يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

چند زن در سنین کودکی ازدواج کرده‌اند؟

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۴۷
کد مطلب: 249223
صندوق کودکان سازمان ملل متحد ( یونیسف ) به مناسبت روز جهانی دختران کودک (11 اکتبر - 20 مهر) اعلام کرد : در جهان حدود 400 میلیون زن 20 تا 49 ساله در زمان کودکی ازدواج کرده اند.
به گزارش جهان به نقل از یونیسف ایران ، در این گزارش آمده است : تخمین ها نشان می دهد حدود 70 میلیون زن - به عبارتی از هر سه زن جوان یک زن - بین 20 تا 24 ساله ، قبل از رسیدن به سن 18 سالگی ازدواج کرده اند که از این تعداد 23 میلیون نفر قبل از رسیدن به سن 15 سالگی تن به ازدواج داده اند.

یونیسف با اشاره به اینکه ازدواج این کودکان ، آنها را در معرض خطر بارداری های ناخواسته و تبعات تهدید آمیز قرار می دهد ، افزود : مرگ و میر مادران به دلیل بارداری یا زایمان ، یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر دختران در سن 15 تا 19 سالگی است که 500 هزار مرگ در سال را در بر می گیرد.

در گزارش یونیسف آمده است : دختران 10 تا 14 ساله ، پنج برابر بیش از زنان 20 تا 24 ساله در معرض مرگ به دلیل زایمان و بارداری قرار دارند.

این گزارش افزود : هند ، یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار ازدواج دختران زیر 18 سال را دارا است که هر چند این آمار ها در همه ایالت ها از 54 درصد در سال 1993-1992 به 43 درصد در سال های 2007 و 2008 میلادی رسید اما روند یاد شده ، همچنان کند است.

در این گزارش ، یونیسف در نخستین روز جهانی دختران کودک ( 11اکتبر ) بر پایان بخشیدن به ازدواج کودکان به عنوان یکی از اصلی ترین موارد نقض حقوق بشر که همه ابعاد زندگی دختر را تحت تاثیر قرار می دهد تاکید کرد و شعار این روز را ˈ زندگی من ، حقوق من ، پایان ازدواج کودکان ˈ اعلام کرد.

ˈآنجو مالهوتراˈ، مسوول بخش جنسیت و حقوق در یونیسف در این گزارش گفت:ˈ روز جهانی دختران کودک بیانگر نیاز برای قرار دادن دختران در مرکز توسعه و تحول است. سازمان ملل و شرکایش گرد هم آمده اند تا پیشرفت قابل توجه و چال شهای پیش رو را در این زمینه نشان دهند.ˈ
ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *