شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

اعلام آمار نهایی و رسمی حج امسال

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب: 251816
در حج امسال تعداد حجاج داخلی (عربستانی) یک‌میلیون و 408هزار و 641 نفر و تعداد حجاج خارجی یک‌میلیون و 752هزار و 932 نفر اعلام شد. بیشتر حجاج داخلی نیز از اتباع خارجی مقیم عربستان‌اند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مدیر اداره‌ی آمار و اطلاعات عربستان تعداد کل حجاج موسم حج امسال را سه‌میلیون و 161هزار و 573 نفر اعلام کرد.
 
مهنا بن عبدالکریم المهنا به خبرگزاری عربستان گفت: امسال تعداد حجاج هشت درصد نسبت به موسم سال گذشته افزایش داشت. بیش از 64 درصد حجاج موسم حج امسال، مرد و حدود 36 درصد نیز زن هستند.
 
وی که نتایج آمار حج امسال را اعلام می‌کرد، بیان کرد: این اداره در جریان عملیات شمارش، افزایش تعداد حجاج داخل در روزهای هفتم، هشتم و نهم ذی‌الحجه را رصد کرد که میزان آن بیش از 83 درصد بود.
 
او ادامه داد: تعداد حجاجی که از خارج عربستان مشرف شده‌اند، 951هزار و 806 نفر مرد و 801هزار و 126 نفر زن بوده‌اند تا تعداد کل حجاجی که امسال از خارج عربستان در موسم حج شرکت کرده‌اند، یک‌میلیون و 752هزار و 932 نفر باشد. تعداد حجاج اعزامی از عربستان (دارای ملیت عربستانی یا افراد مقیم عربستان) را نیز یک‌میلیون و 408‌هزار و 641 نفر بود.
 
مهنا المهنا اعلام کرد: آمار حج امسال، یک ویژگی بی‌سابقه داشت و از شیوه‌ی شمارش الکترونیک از طریق دستگاه‌های PDA استفاده شد و نتایج فوری آن به‌صورت خودکار در یک زمان ارائه و سبب کاهش زمان شمارش نتایج نسبت به سال‌های گذشته شد.
 
مدیر اداره‌ی آمار و اطلاعات عربستان گفت: اطلاعاتی که از عملیات شمارش به‌دست آمد، نشان می‌دهد که حجم بزرگی از حجاج از ملیت‌های مصری، پاکستانی، هندی، یمنی، سودانی و بنگلادشی مقیم عربستان بودند.
 
او همچنین اعلام کرد، آمار حج امسال نشان می‌دهد که حجاج 107 کشور در موسم حج شرکت کرده‌اند.
 
کارشناسان معتقدند اگر دولت عربستان تدابیر شدیدتری نسبت به حج‌گزاری افراد مقیم عربستان اتخاذ کند، تعداد مسلمانان بیشتری از سایر کشورها می‌توانند فریضه‌ی حج را بجا آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *