پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

صادرات غیرنفتی ایران 30 درصد افزایش یافت

سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 252207
صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران - به رغم اعمال تحریم ها - در شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 30 درصد رشد داشته است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈکیومرث کرمانشاهیˈ معاون سازمان توسعه تجارت ایران شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان با بیان این مطلب، افزود: در هفت ماه منتهی به پایان مهر ماه امسال بیش از 25 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته ایم.

وی گفت: در بیش از 60 کشور طرح های خدمات فنی مهندسی توسط 120 شرکت ایرانی در حال انجام است که در سال گذشته بیش از چهار میلیارد دلار بابت این طرح ها درآمد ارزی حاصل شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال 86 جشن عبور از 20 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی گرفته شد، تصریح کرد: در سال گذشته، صادرات کالای کشور بیش از 43 میلیارد دلار بود.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره طرح اقتصاد مقاومتی گفت: تولید دانش بنیان، جهش بعدی صادرات کشور را شکل می دهد.

وی، هدفگذاری صادرات امسال طبق برنامه پنجم توسعه را عبور از 51 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی دانست و افزود: سند ملی راهبرد صادرات توسط کارگروه توسعه صادرات کشور به ریاست معاون اول رییس جمهوری مطرح شده است.

کرمانشاهی اضافه کرد: در این سند، تقسیم کار به صورت ملی انجام شده و بیش از 30 حوزه برای ارتقای صادرات کشور در این سند دخیل هستند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به صادرات استان اصفهان گفت: متوسط ارزش کالای صادر شده به ازای هر تن حدود 700 دلار است که در گذشته این مقدار حدود 500 دلار بود.

در این آیین از سه صادرکننده برتر کشور و 22 صادرکننده برتر استان اصفهان تجلیل به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *