سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

روایت ایرنا از دست‌های نوازشگر وزیر زن

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب: 250400
وزیر، با همه دغدغه کاری اش، خواهرانه ایستاد و مانند دختری رو به همه مادران سالمند این سرزمین، ادای احترام کرد.
به گزارش جهان، ایرنا نوشت:
خاتون ها جهان دیده با دیدن وزیر، به وجد آمده بودند، آنچه که تنهایی را زیر پلک چشم هایشان پنهان کرده بودند.

برای آن همه خواهرانگی وزیر، برای آن همه دخترانگی ها وزیر، برای آن همه لبخند که آورده بود، برای آن همه نوازش مهربانانه، خانه سالمندان بروجن در تاب لحظه های خود، بی تابی می کرد.

پلک زدن های ممتد نشان می داد که از سکوت مسکوت مانده بر زبان خاتون های خانه سالمندان، دوری از خانه ، روزگار سخت شان است.

اگر چه آنها این روزها، مثل پرنده ها شده اند که فقط پرواز درخاطره شان باقی مانده است و پرندگان درون شان غمگین است اما وزیر که آمده ، روزهای خوشی شان در ذهن شان مرور می شد.

یکی از این مادران سالخورده ، برای وزیر از سن اش می گفت، از فرزندان اش که اصفهان است و وزیر با همه دغدغه کاری اش، آنها را به آینده امیدوارتر می کرد.

اینجاست که آنان دست دنیا را گرفته اند وکنجی نشسته اند که سال هاست دریا را به چشم هایشان آویزان کرده اند.

چه شعری می تراوید از موهای سپیدشان، موهای به آسیاب نرفته شان، موهای سپید که برف سال های رفته جوانی بر سرشان نشانده بود، اما دست نوازشگر وزیر بهداشت، لبخندها را بین آنان قسمت می کرد.

طعم خوش دیدار در هوای جدایی ها منتشر شده بود و ما بعد به کهکشانی پر از ستاره های روشن رسیدیم، ستاره هایی که حکیمانه حرف دنیا را می فهمند و وزیر مادام با آنها خوش و بش می کرد.

نامشان هرچه بود، باشد که خوب دفتر روزگارشان را ورق می زدنند و هنوز فرزندان شان را چونان دست گلی دوست داشتند.

وزیر وارد خانه سالمندان که شد، یک سره رفت به سراغ سالمندان، آنجا که خانه خرد و روشنی است و آستانه دنیا دیدگی بود و وزیر ، یکی یکی از مادران پیر ، سراغ فرزندان شان را می گرفت.

وزیر بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی پنجشنبه شب از سرای سالمندان بروجن دیدن کرد و از نزدیک با سالمندان، کادر پیراپزشکی، مسوولان وهیات امنای این مرکز دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر ˈمرضیه وحید دستجردی ˈ در سفر چند ساعته خود به شهرستان بروجن دردیدار از سرای سالمندان بروجن صمیمانه به نوازش مادران سالمند این سرا پرداخت.

وزیر بهداشت، خدمات این مرکز را مطلوب دانست وگفت: نگهداری روزانه سالمند در این مرکز بی نظیر است

شهرستان بروجن با 119هزار نفر جمعیت در 60کیلومتری مرکز چهارمحال وبختیاری واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *