاع از ملت فلسطین پاسخ دندان‌شکن و کوبنده‌ای به صهیونیست‌ها دادند که سران این رژیم را غافلگیر کرد. بر خلاف جنگ‌های قبلی جنگ 8 روزه با وجود مدت زمان اندک آن خسارت‌های قابل توجهی به دشمن وارد کرد و برای نخستین بار گروه‌های مقاومت شهرهای تل‌آویو و بیت المقدس را هدف شلیک موشک‌های فجر 5 قرار دادند که وحشت زیادی در میان صهیونیست‌ها ایجاد و زندگی طبیعی در این شهرها را مختل کرد. مقاومت همچنین موفق شد یک بالگرد نظامی و 2 هواپیمایی رژیم صهیونیستی را در آسمان غزه با موشک‌های ضد هوایی و نیز دو ناوچه این رژیم را در آبهای غزه هدف قرار دهد که خود همین موفقیت‌ها باعث شد مقاومت در عرصه جنگ روانی نیز علیه دشمن پیروز شود. شلیک بیش از 1500 موشک و خمپاره به سمت شهرها و شهرک‌های صهیونیستی باعث شد که 5 میلیون صهیونیست‌ به پناهگاه‌ها پناه ببرند و بنا به اذعان رسانه‌های صهیونیست «بئرالسبع» به شهر اشباح تبدیل شده بود. 3 نظامی صهیونیست نیز در حملات مقاومت فلسطین کشته شدند. انفجار اتوبوس در قلب تل‌آویو نیز که به زخمی شدن 27 نفر دیگر منجر شد، وحشت صهیونیست‌ها را بیشتر کرد. گردانهای شهید «جهاد جبریل» شاخه نظامی جبهه مردمی – فرماندهی کل از نیروهای مقاومت فلسطین، مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت و طی  بیانیه‌ای اعلام کرد: فدائیان ما در قلب فلسطین یک پیام را به سران صهیونیستی دادند و اعلام کردند که جنایات آنها در فلسطین بی‌پاسخ نمی‌ماند. در ادامه این بیانیه آمده بود: رزمندگان ما قادرند در هر زمان و مکان مناسبی، بذر ترس و هراس را در میان صهیونیست‌ها بکارند. پاسخ‌های کوبنده مقاومت باعث شد که رژیم صهیونیستی برای برقراری دستپاچه شده و به شروط مقاومت تن در دهد.

اسرائیل بئرسبع

در همین راستا «شائول موفاز» معاون نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر جناح مخالف در این رژیم اذعان کرد که «حماس در این دور پیروز شد و اسرائیل بزرگترین شکست را خورده است».

خسارت‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی«یسرائیل هیوم» دیروز فاش کرد که طی یک هفته گذشته از آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه، یک میلیارد و 200 هزار دلار به اقتصاد این رژیم خسارت وارد آمده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین اعلام کردند که 6 هزار گردشگر، سفر خود به سرزمین‌های اشغالی را به دلیل جنگ غزه لغو کردند.

وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به لغو شمار زیادی از بلیط‌های رزرو شده از کاهش مدت حضور گردشگران در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

سخنگوی گروه «فتال» که صاحب بزرگترین هتل‌های زنجیره‌ای در اراضی اشغالی است، اعلام کرد که بسیاری از بلیط‌های رزرو شده در این هتل لغو شده است و احتمالا طی چند روز آینده لغو بلیط‌ها ادامه داشته و افزایش یابد.

همچنین رادیو رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد که چهار کشتی گردشگری که حامل 6000 گردشگر خارجی بوده از توقف در اراضی اشغالی به دلیل فقدان امنیت ممانعت کرده و برخی شرکت‌ها هواپیمایی خارجی نیز تصمیم گرفته‌اند که محدودیت‌هایی را در پرواز‌های خود به اسرائیل اعمال کنند. منابع صهیونیستی همچنین اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در تل‌آویو نیز خسارت‌های زیادی را متحمل شده تا جایی که بسیاری از هواپیماها در سفر خود مسیرشان را به سمت شمال و شرق تغییر می‌دهند که این امر باعث افزایش هزینه‌های پرواز می‌شود.

برقراری آتش‌بس در نوار غزه

سرانجام پس از هشت روز تهاجم رژیم صهیونیستی و مذاکرات انجام شده در قاهره، تل‌آویو به شروط مقاومت تن داد و از دیشب آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی وارد مرحله اجرایی شد. متن بندهای توافقنامه آتش‌بس بین گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی که با میانجیگری مصر به امضای دو طرف رسید، به قرار زیر است، این متن از سوی دفتر ریاست جمهوری مصر در بین رسانه‌ها توزیع شده است.

- اسرائیل تمام اقدامات خصمانه علیه نوار غزه را از زمین و هوا متوقف می‌کند.

- گروه های فلسطینی تمامی اقدامات خصمانه از سوی نوار غزه علیه اسرائیل بویژه پرتاب موشک و حمله از طریق مرزها را متوقف می کند.

- بازگشایی گذرگاه‌ها و تسهیل در حرکت افراد و کالاها و عدم محدود کردن شهروندان و ساکنان غزه.

اجرای این بندها بعد از 24 ساعت صورت می‌گیرد.

مسایل دیگر نیز در صورت درخواست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ابزار اجرایی این توافقنامه نیز بر اساس این توافق از طریق ضمانت گرفتن مصر از دو طرف درگیر خواهد بود.

دو طرف همچنین متعهد شدند که از هر اقدامی که به منزله خروج از این تفاهم باشد، دوری کنند و هر ملاحظه‌ای که نسبت به این توافق داشته باشند، از طریق مصر آن را بررسی کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *