سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

وعده احمدی نژاد برای حل مشکلات ناشران

يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 255440
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه درهفته کتاب مشکلات ناشران را شنیدیم گفت: مشکلات را با رئیس جمهور مطرح کردیم و وی قول داد تا برای حل مشکلات و مسائل ناشران تلاش جدی صورت گیرد.
مراسم اختتامیه بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد.

به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، در این مراسم از برگزیدگان بیستمین دوره هفته کتاب و "یازدهمین جشنواره کتاب و رسانه برتر" و "ششمین جشن کتاب و رسانه ملی" قدردانی شد.

در هفته کتاب امسال ۱۵۰۰ برنامه از جمله برپایی صد نمایشگاه کتاب در ۱۰۰ کارخانه سراسر کشور، تجلیل از خادمان نشر در دو بخش علمی و فنی، احیای سنت اهدا کتاب، برگزاری نشست های تخصصی و برپایی نشست هم اندیشی با حضور ۱۵۰ خبرنگار حوزه کتاب برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه درهفته کتاب مشکلات ناشران را شنیدیم گفت: مشکلات را با رئیس جمهور مطرح کردیم و وی قول داد تا برای حل مشکلات و مسائل ناشران تلاش جدی صورت گیرد.

حسینی با بیان اینکه پایان این هفته باید آغاز برای برنامه ریزی های گسترده در حوزه کتاب باشد افزود:‌در عرصه کتاب کمتر باید دنبال مقصر گشت و باید دید هر فرد حقیقی و حقوقی چه کار می تواند انجام دهد تا پیش برنده باشد.

وی گفت: ما از دانشگاهها، معلمان وکتاب فروشان توقع بیشتری داریم چرا که این اقشار باید در هفته کتاب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش جدی تری کنند.

حسینی با بیان اینکه بیش از هفتاد نهاد، وزارتخانه و دستگاه در برگزاری هفته کتاب مشارکت داشتند افزود: این هفته یک همگرایی ایجاد کرد که امیدواریم این همگرایی به توسعه کتاب و کتابخوانی بیانجامد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مااگر بخواهیم کاری فرهنگی را در جهان مطرح کنیم چه خوب است که کتاب را مطرح کنیم چرا که این مزیت نسبی ماست.

حسینی با بیان اینکه ایرانیان بیش از ۵ هزار سال است که خط میخی را اختراع و استفاده کرده اند افزود:‌این بیانگر فرهیختگی ایرانیان است و در حال حاضر ما به لحاظ عنوان کتاب در منطقه رتبه اول را داریم که می توانیم در جهان رتبه های اول را کسب کنیم.

وی در ادامه به وظایف وزارتخانه متبوعش در حوزه نشر و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: ما تلاش می کنیم خدمات بیشتر و راحت تر در اختیار مردم و ناشران قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه نشر نیازمند وحدت رویه پیش از انتشار کتاب هستیم افزود:‌خود ناشران باید به بحث هزینه و تبلیغات کتاب توجه کنند و این مخارج را نیز در هزینه نشر کتاب بگنجانند.

حسینی همچنین از تلاش و حمایت جدی دولت برای معافیت مالیاتی خبر داد و گفت: ‌ما این موضوع را پیگیری و دنبال می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *