چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

قورت دادن قورباغه؛‌ ۹۵۰ هزارتومان!

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 249703
نویسنده معروف کتابهای موفقیت و خالق کتاب پرفروش «قورباغه ات را قورت بده» قرار بود ۲۱ و ۲۲ مهرماه درهمایشی اختصاصی در ایران سخنرانی کند. اما تنها چند ساعت قبل از برگزاری، این همایش لغو شد و برایان تریسی به ایران نیامد. اتفاقی که حاشیه های فراوانی به همراه داشت.
به گزارش جهان، مهر نوشت: مشهورترین نویسنده معروف کتابهایی با موضوع تکنیک های موفقیت و مدیریت زمان. این شاید کوتاه ترین تعبیری باشد که بتوان «برایان تریسی» را با آن توصیف کرد. نویسنده ۶۸ ساله کانادایی تبار مقیم امریکا که از مدیریت اجرایی یک شرکت خصوصی شروع به کار کرد و با سبک ویژه اش درباره تکنیک های موفقیت که نامش را «خودیاری» گذاشته، حدود ۷۰ کتاب نوشته است.

تا به حال بیش از ۴ هزار همایش در حدود ۸۰ کشور دنیا برگزار کرده و کتاب هایش به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده است. کتاب «قورباغه ات را قورت بده» اش به عنوان یکی از پرفروش ترین کتابهای بازار در ایران، بارها تجدید چاپ شده است. کتابی که به ۳۸ زبان هم ترجمه شده است و شبکه های هرمی به اعضای جدیدشان مطالعه آن را توصیه می کنند.

تریسی قرار بود ۲۱ و ۲۲ مهرمان امسال یک همایش ۲ روزه و در ۴ نوبت ۹۰ دقیقه ای در تهران برگزار کند. همایشی که تبلیغ هایش در تهران زیاد به چشم می خورد و البته قرار بود این همایش پذیرای حدود ۱۷۰۰ مدیر ایرانی باشد تا تریسی برایشان از تکنیک های موفقیت بگوید.همایش پرسروصدایی که به دلیل مخالفت ها و حاشیه هایی نافرجام ماند و لغو شد.

از همسر بازیگر معروف تا تئوریسین بازاریابی هرمی

با انتشار آگهی های حضور مدیر مشهور امریکایی در تهران، بازار واکنش ها به این اتفاق داغ شد. از هزینه های شرکت در همایش گرفته تا انگیزه های این همایش و دست های پشت پرده دعوت از تریسی.


اما شاید جنجالی ترین حاشیه حضور تریسی در ایران، ماجرای حضور پشت پرده همسر یک بازیگر معروف در دعوت از او بود. یک سایت خبری نزدیک به اصولگرایان دراین باره نوشت:« خانم "ف-م" همسر یکی از بازیگران سینما است که در دعوت از برایان تریسی نقشی اساسی داشته است.همسر این بازیگر سینما که عضو یکی از فرقه های انحرافی است چندی قبل و پس از آنکه سران این این فرقه وارداتی توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند از ایران خارج و به آمریکا رفت.

این خانم سال گذشته و پس از بازگشت از آمریکا وارد فعالیت های اقتصادی شده است و سعی دارد آموزه های برایان تریسی را که با ارزش های دینی و اسلامی در بسیاری از زمینه ها منافات دارد به مدیران کشور آموزش دهد.»

روزنامه «جوان» هم در واکنش به خبر حضور تریسی در ایران برگزاری این همایش را به دلیل انتساب برایان تریسی به جریان شرکت‌های هرمی(نتورک مارکتینگ) و ترویج دیدگاه‌های عرفانی- کاپیتالیستی به نقد کشید با انتشار چند گزارش با عناوینی همچون «ایران جای تئوریسین شرکت‌های هرمی نیست» و«ایدئولوگ شرکت‌های هرمی معلم ۱۵۰۰ مدیر ارشد»، به حضور او در ایران اعتراض کرد. هرچند تریسی عناوین و القاب روزنامه جوان به خود را تکذیب کرد. اما مجموعه این واکنش ها در کنار اظهارنظرها چند نماینده مجلس شورای اسلامی وچندتن از کارشناسان حوزه بهداشت روانیدر ایران، سبب شد تا مسئولان برگزاری همایش تریسی در ایران، قید حضور او را بزنند و این همایش را لغو کنند. همایشی که حامیانی همچون روزنامه «ایران»، همراه اول، شرکت هواپیمایی «ماهان»، اتاق بازرگانی تهران ، روزنامه «دنیای اقتصاد: و چند شرکت خصوصی دیگر را هم در کنار خود می دید.

جهانگردی که سخنران شد

این البته بار اولی نبود که «برایان تریسی» به ایران سفر می کرد. تریسی به گفته خودش در سال ۱۳۴۷ شمسی (۱۹۶۸ میلادی) برای اولین بار به ایران سفر کرده بود. البته نه در قالب یک سخنران موفقیت، بلکه در قالب یک جهانگرد. او در این سفر به شهرهای مختلف ایران سفر کرده بود و نتیجه این سفر، این بود که اطلاعات خوبی از ایران و تاریخ اسلام در ایران به دست آورده بود.

اما اولین سفر جدی تریسی برای سخنرانی در یک همایش در ایران به سال ۱۳۸۶ برمی گردد. او به دعوت یک شرکت خصوصی به تهران آمد و طی ۳ روز در چند نوبت در همایشی با عنوان «مدیریت در قرن ۲۱» سخنرانی کرد.


پس از آن نیز یک دعوت دیگر از تریسی برای سخنرانی در همایشهایی از این دست انجام شده بود و قرار بود سال ۸۸ تریسی دوباره به ایران بیاید که این قرار سخنرانی، با ماجرای ابتلای او به «سرطان حنجره» همراه شد و سفر او را به ایران لغو کرد. تریسی قرار بود برای بار سوم هم مهرماه امسال به تهران بیاید که دوباره همایش او، این بار به دلایلی دیگر لغو شد.

صندلی های ۹۵۰ هزار تومانی

اما حضور تریسی و سخنرانی اش چقدر برای ایرانی ها آب می خورد؟ این هزینه ها را می توان به ۲ بخش تقسیم کرد. هزینه هایی که خود تریسی برای حضور و سخنرانی اش می گیرد و هزینه هایی که برگزارکنندگان همایش ها از شرکت کنندگان در همایش دریافت می کنند.

تریسی برای حضورش در ایران، دریافت هایی چندصد میلیونی دارد. این را یکی از برگزارکنندگان همایش تریسی در ایران می گوید. آن طور که این فرد می گوید تریسی برای حضور در یک همایش در سال ۸۸ در ایران، قرار بوده مبلغی حدود ۵۰ میلیون تومان دریافت کند. رقمی که به گفته یکی دیگر از برگزارکنندگان این همایش در سال ۸۶، «چندصد میلیون» بوده است.

این رقم ها البته بنا به ملاحظه برگزارکنندگان این چند همایش در ایران، زیاد شفاف نیست. اما هزینه ای که از شرکت کنندگان دریافت می شودف مبالغی قابل تامل است.

به عنوان مثال، هزینه حضور هرشرکت کننده در همایش ۳ روزه تریسی در سال ۸۶، برابر با ۳۸۰ هزار تومان بوده است. همایشی که با حضور حدود ۷۰۰ نفر برگزار شد.

اما رقم شرکت در همایش سال ۹۱ تریسی در ایران و در سالن همایش های بین المللی سازمان صداوسیما هم در نوع خود جالب بود. این هزینه ها آن طور که در آگهی همایش ترسی اعلام شده بود، در ۳ سطح طبقه بندی شده بود.۴۵۰ هزار تومان برای سطح «SILVER» ، ۶۵۰ هزار تومان برای سطح «GOLD» و برای سطح «VIP» یا به عبارت دیگر صندلی های جلویی سالن همایش هم مبلغ ۹۵۰ هزار تومان از هرشرکت کننده دریافت می شد تا همایش دوروزه تریسی در ایران برگزار شود. همایشی که به گفته برگزارکنندگان قرار بود حدود ۱۷۰۰ نفر در آن شرکت کنند.

تریسی البته این بار هم به ایران نیامد و همایش پرسروصدایش لغو شد. اما آیا کسی دوباره او را برای حضور در ایران دعوت می کند؟ آیا تریسی دوباره به ایران می آید؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *