دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

خشم ژاپن از شوخی هسته ای فرانسه

سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 250046
طنز تلویزیون فرانسه که تصویری از کاواشیما دروازه بان تیم ملی ژاپن را با چهار دست نشان داد و آن را نشانه ˈتاثیر فوکوشیماˈ دانست با پاسخ خشمگینانه ژاپن روبرو شد.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: این کنایه لوران روکیه مجری تلویزیون فرانسه در تحسین عملکرد کاواشیما در پیروزی یک بر صفر مقابل فرانسه در دیدار دوستانه جمعه گذشته ، خنده حاضران در استودیو را به همراه داشت.

روکیه گفت دست های اضافه به خاطر تاثیر فوکوشیما بوده است. اشاره او به نشت عظیم تشعشعات هسته ای از نیروگاه هسته ای در مارس سال ۲۰۱۱ بود که از آن به عنوان فاجعه فوکوشیما یاد می شود.

اوسامو فوجی مورا سخنگوی دولت ژاپن روز سه شنبه اظهارات روکیه را که به بحران هسته ای سال گذشته در فوکوشیما اشاره داشته ˈ نامناسب ˈ خواند.

وی افزود: سفارت ژاپن در پاریس نامه اعتراضی به این شبکه تلویزیونی فرانسه ارسال کرده است.

فوجیمورا گفت: در این نامه تاکید شده که اظهارات مجری برنامه تلویزیونی به احساسات کسانی که از این فاجعه آسیب دیدند لطمه می زند و در تلاشهای بازسازی مانع ایجاد می کند.

در بحران هسته ای که بدنبال زلزله ۹ ریشتری و سونامی در ماه مارس سال گذشته اتفاق افتاد؛ بیش از ۱۵ هزار تن جان باختند و ۳ هزار نفر مفقود شدند.

کامیکو تاناکا وزیر آموزش ژاپن که امور ورزش را نیز در اختیار دارد گفت اگر گفتن این اظهارات واقعیت داشته باشد، نشان می دهد این رفتار فاقد حساسیت است. بسیاری در این بحران هسته ای آسیب دیدند. نمی دانم چگونه کسانی می توانند به آن بخندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *