چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

جوانان به ما می گویند آرزوی شهادت داریم

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 248519
حضرت آیت الله نوری همدانی علت روی آوردن دشمنان به تحریم اقتصادی ایران را ناشی از عجز آنان از رویارویی نظامی و سیاسی با نظام اسلامی دانست و گفت: آنها می دانند که اگر به کشور ما کوچک ترین تعرضی داشته باشند رژیم غاصب صهیونیست به تاریخ خواهد پیوست و دیگر چیزی از آن باقی نخواهد ماند.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای مسلح، به نقاط قوت کشور در عرصه های مختلف علمی، نظامی و سیاسی اشاره کرد و اظهار داشت: علت این که دشمنان ما به تحریم اقتصادی روی آورده اند این است که برای مقابله با ما در زمینه های دیگر عاجز هستند.

وی افزود: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند؛ همه دست اندرکاران سعی کنند با ایجاد اشتغال برای جوانان به اقتصاد رونق بیشتری بدهند و برای تحقق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بکوشند تا بیش از پیش اقتصاد کشور تقویت شود.

این مرجع تقلید با بیان این که قرآن در چند مورد به معرفی دشمنان و وظیفه مسلمانان در این خصوص پرداخته است، گفت: با استفاده از آیات قرآن درمی یابیم که دشمنان ما سه مثلث یهود، کفار و منافقین هستند، ممکن است در یک طایفه هر سه اینها جمع شوند و صف آرایی خصمانه بر علیه مسلمانان داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در تفسیر آیه ۷۱ سوره نساء ابرازداشت: خداوند از اهل ایمان می خواهد که آمادگی و هوشیاری خود را در برابر دشمنان حفظ کنند؛ در این آیه هفت نوع آمادگی در برابر دشمنان را ضروری می داند که عبارتند از آمادگی علمی، اطلاعاتی، تجهیزاتی و تسلیحاتی، جسمانی، اقتصادی، روحی و مرزبانی.

همه پیشرفت های کشور به برکت وجود ولی فقیه است

حضرت آیت الله نوری همدانی در توضیح نامه ۳۳ امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه، بر اهمیت اطاعت از رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: این مسأله بسیار مهم است، باید در هر زمانی از ولی فقیه اطاعت کرد همان گونه که امام (ره) فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشد تا به مملکت آسیبی نرسد.

این مرجع تقلید ادامه داد: تاریخ گواهی می دهد که غیر از ولی فقیه هرکس در رأس حکومت باشد مملکت را می فروشد و این ولایت فقیه بود که ما را نجات داد و تمام پیشرفت های ما به برکت ولی فقیه است.

وی با بیان این که در ۸۰ جای قرآن به اهیت علم و تعلیم پرداخته شده است، گفت: خواستگاه علم اسلام است چراکه در زمانی که هیچ حرفی از آن نبود قرآن این بحث را مطرح کرد؛ تحقیق، پژوهش و فناوری مسلمانان باید در حد بالایی باشد همانطور که ما امروز شاهدیم ایران در فن آوری هسته ای، نانو تکنولوژی، سلول های بنیادی، فناوری های نظامی در سطح بالایی قرار دارد.

کوچک ترین اشتباه در قبال ایران رژیم صهیونیستی را از هستی ساقط می کند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، ارتباط با علما را موجب رشد علمی جامعه دانست و تصریح کرد: هرکس باید در حد خودش با حوزه علمیه و روحانیت در ارتباط باشد، این ارتباط بر علم شما می افزاید.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزایش قدرت تسلیحاتی را لازم خواند و گفت: اقتضای زمان این است که در بعد نظامی قوی باشیم تا دشمنان احساس وحشت و ترس کنند؛ اگر این احساس در دشمنان ما وجود نداشت قبل از افغانستان و عراق به ایران حمله می کردند ولی می دانند که اگر به کشور ما کوچک ترین تعرضی داشته باشند رژیم غاصب صهیونیست به تاریخ خواهد پیوست و دیگر چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

وی ایمان به خدا و جهاد در راه عقیده را وجه تمایز رزمندگان اسلام با قوای نظامی دیگر دانست و خاطرنشان کرد: ما مسلمانان به شهادت افتخار می کنیم و جهاد در راه خدا را با هر نتیجه ای که پیش آید سعادت می دانیم، همین ایمان و عقیده موجب شکست اسرائیل غاصب تا بن دندان مسلح در جنگ ۳۳ روزه لبنان و جنگ ۲۲ روزه غزه شد؛ با فرهنگ شهادت طلبی حزب الله غالب شد.

این مرجع تقلید روحیه جهاد و شهادت را موجب عزت و قدرت کشور دانست و گفت: در نسل دوم و سوم انقلاب ما این روحیه حفظ و تقویت شده است، برخی جوانان به ما می گویند ما آرزوی شهادت داریم، سن ما اجازه نداد که در ۸ سال دفاع مقدس باشیم بنابراین از شما می خواهیم برای شهادت ما دعا کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *