يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

200 کارگرمتروی‌اهواز به‌مرخصی‌اجباری‌رفتند

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 247883
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: 200 نفر از کارگران بومی متروی اهواز به مرخصی اجباری رفته‌اند و زمزمه اخراج آنها به گوش می‌رسد.
به گزارش جهان  سید شریف حسینی امروز در گفت‌وگو با فارس در اهواز، با انتقاد از شرکت کیسون پیمانکار طرح قطار شهری اهواز اظهار داشت: شکایات متعددی از این شرکت که چند سالی است اجرای طرح قطار شهری اهواز را در دست دارد واصل شده است.
 
وی تأخیر بسیار در اجرای پروژه، مشکلات کارگری و تأخیر در پرداخت دستمزد و استخدام نیروهای غیربومی را از مهمترین شکایت‌ها علیه این شرکت عنوان کرد و افزود: شرکت کیسون به جای استخدام نیروهای بومی، نیروهای غیرمتخصص سایر استان‌ها را با صرف هزینه گزاف غذا و اسکان بکار گرفته است.
 
نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون بارها در مورد عملکرد این شرکت بحث شده است، اظهار کرد: دو سال پیش بعد از تذکر به وزیر کشور در مورد اخراج نیروهای بومی، انصاری مدیرعامل کیسون وعده کرد که این مسئله را با مذاکره حل کند، اما به نظر می‌آید همراهی رئیس جمهور در سفر به ونزوئلا باعث شده این وعده را فراموش کند و یا تصور کند دیگر در سطحی نیست که مشکلات کارگران را مورد رسیدگی قرار دهد.
 
وی مشکلات این شرکت را در حال افزایش دانست و تصریح کرد: بیش از دو هفته است که 200 نفر از کارگران بومی متروی اهواز را به مرخصی اجباری فرستاده‌اند و زمزمه اخراج آنها به گوش می‌رسد.
 
حسینی تاکید کرد: عملکرد شرکت کیسون مجدداً بررسی می‌شود و در این باره باز هم در مجلس از وزیر کشور سوال می‌کنیم.
 
به گفته وی، وزیر کشور باید پاسخگوی رفتار این شرکت در استان و دامن‌زدن به معضل بیکاری باشد.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از برخی مدیران استان گفت: به نظر می‌آید بعضی مدیران دل خوشی از نمایندگان استان در مجلس ندارند، این در حالیست که نمایندگان بارها برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
وی افزود: برخلاف سایر استان‌ها این مدیران تا کنون با نمایندگان استان در مجلس نشست و تعامل نداشته‌اند و از ظرفیت نماینده‌ها برای حل مشکلات استفاده نمی‌کنند، به طوری که برای حل مشکل قطارشهری اهواز، مقیمی نماینده خمین از ما درخواست کمک کرده است.
 
حسینی با ابراز تأسف از جلسات دستگاه‌های دولتی تصریح کرد: مدیران در این جلسات برای کارهای نکرده فقط از یکدیگر تقدیر و تشکر می‌کنند در حالی که وضعیت استان متفاوت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *