جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

پیشنهادات‌مجلس برای‌ساماندهی فوری‌ارز

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب: 249716
سخنگوی کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی و حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون ویژه اعطای یارانه ریالی به واردات گندم، مواد غذایی و دارو و نظام ارزی تک نرخی را به عنوان پیشنهادات به ریاست مجلس شورای اسلامی برای طرح در جلسه سران قوا ارائه می دهد.
به گزارش جهان،‌ جعفر قادری در گفتگو با مهر در خصوص جلسه امروز کمیسیون برای بررسی نوسانات ارزی و ضرورت حمایت از تولید ملی گفت: در این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر لزوم شکل گیری نظام تک نرخی ارزی و لزوم تثبیت نرخ ارز حداقل تا 6 ماه آینده تاکید کردند.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نرخ ارزی که دولت برای 6 ماه آینده تعیین و تثبیت می کند باید قابل دفاع بوده و مورد توافق کارشناسان اقتصادی باشد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعضای کمیسیون معتقد بودند که پس از تثبیت نرخ ارز بر قیمتی قابل دفاع باید یارانه ریالی برای واردات کالاهای اساسی مثل گندم، مواد غذایی و دارو در نظر گرفته شود.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این باید از این پس مبادلات ارزی تنها از کانال صرافی ها و بانک ها انجام شود.
 
قادری اظهار داشت: این پیشنهادات از طرف کمیسیون ویژه به ریاست مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد تا به عنوان راهکارهای قوه مقننه در جلسه روسای قوا مطرح شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *