چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

هشدار ارتش به سه گروه شبه نظامی

پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 251425
اتوبان بیروت - جنوب، شاهرگ اصلی مقاومت درلبنان به شمار می آید چراكه تمام تجهیزات نظامی و انسانی حزب الله برای مقابله احتمالی با دشمن صهیونیستی ازطریق این جاده به نقاط مرزی منتقل می شود؛ ارتش ۳ گروه شبه نظامی كه امنیت این اتوبان را تهدید می كنند، شدیدا هشدار داده است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، جدا از مسائل امنیتی حزب الله، اكثر شیعیان لبنان اهل جنوب این كشور بوده و رفت و آمد دائم آنها بین بیروت و جنوب از طریق این اتوبان در حال انجام است و هرگونه ناامنی در این مسیر، معضلی طایفی و مذهبی در لبنان ایجاد می كند؛ از این رو همزمان با بحران اخیر این كشور، ارتش تلاش زیادی را آغاز كرد تا بتواند امنیت این جاده را تامین كند.

فرمانده ارتش لبنان با توجه به در پیش بودن تعطیلات ۳ روزه عید قربان در لبنان از نیروهای خود خواسته تا امنیت كامل این مسیر برای عبور خانواده های شیعه برقرار باشد. وی همچنین به شبه گروههای مسلح درخصوص هرگونه ماجراجویی در این خصوص هشدار داده است.

این هشدار در حالی صورت می گیرد كه وجود اردوگاه فلسطینی عین الحلوه و شهر سنی نشین صیدا باعث شده تا افراد مسلح در این دو نقطه، امنیت مسیر را تهدید كنند.

روزنامه لبنانی 'الاخبار' روز پنج شنبه به نقل از منابع امنیتی با اشاره به وجود افراد مسلح در امتداد مناطق واقع در اتوبان بیروت به جنوب لبنان نوشت: این گروهها را می توان به سه دسته تقسیم كرد؛ گروه اول كه از جریان المستقبل دستور می گیرند، باقی مانده عناصر شركت امنیتی 'سیكبور بلاس' متعلق به 'سعد حریری' نخست وزیر سابق لبنان و شبه نظامیان جریان 'المستقبل' هستند؛ تعداد افراد این گروه اندك بوده و فاقد تجریه نظامی كافی هستند و از لحاظ تجهیزات و امكانات نظامی نیز در سطح كمتر از عادی قرار دارند.

گروه دوم، جنگویان افراطی وابسته به 'احمد الاسیر' شیخ تندور سلفی شهر صیدا در جنوب لبنان هستند. 'امجد' برادر وی نیز در مناطق اطراف بیروت از جمله 'دوحه عرمون' و 'دوحه الحص' و 'حاره الناعمه' به آموزش و سازماندهی این گروهها مشغول است؛ این گروه دارای اسلحه های پیشرفته بوده و در سطح عالی آموزش دیده اند و حتی برخی در كنار ارتش آزاد سوریه علیه نظام این كشور در جنگ شركت كرده اند.

گروه سوم در مقایسه با دو گروه سابق، افراد بیشتری را در اختیار دارند ولی به صورت سازماندهی نشده و غیر منظم با در دست داشتن اسلحه های شخصی در هنگام وقوع هر رویداد امنیتی در سطح شهر گسترش می یابند.

الاخبار به نقل از منابع مذكور تأكید كرد: علاوه بر این گروهها، دو دسته از 'ارتش آزاد سوریه' تحت فرماندهی 'حدقه' افسر فراری از ارتش این كشور در امتداد اتوبوبان ساحلی بیروت به جنوب در مناطق 'السعدیات' و 'الناعمه' فعالیت می كنند.

ارتش در ماههای گذشته طی عملیاتی به پایگاه های این گروهها در مناطق دوحه و عرمون یورش برد و تعدادی اسلحه و تحهیزات نظامی از آنها كشف و ضبط كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *