سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

کره اسب حاصل از تلقیح مصنوعی +عکس

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 254368
مزایای استفاده از اسپرم منجمد، کنترل آلودگی ها و بیماری های مقاربتی، حذف جابجایی مادیان و نریان و حذف خطرات و استرس های همراه با آن است
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر،‌ آقای رئیسی، مدیر ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد اسب اصیل ترکمن فلاورجان گفت: با استفاده از این روش می توان برای بالا بردن کیفیت اسبهای ورزشی ، نژاد دیگر اسب ها مانند اسبهای عرب و مسابقه ای را در کشور بوجود آورد و از ورود بی رویه اسبهای درجه دو و سه اروپایی جلوگیری کرد. کارشناس ارشد فیزیولوژی تولید مثل و متخصص انجماد اسپرم اسب هم گفت: اسپرم های منجمد شده از کشور آلمان با مجوز دامپزشکی و مرکز اصلاح نژاد کشور به ایران وارد شده که از نژاد خالص ترکمن "آخال تکه" بوده و مادر آن از تولیدات نژاد خالص ترکمن، فدراسیون سوارکاری ایران و دارای شجره مشخص و ثبت شده در فدراسیون است. آقای نوری افزود: نام کره اسب "دایمیران" گذاشته شد و نریان (جنس نر) است که امیدواریم در سال های آینده این ژن جدید و برتر، در گله های خالص ترکمن سنتز شود. او گفت: مزایای استفاده از اسپرم منجمد، کنترل آلودگی ها و بیماری های مقاربتی، حذف جابجایی مادیان و نریان و حذف خطرات و استرس های همراه با آن است . آقای صدر الدین، مسئول امور دام جهاد کشاورزی اصفهان هم گفت: از بارزترین خصوصیات این روش جلوگیری از خروج 10میلیارد ریال ارز برای انتقال نریان است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *