جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

معتادان مجرم هستند

سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 247651
رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا از انهدام ۱۰۰ كارگاه توليد موادمخدر صنعتي در سال ۹۱ خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، سردار علي مويدي يكي از سه تهديد دنيا را موادمخدر دانست و گفت:‌ امروزه اين تهديد به حدي است كه هيچ فردي از آن در امان نيست و تنها راه مقابله و پيشگيري با آن را نيز بايد حاكمان و كارگزاران جامعه طراحي كنند.

مويدي با بيان اينكه پيش‌بيني و عمليات پيشگيرانه‌اي كه امروز از موادمخدر در دنيا مطرح مي‌شود را حضرت امام خميني (ره) در سه دهه پيش، پيش‌بيني كرده بود، گفت: خوشبختانه ساختارها و زير ساخت‌هاي خوبي به منظور مبارزه با موادمخدر در كشور طراحي شده است.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با اشاره به فعاليت ستاد مبارزه با موادمخدر نيز اظهاركرد: بيش از ۳۰ دستگاه از جمله ناجا و روساي سه قوه در اين ستاد حضور دارند كه البته نقش اصلي نيز بر عهده پليس است.

مويدي افزود: سياست‌گزاري‌هاي كلان در حوزه مبارزه با موادمخدر در اين ستاد تعيين مي‌شود.

معتاد از نظر پليس مجرم است

وي همچنين درباره اينكه معتاد بيمار است يا مجرم نيز گفت: از منظر پليس و قانون معتاد مجرم است چرا كه وي براي تامين هزينه اعتيادش دست به هر عمل خلافي مي‌زند.

بيش از ۴۵ درصد زندانيان قاچاقچي مواد مخدرند، بيش از ۷۰ درصد زندانيان به نوعي با موادمخدر مرتبطند

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينكه بر اساس آمارها بيش از ۴۵ درصد زندانيان در زندان‌هاي كشور را قاچاقچيان موادمخدر تشكيل مي‌دهند گفت:‌ بيش از ۷۰ درصد مجرمان نيز به نوعي با موادمخدر درگيرند.

مويدي با تاكيد بر اينكه اعتياد جرمي پايه براي ساير جرايم است،‌خاطرنشان كرد: يك معتاد براي تامين هزينه اعتيادش دست به انجام ساير جرايم نيز مي‌زند.

جمع‌آوري معتاد به شرط وجود ظرفيت در اردوگاه‌ها، در بحث جمع‌آوري معتادان هيچ مشكلي نداريم

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به بحث جمع‌آوري معتادان و برخي نابساماني‌هاي موجود در اين طرح نيز گفت: در بحث جمع‌آوري معتادان هيچ مشكلي نداريم اما همه معتادان را كه نمي‌توانيم در زندان‌ها حبس كنيم، بلكه بايد بر اساس قانون آنان را به اردوگاه‌هاي مخصوص معتادان ببريم.

مويدي ادامه داد: بر همين اساس اگر اردوگاهي ۲۰۰ ظرفيت خالي داشته باشد ما ۲۰۰ معتاد را جمع‌آوري كرده و به اين مراكز منتقل مي‌كنيم اما اگر ۴۰۰ تن را جمع كرديم ۲۰۰ تن ديگر كه جايي برايشان نيست، دوباره در جامعه رها مي‌شوند.

آمادگي صددرصد پليس براي جمع‌آوري همه معتادان

مويدي با بيان اينكه در حوزه جمع‌آوري معتادان به اندازه كافي قانون و امكانات داريم گفت: پليس آمادگي صددرصد دارد كه طي مدت كوتاهي همه معتادان را دستگير و به اردوگاه‌ها تحويل دهد تا در آنجا به معتاد رسيدگي شود.

به گفته مويدي در صورتي كه بهزيستي، وزارت بهداشت و ... اعلام آمادگي كنند، پليس نيز آماده دستگيري اين افراد است.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به شعار هفته ناجا تصريح‌كرد:‌ بر همين اساس تمام برنامه‌هاي ناجا حول محورهاي اجتماعي، علمي و فرهنگي صورت مي‌گيرد.

به گفته رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا، پليس امروز يك عنصر فرهنگي اجتماعي است نه صرفا يك نيروي اقتدارگرا.

ايران پرچم‌دار مبارزه با موادمخدر در جهان است

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينكه امروز ايران در امر مبارزه با موادمخدر پرچمدار است، تصريح‌كرد: كشور ما به عنوان كشوري صاحب نظر براي ديگر كشورها الگوست.

سال ۹۰ اوج برخورد با مخدر صنعتي

وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث مبارزه با موادمخدر صنعتي نيز گفت: در بحث مبارزه با موادمخدر سنتي اقدام بزرگي داشتيم و چون در اين بحث خوب عمل كرديم، دشمن موادمخدر صنعتي را آورد كه اگر چه در اوايل خلا‌هايي در برخورد با آن داشتيم، اما پس از تصويب قانون جديد مبارزه با موادمخدر توسط مجمع تشخيص مصلحت نظام در سال ۸۹ و حمايت‌هاي مقام معظم رهبري در سال ۹۰ به اوج برخورد با موادمخدر صنعتي رسيديم و باند‌هاي بسيار و كانون‌هاي اصلي مرتبط با موادمخدر صنعتي را متلاشي كرديم.

موادمخدر از ابزارهاي جنگ نرم است

مويدي اضافه كرد: موادمخدر يكي از ابزارهاي جنگ نرم و استكبار جهاني است كه به شكل هدفمند آن را در جامعه ما ترويج مي‌دهند.

اعدام ۲۰ قاچاقچي موادمخدر صنعتي، انهدام ۱۰۰ كارگاه توليد موادمخدر صنعتي

مويدي همچنين از اعدام ۲۰ قاچاقچي موادمخدر صنعتي در سال جاري با همكاري دادستان كل كشور خبر داد و گفت: در سال جاري حدود ۱۰۰ كارگاه توليد موادمخدر صنعتي را منهدم كرديم.

افزايش چشمگير قيمت شيشه

مويدي با بيان اينكه در مجموع اين اقدامات عرصه براي قاچاقچيان موادمخدر صنعتي توسط پليس تنگ شد، گفت: در سال جاري شاهد افزايش چندبرابري قيمت شيشه در كشور هستيم كه همين امر نشان دهنده اقدامات مثبت و اقتدار پليس در بحث مبارزه با موادمخدر صنعتي است.

كشف ۲۲۲ تن موادمخدر در كشور، برخورد با خرده‌فروشان و منقل‌داران

مويدي ادامه‌داد: يكي از تدابير فرمانده ناجا بحث برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و منقل‌داران بود كه ما تعدادي از اين مناطق را شناسايي و پاكسازي كرديم و اين عمليات‌ها نيز همچنان ادامه دارد.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا از كشف ۲۲۲ تن انواع موادمخدر از ابتداي سال جاري تاكنون خبرداد و گفت:‌ بخش كوچكي از اين كشفيات مربوط به موادمخدر صنعتي است.

به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه امروزه در مرز خشكي ديوار محكمي در برابر قاچاقچيان ايجاد كرده‌ايم گفت: هم‌اكنون اين افراد در تلاشند تا براي قاچاق موادمخدر از آب‌هاي آزاد استفاده كنند.

وي به سخنان مديركل دفتر جرايم سازمان‌يافته سازمان ملل نيز گفت: وي خطاب به كشورهاي جهان گفت كه اگر كشورهاي جهان در امر مبارزه با موادمخدر به ايران كمك نكنند بعيد نيست كه در آينده بخشي از جمعيت اين كشورها نيز معتاد شوند چرا كه مقصد اصلي قاچاقچيان موادمخدر كشورهاي غربي است.

به گزارش ايسنا، مويدي كه در يك برنامه زنده تلويزيوني سخن مي‌گفت از برگزاري اجلاسي با حضور ۲۰ كشور دنيا در حوزه موادمخدر طي روزهاي آينده خبرداد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *