چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

15تروریست خارجی در دمشق کشته شدند

پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب: 249231
ارتش و نیروهای امنیتی سوریه روز پنجشنبه در عملیاتی علیه یکی از مقرهای افراد مسلح در منطقه الغوطه الشرقیه در استان ریف دمشق و در نزدیک شهر دمشق ۱۵ تروریست تبعه ترکیه، چچن و لیبی را کشتند.
به گزارش جهان  به نقل از ایرنا ، در این عملیات نیروهای امنیتی و نظامی سوریه با حمله به این مقر فرماندهی تروریست ها ۹ چچنی، ۴ لیبیایی و ۲ تبعه ترکیه را کشته و شمار دیگری را زخمی کردند.

نیروهای سوری امروز همچنین یک نفر از اعضای شبکه تروریستی القاعده را که قصد انتقال یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده به منطقه ˈحرستاˈ در استان ریف دمشق را داشت، بازداشت کرد.

دوشنبه شب گذشته دو انفجار مهیب در منطقه حرستا رخ داد.

بر اساس اعلام تارنمای ˈان بی انˈ امروز در منطقه الجدیده عرطوز در نزدیک دمشق بر اثر اصابت یک خمپاره سه شهروند زخمی شدند.

۹ گلوله خمپاره هم در یکی از مزارع منطقه الملیحه در نزدیک دمشق کشف و ضبط شد.

ارتش سوریه امروز همچنین مقادیری گاز سمی و مواد شیمیایی متعلق به افراد مسلح مخالف را در منطقه السجن شهر لاذقیه در غرب سوریه کشف و ضبط کرد.

ارتش سوریه در این عملیات مقادیر زیادی سلاح ، ۱۷۵ کیلو مواد منفجره از نوع سی ۴ و لوازم و وسایل غواصی و ماسک کشف و ضبط کرد.

افراد مسلح از مواد شیمیایی و گازهای سمی برای ساخت بمب استفاده می کنند.

نیروهای امنیتی و ارتش سوریه در عملیات دیگری در شهر درعا در جنوب سوریه و نزدیک مرز این کشور با اردن موفق شدند مقدار زیادی سلاح و مهمات و داروی مسروقه را کشف و تعداد زیادی از مهاجمان مسلح را بکشند.

افراد مسلح امروز همچنین در منطقه النعیمه در نزدیک شهر درعا در نزدیکی مرز سوریه با اردن نیز برادر ˈخالد العبودˈ دبیر مجلس سوریه را به نام ˈعبدالمنعم موسی العبودˈ کشتند.

پسر ˈمحمد خیر الماشیˈ نماینده مجلس سوریه نیز به نام ˈدیاب الماشیˈ امروز از سوی افراد مسلح در منطقه منبج در اطراف شهر حلب در شمال سوریه کشته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *