سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

بازجویی‌های آمریکادرباره عملیات حزب الله

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 249440
بازجویی سفیرآمریكا ازكارمندان فروگاه بیروت به دنبال عملیات هوایی حزب الله بیروت - منابع خبری نزدیك به حزب الله اعلام كردند: به دنبال پرواز هوایپمای بدون سرنشین (ایوب) در داخل اراضی فلسطین اشغالی، سفیر آمریكا در لبنان در مورد احتمال پرواز هواپیمای ایوب از یكی از باندهای فرودگاه از مدیران و مسئولان فرودگاه بازجویی به عمل آورده است.
بازجویی سفیرآمریكا ازكارمندان فروگاه بیروت به دنبال عملیات هوایی حزب الله

به گزارش جهان به نقل از ایرنا، به دنبال سخنان اخیر سید' حسن نصرالله' دبیركل حزب الله لبنان مبنی بر بر عهده گرفتن مسئولیت پرواز هوایپمای بدون سرنشین (ایوب) در داخل اراضی فلسطین اشغالی، 'مورا كونیللی' سفیر آمریكا در لبنان در اقدامی مداخله جویانه و به دور از چشم رسانه های خبری در رأس یك هیأت امنیتی اقدام به بازید از بخش های مختلف فرودگاه بین المللی رفیق حریری و بازجویی مسئولان فرودگاه در مورد احتمال پرواز هواپیمای ایوب از یكی از باندهای فرودگاه كرده است.

منابع آگاه خبری لبنان نوشتند: دیدار دو ساعته سفیر آمریكا و هیأت همراه به صورت مخفی با هدف بازجویی از كارمندان بخش های مختلف فرودگاه بین المللی بیروت و بازدید از تأسیسات و ساختار فرودگاه، باندها، مراكز رزرو پروازها و مراكز عملیاتی صورت گرفته است.

كونیللی در بازدید از فرودگاه بیروت با 'محمد الحوت' مدیر شركت هواپیمایی لبنان پیرامون اقدامات امنیتی فرودگاه و باندهای مختلف آن به مدت نیم ساعت بحث و گفت وگو كرد.

خطوط هواپیمایی میان لبنان و آمریكا از سال ۱۹۸۵میلادی به دنبال درج نام فروگاه بین المللی بیروت و شركت هواپیمایی لبنان در فهرست سازمان های تروریستی متوقف شده است.

منابع خبری رسمی، هدف از بازید غیرمنتطره كونیللی از فرودگاه بین المللی بیروت را بررسی چگونگی راه اندازی مجدد خطوط هواپیمایی لبنان و آمریكا عنوان كرده اند.

این منابع ادامه دادند: بازدید كونیللی از فرودگاه بین المللی بیروت از پیش طراحی شده بود ولی قرار بود وی در رأس یك هیأت اقتصادی از فرودگاه دیدن كند نه هیأت امنیتی.

روزنامه لبنانی 'الاخبار' نیز نقل از منابع آگاه لبنان نوشت: به دنبال اعلام انجام عملیات پرواز هواپیمای ایوب در داخل اراضی فلسطین اشغالی، آمریكایی ها از فرصت بازدید هیأت اقتصادی لبنان از فرودگاه بین المللی كه از قبل تنظیم شده بود، سوء استفاده كرده و به جای آن یك هیأت امنیتی را برای بازدید از فرودگاه به این مكان روانه كردند.

این روزنامه با اظهار تعجب از دیدار مورا كونیللی از بخش های امنیتی فرودگاه بین المللی بیروت نوشت: آیا سفیر آمریكا در لبنان حق دارد تا از بخش های امنیتی فرودگاه بین المللی بیروت بازجویی كند.

روزنامه لبنانی ادامه داد: به دنبال اعتراص تعدادی از كاركنان و كارمندان فرودگاه، نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت تعدادی از آنها كردند.

سید حسن نصرالله در سخنان پنج شنبه شب خود گفت: هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) كه اخیرا بر فراز فلسطین به پرواز درآمده، ساخت ایران بوده و این سخن كه گفته می شود این هواپیما روسی بوده، صحیح نیست.

وی ادامه داد: این هواپیما از غرب لبنان وارد دریای مدیترانه شده و پس از طی صدها كیلومتر بر فراز دریا از جنوب فلسطین، وارد این كشور شد و با گذشتن از مواضع بسیار مهم، در نزدیكی منطقه 'دیمونا' (منطقه هسته ای و استراتژیك رژیم صهیونیستی) سرنگون شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *