سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

اميرالحاج عازم مدينه منوره شد

يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۳۰
کد مطلب: 247219
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر شعار امسال حج را عزت ،همبستگی ومسئولیت اسلامی خواند.
به گزارش جهان، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پیش از عزیمت به سرزمین وحی یکی از نکات مهم حج امسال را حضور مردم کشورهایی دانست که با فضای بیداری اسلامی آشنا شده اند وحکام مستبد خود را سرنگون کرده اند.

وی گفت : جمهوری اسلامی ایران در این سفر گامهای جدی در جهت وحدت اسلامی برخواهد داشت چرا که دشمنان تلاش می کنند بیداری اسلامی را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.

سرپرست حجاج ایرانی اهانت به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) از سوی امریکا و صهیونیست ها را اقدامی زشت و غیر قابل تحمل خواند وگفت: همانطور که مسلمانان یکپارچه علیه این اقدام بپا خواسته اند این حرکت در عربستان نیز دنبال خواهد شد.

وی آرامش در حج را هدفی بسیار مهم و اساسی خواند و تاکیدکرد : تلاش بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت بر هر چه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم معنوی است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با اشاره به برخی شایعات در مورد برخی محدودیت هایی که دولت عربستان برای زائران ایرانی در نظر گرفته است گفت : تمام این صحبت ها تنها شایعه است وما مانند سالهای گذشته 4 دعای کمیل در سرزمین وحی خواهیم داشت ومراسم برائت از مشرکین نیز به گستردگی سالهای گذشته در صحرای عرفات انجام خواهد شد.

وی به حجاج ایرانی توصیه کرد : این سفر سفری معنوی و روحانی است و تا می توانند زائران با توجه به تحریم هایی که از سوی کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است از بازار گردی و هدر دادن فرصت ها جلوگیری کنند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی رئیس سازمان حج وزیارت در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه سهمیه حجاج ایرانی از سوی دولت عربستان 75 هزار زائر است گفت : این تعداددر قالب 449 کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی گفت : تا کنون 208 پرواز 12 هزار و 157 زائر را به شهر مدینه منتقل کرده است.

موسوی با بیان اینکه در کل پروازهای انجام شده 320 دقیقه تاخیر داشت گفت : تاخیر هواپیما در هر پرواز حدود 10 دقیقه بوده که قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه در جلسات متعدد با مسئولان عربستان جمهوری اسلامی ایران از انها خواسته است که سیاست های دوکشور را در خدمات رسانی به زائران دخالت ندهند گفت : امسال عربستان این خواسته ایران را پذیرفت و تا کنون برخورد بسیار خوبی با حجاج داشته است.

وی افزود : بیش از 50 قلم از کالاهای مورد نیاز حجاج از ایران تامین و همه هتل های اسکان زائران ایرانی در مدینه ومکه نزدیک حرم پیش بینی شده است.

وی همچنین به حمل ونقل 24 ساعته رایگان برای حجاج ایرانی و استفاده از اتوبوسهای مدرن برای زائران ایرانی اشاره کرد.

سید احمدموسوی گفت : طبق توافق های صورت گرفته در سالهای گذشته 50 درصد جابجایی زوار هر کشور باید با هواپیمای عربستان صورت گیرد که امسال جمهوری اسلامی ایران همه پروازها را در دست خود گرفت.

وی همچنین به تجهیز سه بیمارستان در مکه ، مدینه و منا برای زائران ایرانی اشاره کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : 300 پزشک باتخصصهای مختلف نیز به سرزمین حج عزیمت خواهند کرد.

گفتنی است مناسک حج تمتع از هشتم ذی الحجه اغازمی شود و تا سیزدهم ذی الحجه ادامه خواهد داشت.

بازگشت زائران ایرانی از چهاردهم آبان ماه اغاز خواهد شد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *