يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰
طی نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب و اروپا مطرح شد

استقبال اشتون از ائتلاف مخالفان سوریه

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب: 254664
مسئول سیاست خارجی اتحادی اروپا طی نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب و اروپا از تشکیل ائتلاف جدید مخالفان سوریه استقبال کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس : شبکه خبری «الجزیره»، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان برگزاری نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب و اروپا در قاهره از تشکیل ائتلاف جدید مخالفان سوریه استقبال کرد و نسبت به گسترش بحران سوریه هشدار داد.

ائتلاف جدید مخالفان سوریه چند روز پیش در پایتخت دوحه تشکیل شد و هدف از ایجاد این ائتلاف متحد کردن گروه‌های مختلف مخالف سوریه است.

اشتون در سخنان خود گفت: من می‌خواهم از اقدامی که در دوحه برای متحد کردن مخالفان انجام شد استقبال ‌کنم.

وی افزود: البته تراژدی سوریه فقط این کشور را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد بلکه بر تمام منطقه تاثیر می‌گذارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: کشورهایی که در اینجا حضور دارند از چالش آوارگانی که گریخته‌اند و خطر گسترش خشونت‌ها آگاهی دارند.

مخالفان سوریه از حدود دو سال پیش با حمایت کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی اقدام به ایجاد ناآرامی و اقدامات مسلحانه علیه دولت سوریه کردند.

این مخالفان طی ماه‌های اخیر سلاح‌های پیشرفته‌ای را از کشورهای حامی خود دریافت کرده و به کمک آن صدها شهروند سوری را به خاک و خون کشانده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *