يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
۳
زاکانی:

دشمن به دنبال برهم زدن آرامش کشور است

تشکر از ولایت پذیری نمایندگان سوال کننده
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب: 256186
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان با اشاره به اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب برای همه ما حجت است گفت: لازم است از ولایت پذیری سوال کنندگان و لبیک گویی سریع آنها به فرمایشات مقام معظم رهبری در بازپس گیری سئوال تشکر کنیم.
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس و از مخالفان طرح سوال از رئیس جمهور، در خصوص بیانات امروز رهبری و توصیه ایشان به مجلس در خصوص سوال از رئیس جمهور اظهار داشت: این موضوع خیلی شفاف بود که در این مقطع زمانی دشمن عمده تلاش خودش را در دو جهت متمرکز کرده است. اولاً می کوشد با ایجاد فشار اقتصادی بر توده های مردم یاس و ناامیدی را بین آنها و نخبگان در جامعه ایجاد کند. ثانیاً  با ایجاد تنش و شکاف میان مسئولان نظام عدم امکان مدیریت درست صحنه توسط آنها را فراهم آورد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت افزود: ماحصل سئوالی که صورت گرفته بود نه تنها مشکل اقتصادی امروز را حل نمی کرد بلکه به بی ثباتی بازار و افزایش مشکلات هم کمک می نمود و در ضمن تنش و نقار را هم در بین مسئولان کشور تشدید می کرد.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان تصریح کرد: نقشه خام و خواست دشمنان ایران اسلامی برهم زدن آرامش در کشور و ایجاد تنگنای اقتصادی و جنگ روانی به امید رویگردانی ملت رشید و مسلمان ایران و ایجاد زمینه سازش  و دست برداشتن مسئولان نظام از سیاست های اصولی در حوزه خارجی و هسته ای است لذا فراکسیون اصولگرایان با بیان دلایل متعدد و مواضع روشن ضرورت پرهیز از سئوال را با دلایل مختلف قبلاً ذکر کرده بود چرا که از قبل مشخص بود که سئوال از رئیس جمهور در شرایط خطیر کنونی به مصلحت کشور نیست و تعجب ما این بود که برخی از همکاران عزیز ما در مجلس اصرار بر این موضوع  داشتند در حالی که ظرفیت های خوبی در آیین نامه مجلس آمده که حتی بدون سئوال هم می توان جنبه نظارتی مجلس  را اعمال  کرد و بدور از هیاهو به نتیجه مطلوب رسید.

زاکانی با اشاره به اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب برای همه ما یک حجت است و باید به آن لبیک بگوییم، به مهر گفت: باید با تمام وجود از رهبر فرزانه انقلاب بواسطه این تذکر تشکر کرد. البته بهتر بود قبل از بیان معظم له در این خصوص ما با شناخت درست صحنه موضوع را از طرق دیگر دنبال می کردیم تا ضمن عمل جدی به وظیفه نظارتی خود، هم به رفع مشکلات کمک می شد و هم شائبه ای علی رغم نیت خیرخواهانه همکاران سئوال کننده ما در مجلس در افکار عمومی ایجاد نمی شد و مجلس زیر سئوال نمی رفت،  گرچه باید از ولایت پذیری این عزیزان با لبیک گویی سریع آنها به فرمایشات مقام معظم رهبری و بازپس گیری سئوال تشکر نمود.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: در شرایط سخت فعلی و راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی، تعامل مسئولان با یکدیگر و تدبیر امور در فضایی مملو از صمیمیت و آرامش است تا درسایه آن با اقدامات شایسته مسئولان نظام بویژه در دولت و مجلس هم مشکلات مردم عزیزمان رفع شده و هم نقشه دشمن به نتیجه نرسد و همین جا تاکید نمود که این هم دلی و همکاری مشترک با دقت و پیگیری امور و نظارت درست و بدون جنجال منافاتی ندارد و این راهی است که قاطبه نمایندگان مجلس به دنبال آن هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقاي زاكاني شما بايد پيگير پرونده هاي متهمان به فساد در اطراف رئيس جمهور نظير ... با توجه به شناخت تان از ايشان باشيد ايشان بايد بركنار شوند.
حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با بصیرت مردم ایران تعابیر بسیاربا معنا و والایی دارند . مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که بصیرت مردم از نخبگان برتراست. انسان وقتی در مواقع خاص رفتارنخبگان را می بیند عمق سخنان امام و رهبری را بیشتر برایش درک می شود. اقدام اخیر نمایندگان مجلس در بحث پس گیری طرح سوال از رئیس جمهور در اطاعت از رهبری گرچه عملی درخور تقدیر است اما در کل در کارنامه مجلس نقطه ی منفی است. همه می دانند دراین شرایط که جبهه استکبار در مقابله با جمهوری اسلامی تمام توان خود را بکارگرفته اختلاف سم مهلکی برای نظام است. اما اینکه نمایندگان مجلس که جزء نخبگان این کشورند علیرغم تاکیدهای غیرمستقیم متعدد رهبری به این ضرورت پی نمی برند و رهی دیگر می روند جای سوال جدی دارد. اینکه قضیه را تا جایی ادامه می دهند تا رهبری شفاف و مستقیم بگویند این کاررا نکنید از پدیده های عحیب روزگارماست...
تشکر داره چون اگه یادمون نره در مجلس ششم مقابل حکم حکومتی رهبر معظم ایستادگی شد و خاطره تلخی رو رقم زد. همینکه طرف به قانون تمکین می کنه از روی ادب جای تشکر داره