يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱۰

قیمت ارز را روزی یک بار چِک می کنم

دکتر شمس الدین حسینی
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 252682
شاید اگر از شمس الدین حسینی درباره حضورش در نمایشگاه مطبوعات بپرسند، "ساعات پایانی روز پنج شنبه" را یکی از روزهای شلوغ و پردردسر خود را توصیف کند.
قیمت ارز را روزی یک بار چِک می کنم
به گزارش سرویس اقتصادی جهان نيوز، وزیر اقتصاد که به همراه هیئتی از همکاران و محافظانش به نمایشگاه مطبوعات آمده بود، شجاعت بسیاری به نمایش گذاشت و برخلاف دیگر مقامات اقتصادی دولت میهمان بسیاری از سایت ها و خبرگزاری ها شد.
 
البته از چهره و زمزمه های زیر لبش که در آستانه ورود به برخی غرفه ها خطاب به همراهانش بیان کرد، نشان داد که از میهمان شدن در برخی سایت های منتقد، چندان راضی نیست. 
 
خبرنگاران بسیاری از سایت ها و خبرگزاری ها خواهان حضور وزیر در غرفه خود بودند؛ به طوری که جمعیت اطراف او از دور به نظر، یک تجمع می آمد.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000252/nf00252682-1.JPG

در همین گیر و دار بود که آقای حسینی پای در غرفه جهان نيوز گذاشت اما گویا آقای وزیر درست در بدو ورود متوجه هویت غرفه شد؛ این بود که نارضایتی خود را البته نه به صورت بلند اما زیر لب به اطرافیانش که وی را به این غرفه هدایت کرده بود، ابراز کرد.
 
با این حال او در مقابل سوالات متفاوت و انتقادی خبرنگاران جهان نيوز که در واقع سوال بسیاری از ناظران سیاسی هم بود، صبورانه پاسخ داد و سعی کرد تا انتهای گفت وگو لبخند بزند هرچند از سوالات راضی به نظر نمی رسید.
با توجه به درخواست وزیر اقتصاد این گفت وگو را به صورت کامل منتشر می کنیم:
 
آقای حسینی به نظر شما وضعیت اقتصادی جامعه چطور است؟ به عنوان یک شخصیت حقیقی و یک استاد دانشگاه؟
 
اقتصاد ایران امروز یکی از بزرگترین امتحانات را پس می دهد. جایی که بعضی افراد اعمالی را انجام می دهند و گمان می کنند رفتار آنها نقشی در اقتصاد ندارد. اقتصاد  ایران دارای  وضعیتی است که رهبر انقلاب را آن را به جنگ اقتصادی تشبیه کرده اند و آنهایی که قرار است در این جنگ اقتصادی مبارزه کنند تحت تاثیر فشارهای مختلفی قرار دارند. از یک طرف بایستی با هجمه دشمن مقابله کنند و از طرف دیگر برخی صدای دشمن را منعکس می کنند.
این شرایطی است که اقتصاد ایران پشت سر می گذارد. ولی من فکر می کنم که ما به حول و قوه الهی این تحریم را که رهبر انقلاب آن را به یک جنگ اقتصادی تشبیه کرده است را پشت سر می گذاریم.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000252/nf00252682-2.JPG
 
آقای حسینی قیمت ارز و دلار را هر چند وقت یک بار چک می کنید؟ آیا از قیمت دلار اطلاع دارید؟
 
انتظار این است که شما که دارای چهره هایی  هستید که به گونه ای است که القای تعهد بیشتر می نماید باید مواظب باشید. چرا که در نسلی هستید که فکر می کنید خیلی آگاهید و فکر می کنید خیلی خبرها را می دانید. ولی ممکن است که خبرهای شما زیاد درست نباشد.
 
آیا درست نیست که مردم بدانند آیا خود وزیر قیمت دلار  را چک می کند؟
 
طرح این سوال یعنی چه؟
 
برای مردم مهم است که آیا مسئولین حواسشان به قیمت ارز هست؟
 
اتفاقا من امروز آمده ام تا بگوییم شما دوستان در قیمت ارز نقش دارید و من روزی یک بار قیمت ارز را کنترل می کنم .
 
الان می دانید قیمت دلار امروز چقدر بوده است؟
 
امروز چون هنوز غروب نشده است چک نکرده ام چون من آخر وقت هر روز قیمت را چک می کنم .خبری که دارم این است که در بازار موازی قیمت ارز در حال کاهش است. 
 
آقای وزیر برای مردم خبر خوشی از اقتصاد دارید؟
 
ما به حول و قوه الهی این تحریم ها را با قوت پشت سر می گذاریم.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هنوز مونده تا متوجه بشه که قیمت ارز رو هر ساعت یکبار باید چک کرد...
باز هم جای شکر داره
آقای وزیر مردم روزی 20 بار چک می کنند .
Iran, Islamic Republic of
به نظرم تا حدی حق با وزیر است و خبرنگاران باید قدری مودب تر باشند
باید جدی تر ازش سوال می کردید درباره کاهش قدرت خرید مردم
خسته نشی
Iran, Islamic Republic of
خبرنگاران باید قدری مودب تر باشند
United States
آقای وزیر هر روز چک کن! ....
آقای وزیر مردم در تمام دوران پس از انقلاب شرایط سخت تر از این را هم پشت سر گذاشته اند . مسئاه اینجاست که شماها بعنوان مسئولین عالی اجرائی کشور آیا به مسئولیت خود آشنائی دارید و به آن عمل می کنید یا خیر ؟...
Iran, Islamic Republic of
خیلی زحمت میکشه
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد هم ساده شده