سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
در اراضی اشغالی ۱۹۶۷

محکومیت تاسیس آکادمی صهیونیستی

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب: 252637
دولت اردن در بیانیه‌ای تاسیس آکادمی نظامی صهیونیستی در اراضی فلسطین اشغالی سال ۱۹۶۷ را محکوم کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس : خبرگزاری رسمی اردن، دولت اردن در بیانیه‌ای اعلام رژیم صهیونیستی مبنی بر تاسیس آکادمی نظامی برای نیروهای اشغالگر صهیونیست در جبل الزیتون واقع در قدس شرقی را محکوم کرده و آن را رد کرد.

خبرگزاری پترا به نقل از سمیح المعایطه وزیر اطلاع رسانی و فرهنگ و سخنگوی رسمی دولت این کشور گفت که این آکادمی در اراضی فلسطین اشغالی سال ۱۹۶۷ قرار دارد. این اراضی بر اساس قوانین بین‌المللی و مصوبات شورای امنیت اراضی اشغالی به شمار می‌رود.

این بیانیه تاکید کرد که اقدامات صهیونیست‌ها در شهرک سازی صهیونیستی در این اراضی باطل و مردود است و فرصت‌های رسیدن به سازش ناپایدار و شکننده را نیز از بین می‌برد و حل بحران فلسطین بر اساس راهکار تشکیل دو دولت را نیز از بین می‌برد.

المعایطه گفت که فعالیت‌های بی‌سابقه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها، نشانه‌های منفی از سوی کابینه اسرائیل در قبال روند سازش است و به مسایلی که باید در پای میز مذاکره حل شوند، آسیب می‌زند.

سخنگوی دولت اردن نسبت به ادامه این روند از سوی اسرائیل هشدار داده و از جامعه جهانی خواست تا برای توقف تمامی اشکال شهرک‌سازی وارد عمل شود و اقدامات یک جانبه اسرائیلی‌ها را متوقف کند. وی بر اهمیت تلاش‌ها برای احیای روند مذاکرات میان دو طرف اسرائیلی و فلسطینی مورد توجه قرار داده و گفت که مذاکرات باید تمام مسایل فیمابین را در بر گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *