شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

توصیه‌هایی برای قبل و بعد از حجامت

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 251308
یک متخصص طب سنتی با مضر دانستن استرس‌ها و تنش‌های عصبی برای فردی که حجامت می‌شود، گفت: همچنین از صرف غذا بلافاصله پیش یا پس از آن و مصرف غذاهای دیرهضم و سنگین از حدود ۱۲ ساعت پیش از حجامت باید پرهیز کرد.
به گزارش جهان، دکتر مهدی فلاح در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ویژگی‌های غیرقابل قیاس اهدای خون و عمل حجامت اظهار کرد: اهدای خون عملی خداپسندانه و انسان‌دوستانه همراه با اجر دنیوی و اخروی است، اما عمل حجامت یک اقدام درمانی و بسیار متفاوت با اهدای خون است.

این متخصص طب سنتی ایران بهترین زمان انجام حجامت را به‌طور کلی فصل بهار دانست و اضافه کرد: حجامت در اول و آخر ماه قمری جایز نیست زیرا اخلاط و مواد مضر، در این زمان ساکن و متوجه به درون بدن هستند و با حجامت خارج نمی‌شوند. اما اواسط ماه قمری، به‌ویژه روزهای ۱۶ و ۱۷ ماه با رو به افول رفتن ماه کامل، زمان مناسبی برای انجام این کار خواهد بود.

وی هم‌چنین به انجام حجامت در روز اشاره کرد و افزود: بهترین مواقع انجام این عمل در روزهای گرم و مناطق گرمسیری، اوائل روز و در فصل سرما، اواسط روز است چرا که خون در این اوقات رقیق و لطیف می‌شود.

دکتر فلاح با تأکید بر اینکه به‌طور خاص، زمان انجام حجامت بستگی به نوع بیماری، شدت و ضعف آن، تشخیص صحیح مزاج فرد و لزوم انجام حجامت دارد، گفت: تعیین زمان آن برای هرکس بسته به نظر پزشک متخصص متفاوت است. هم چنین انجام عمل حجامت برای کودکان زیر ۲ سال و افراد بالاتر از ۶۰ سال به غیر از در مواقع ضروری توصیه نمی‌شود.

این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران بهترین مکان‌ برای انجام حجامت را مراکز درمانی مجاز شامل درمانگاه‌های دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی و مؤسسات درمانی دارای کادری مجرب و متخصصان کارآزموده طب سنتی پیشنهاد کرد تا با تصمیم‌گیری درست در مورد لزوم انجام حجامت، محل و نحوه عمل آن، از انجام حجامت بدون مورد و حتی مضر جلوگیری شود.

از انجام استحمام پیش و پس از حجامت بپرهیزید!

وی با بیان فواید مصرف آب انار، شربت عسل، آب کاسنی، شکر و نیز کاهو و سکنجبین پس از حجامت ادامه داد: ضروری است کسانی که قصد حجامت دارند، از استحمام و عمل نزدیکی جنسی پیش از حجامت و پس از آن خودداری کنند مگر در مواردی خاص که با نظر پزشک متخصص تعیین می‌ شود.

حجامت، روشی مکمل در درمان جوش و آکنه

این متخصص طب سنتی در پایان در خصوص تأثیر حجامت در درمان جوش و آکنه خاطرنشان کرد: چنانچه با بررسی‌های مناسب، عوامل زمینه‌ساز و ایجاد کننده آنها تشخیص داده شده و تغذیه مناسب و درمان‌های لازم توصیه و تجویز شده باشد، می‌توان در کنار انجام این درمان‌های استاندارد و تخصصی از عمل حجامت نیز برای درمان جوش و آکنه در زمان مناسب بهره جست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *