شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

"رابطه‌ام با رویانیان حسنه نیست"

چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب: 245567
مدیرعامل باشگاه داماش گیلان گفت: فرگوسن هم روی نیمکت تیمم بنشیند و اشتباه کند، هدایتش می‌کنم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، امیر عابدینی در ابتدای نشست خبری امروز چهارشنبه خود با رسانه‌ها گفت: شما رسانه‌ها با انتقادات، پیشنهادات و اقداماتی که برای جلوگیری از افول بازیکنان و تیم‌ها انجام می‌دهید نقش مهمی در پیشرفت فوتبال دارید و بنده همیشه انتقادات و مسائلی که مطرح می‌کنید را قبول داشته‌ام.
 
وی در ادامه به وضعیت فروش امتیاز باشگاه داماش گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: با رقم حدود 4.5 میلیارد ریال انتقال امتیاز باشگاه به صورت قطعی انجام شد و خوشبختانه آقایان بزرگواری کردند و اسم تیم را حفظ کردند. البته اگر در آینده با بررسی دقیق و موشکافانه هیات مدیره تصمیم به فعالیت در رشته‌های دیگر بگیریم آن تیم‌ها با نام صدرا در مسابقات شرکت می‌کنند.
 
مدیرعامل باشگاه داماش در مورد پروسه انتخاب درخشان اظهار داشت: پس از اتفاقاتی که در تیم رخ داد از آقای درخشان درخواست کردیم هدایت تیم را بپذیرد که خوشبختانه ایشان پذیرفت و ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه هم با او قرارداد بستیم.
 
وی با اعلام اینکه حمید درخشان از بازی بعد روی نیمکت تیم داماش می‌نشیند، افزود: فکر می‌کنم نتیجه اقدامات ما در انتهای فصل و اینکه در کجای جدول قرار می‌گیریم مشخص شود. من به مردم گیلان قول می‌دهم روزهای خوبی را از تیم شاهد خواهند بود.
 
عابدینی با بیان اینکه مشکل خاصی در تامین بودجه باشگاه نداشته در پاسخ به این پرسش که "چرا به مربیان جوان فرصت نمی‌دهید؟"، اظهار داشت: اگر از زمان مدیریتم در پرسپولیس به مسائل نگاه کنید در آن زمان حمید درخشان به صورت سرمربی و بازیکن در اختیار تیم بود تا اینکه آقای پروین آمد و نگرش خاص دیگری داشت. درخشان در آن زمان در دوران فطرت تیم یعنی زمان‌هایی که به طور مثال استانکو از تیم رفت و مت‌کوویچ آمد هدایت تیم را برعهده داشت و حتی در دربی‌ها هم موفق بود.
 
عابدینی ادامه داد: من به رشد مربیان جوان توجه ویژه‌ای دارم مثلا فرشاد پیوس را به کرواسی فرستادم و در سال 73 هم سه پرسپولیسی را برای دیدن دوره به انگلستان اعزام کردم، زیرا اعتقاد دارم اگر بتوانیم اولین مربی را ترانسفر کنیم می‌توانیم به فوتبال اروپا تنه بزنیم. بازیکن را می‌توان ترانسفر کرد اما ترانسفر مربی سخت است.
 
خبرنگاری در مورد ثبات نداشتن نیمکت مربیان داماش از عابدینی پرسید که وی اظهار داشت: شما ببینید چرا ثبات ندارند. بعضی‌ها استعفا می‌دهند و می‌اندازند گردن باشگاه. وقتی دینورزاده بعد از باخت در اصفهان به خودش اجازه می‌دهد در رختکن استعفا داده و برود و من صبح در روزنامه‌ها این خبر را می‌خوانم اگر ایشان هم می‌خواست ادامه دهد براساس تشخیص مدیریتی خود به او اجازه چنین کاری را نمی‌دادم. قاسمپور هم استخاره کرد و خوب آمد اما به دلیل مشکلات مالی ترسید بی‌پولی گریبانش را بگیرد و ما را رها کرد.
 
مدیرعامل پیشین پرسپولیس اضافه کرد: قاسمپور می‌گفت اگر پول ندهید بازیکنان بازی نمی‌کنند اما دیدید تارتار آمد و بازی کردند. حتی تارتار در اوج بی‌پولی تسویه حساب کرد و ترجیح داد به گهر برود. این نقل و انتقالات دست ما نیست. وقتی "فونیک سی" بعد از یک سال می‌گوید، آقای "پوشنیک" از من پول می‌خواست طبیعی است مربی که برای انتخاب بازیکن پول می‌گیرد را باید اخراج کرد.
 
مدیرعمل باشگاه داماش با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی تیم را در ابتدای فصل بست و امید هرندی را هم به او پیشنهاد کردند، ادامه داد: من به این مربی گفتم پولی نداریم و مربی مدنظرم باید خصوصیات ویژه‌ای داشته باشد. اما شما ببینید هرندی را به خاطر باخت اخراج نکردم بلکه به خاطر مسائل دیگر این تصمیم را گرفتم. وزرای دولت عوض می‌شوند و بعد از سه سال کار کردن در دولت انتقاد می‌کنند. خب زمانی که هستید چرا این انتقادات را مطرح نمی‌کنید؟ مسلم است وقتی یک شخص را از سر کارش برمی‌دارند انتقاد می‌کند. او باید حرف بزند و من هم صبوری کنم. وقتی پاسخ ندهم مشکل حل می‌شود.
 
خبرنگاری در مورد دخالت‌های عابدینی در کار مربیان پرسید که وی اظهار داشت: فرگوسن هم روی نیمکت بنشیند و اشتباه کند، هدایتش می‌کنم. ما باید یاد بگیریم هدایت با دخالت فرق می‌کند. برای مثال شما ماشینی دارید با بهترین راننده اما اگر او از چراغ قرمز رد شود شما می‌گویید رد نشو؟! این دخالت نیست حتی اگر او کنار بزند و بگوید پیاده شو شما باید اشتباه را بگویید، زیرا این درست نیست صحبت نکنید و با ماشین شما را به دیوار بکوبند.
 
مدیرعامل باشگاه داماش با اشاره به اینکه من مدیر فنی تیم فوتبال این باشگاه نیز هست، اضافه کرد: یک زمان درخشان به عنوان مربی روی نیمکت صحبت می‌کرد و بعد می‌گفت شما اگر حرفی دارید بیان کنید. مثلا در بازی پرسپولیس با آلیمای قزاقستان من به آقای استانکو گفتم بهتر است ترابیان را نیمکت نشین کرده و بزیک را به میدان بفرستد. ایشان گفت دلیل‌تان چیست و من گفتم آنها چون سه گل به ما زدند در این بازی دفاع می‌کنند و ما نیاز به تمام کننده داریم. استانکو هم پای تخته رفت و اعلام کرد برخلاف میل باطنی بزیک جانشین ترابیان می‌شود. آن روز دیدید تیم نتیجه گرفت و از گل چهارم به بعد ترابیان به میدان آمد و گل پنجم را زد.
 
وی با اشاره به اینکه ملی پوش بوده و در تیم پیکان بازی کرده است و پس از آن دوره مربیگری را در آمریکا سپری کرده، ادمه داد: شاید به امثال حمید درخشان سالی یکبار هم مشاوره ندهم اما به یک مربی جوان که در راه رشد قرار دارد طبیعی است ایرادات را می‌گویم تا آنها را برطرف کند. درخشان هم این موضوع را می‌داند و فردا نمی‌تواند بگویم نمی‌دانسته، تکلیف ما با هم روشن است. بنده با صراحت می‌گویم مربی را هدایت می‌کنم و هر جا احساس کنم به او مشورت می‌دهم.
 
عابدینی ادامه داد: من یک روز صادقانه به درخشان گفتم به پرسپولیس برو و به رویانیان هم اعلام کردم حمید در این شرایط بحرانی می‌تواند به شما کمک کند. او یار غار دوره‌های فطرت من است. وقتی پیشنهاد حضورش در داماش را دادم آقای قویدل جلسه هیات مدیره را برگزار کرد و درخشان با رای قاطع سرمربی شد. در فهرست هیات مدیره چند مربی داخلی و بعد از آن مربیان خارجی نیز وجود داشتند ولی در نهایت ایشان سرمربی شد.
 
خبرنگاری با طرح این پرسش که "سال گذشته شما برای کمک به پرسپولیس مهدوی کیا را به این تیم واگذار کردید و اگر فردا این باشگاه تهرانی به درخشان نیاز داشت اقدام خود را تکرار می‌کنید؟"، که عابدینی اظهار داشت: در زمان مهدوی کیا ما به پول نیاز داشتیم و حضورش در پرسپولیس 400 میلیون به ما کمک کرد.
 
وی در مورد خبر حضور علی کریمی در این تیم اظهار داشت: برای جذب درخشان که قرارداد نداشت با رویانیان صحبت کردم چه برسد به علی کریمی. این بازیکن روزی که می خواست در ابتدای فصل با پرسپولیس قرارداد ببندد پیش من آمد و خودم توصیه کردم به پرسپولیس برود. دوست دارم این اسطوره‌ها فوتبال‌شان را با پرسپولیس تمام کنند. کریمی هم یکی دو سال بیشتر نمی‌تواند بازی کند و نباید منتظر باشیم او معجزه کند. الان هم به فکر حل مشکلات پرسپولیس هستیم این یک واقعیت است که اگر کاری بتوانیم برای پرسپولیس انجام می‌دهیم اما برایش مشکل ایجاد نمی‌کنیم. البته اگر کریمی با پرسپولیس به توافق نرسد و بیاید او را بر می‌داریم.
 
وی با بیان اینکه رابطه‌اش با رویانیان زیاد حسنه نیست اما نمی‌گذارد به سیاهی برسد، اضافه کرد: ما هیچکدام از مربیان خود را اخراج نکردیم. قاسمپور، دینورزاده و تارتار استعفا دادند و رفتند. بنده قبل از اینکه ضربه مهلکی به تیم بخورد تصمیم می‌گیرم. پیک کارم هم کسب امتیاز 1+2 در هر بازی است. مربی اگر در 5 بازی 11 امتیاز بگیرد عملکرد خوبی داشته است اما اگر در هر بازی 1.4 امتیاز گرفت تیم در شرف سقوط است و اگر این امتیاز 1.2 شد تیم صددرصد سقوط خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه تردید نکنید اگر یک مربی از پنج بازی 6 امتیاز گرفت تیمش سقوط خواهد کرد، ادامه داد: طبیعی است قبل از آنکه تیم به لبه پرتگاه برسد مربی را عوض می‌کنم. یک مربی اگر روزی فکر کند گواردیولاست یا فرگوسن یا مورینیو و یک روز بفهمد درخشان است و هر روز بخواهد ادای آنها را درآورد و از سوی دیگر صدای بازیکنان درآمده که کارهای تاکتیکی تیم ضعیف شده و در نهایت یک حادثه هم در اتوبوس رخ دهد که در تیم‌های محلی اتفاق نمی‌افتد من ساکت ننشسته و آن مربی را کنار می‌گذارم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *