سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۸

پشت "هلال شیعی" را می شکنیم!

چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب: 245556
"رياض الشقفه" رئيس اخوان المسلمين سوريه كه در تركيه به سر می برد، گفت: پشت هلال شيعي شكل گرفته در منطقه را خواهيم شكست.
به گزارش جهان به نقل از العالم، الشقفه در گفت و گو با روزنامه " جمهوريت " تركيه ضمن تاكيد بر اين كه در راهبرد آن ها ، "سياست ديني" جايي نخواهد داشت، در بياني متناقض گفت: در منطقه هلالي شيعي به وجود آمده است كه با سقوط بشار اسد اين هلال نيز فرو مي‌ريزد و ما پشت هلال شيعي را خواهيم شكست.

وي ارسال سلاح هاي ضدهوايي به گروه هاي مسلح به منظور مقابله با نيروهاي هوايي دولت سوريه را خواستار شد. 

الشقفه با اعتراف به اين كه "شوراي ملي مخالفان سوريه مورد حمايت مردم اين كشور نيست"، گفت: درست است، تاثير اين شورا در داخل سوريه ضعيف است و براي اصلاح اين وضع تلاش مي‌كنيم.

وي دخالت هاي تركيه در امور سوريه را به مثابه "عمل به وظيفه انساني" تحليل كرد و گفت: ما اين كار تركيه را فراموش نخواهيم كرد و پس از تغيير رژيم روابط دو كشور را اصلاح خواهيم كرد. 

الشقفه در بررسي روابط قبلي اردوغان و اسد مي‌گويد: در گذشته ما از نزديكي اردوغان و داوود اوغلو به رژيم اسد ناراحت نشديم. زیرا مي دانستيم نيت اردوغان خيرخواهانه است و از ما حمایت مي‌كند. 

وي كه پيش از اين مداخله تركيه و ايجاد منطقه امن در سوريه را خواستار شده بود، اكنون نظر خود را تغيير داده و خواهان ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه است. وی همچنین تلاش تركيه از طريق اعمال فشار بر جامعه جهاني براي مشاركت دادن ديگر كشورها در اين تصميم را خواستار شد. 

الشقفه همچنين با اعتراف به وجود جنگجويان غيرسوري در ميان گروه هاي مسلح، گفت: اين افراد در سوريه حضور دارند. القاعده و سلفي ها نيز در اين كشور هستند. اما با توجه به نياز به آن ها براي سرنگوني اسد، مطمئن باشيد كه با رفتن اسد، اين افراد نيز خواهند رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


1400 ساله که احمقهای جیره خواری مثل این از این غلطها کردن ولی " یدالله فوق ایدیهم "
Iran, Islamic Republic of
با عرض پوزش از سايت وزين جهان نيوز و نيز با عرض معذرت از خوانندگان عزيز . اما قدما راست فرموده اند كه حرف پيشكي مايه شيشكي ست
Iran, Islamic Republic of
این احمقها اینقدر که با شیعه دشمنند با هیچ کس دیگه مشکلی ندارن.
اسلام پیروز است
United States
شک نکنید که زمانه به خاک مالیده شدن پوزه مستکبرین عالم نزدیک شده است و آنها اقداماتی ناشیانه انجام میدهند که خود آن اعمال مقدمه سقوط و هلاکت خودشان را فراهم میکند خدا را شاکریم که ورق برگشته و نسیم صبح اصلاح جهان و مرگ ظالمین وزیدن گرفته است پس جای هیچ نگرانی نیست اینهایی که گفتم صرف یک حدس و گمان نیست بلکه به پشتوانه مطالعه هزاران روایت از معصومین عرض کردم .
Iran, Islamic Republic of
با آل علي هركه درافتاد ورافتاد
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام لطف کنید بگید ماهم شیعه ایم ...........
مرگ بر وهابیت