يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

نشست ساختمان‌های اطراف مترو + تصاویر

چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 245502
بیش از دو ماه از وعده‌های مترو برای حل مشکل شهروندانی که ساختمان‌های آنها بر اثر توسعه مترو نشست کرده‌ می‌گذرد و تاکنون برای رفع مشکل اقدامی صورت نگرفته و روز به روز ترک‌ ساختمان‌‌ها عمیق تر می‌شود مسئولان مترو به مردم اعلام کردند برای رفع مشکل شکایت کنید.
به گزارش  جهان به نقل از فارس، این روزها با توسعه مترو هر روز شاهد نشست‌های متعددی در محلات قدیمی شهر تهران هستیم، نشست‌هایی که موجب افزایش ترافیک و خسارت‌های مالی به شهروندان می‌شود.
 
تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره علت نشست‌های پی‌در‌پی زمین با توسعه مترو می‌گویند: علت، نبود کانال‌های تأسیسات است. لوله‌های فرسوده آب و فاضلاب شهر تهران در بعضی از مناطق بیش از 50 سال قدمت دارند و با کوچکترین لرزشی،  نشتی می‌کنند و موجب نشست زمین می‌شوند.سعی می‌کنیم حفره‌ها را پر کنیم.
 
در تاریخ 14 تیر ماه سالجاری خبرگزاری فارس گزارشی از نشست ساختمان‌های اطراف مترو و مشکلات اهالی ساختمان منتشر کرد که حال با گذشت 2 ماه اقدامی برای حل مشکل اهالی این ساختمان‌ها نشده است و هنوز مردم نگران ریزش احتمالی ساختمان هستند.
 
 

پس از انتشار این گزارش موضوع در شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد و تا کنون سه جلسه مسئولان مترو با اهالی ااین ساختمان‌ها برگزار کرده‌اند که نتیجه خاصی نداشته است و در آخرین جلسه به گفته اهالی، مسئولان مترو از آنها که بضاعت مالی ندارند درخواست کرده‌اند که شکایت کنند.
 
 
یکی از اهالی این ساختمان، که در خیابان هلال احمر نرسیده به تقاطع ابراهیمی واقع شده است در گفت‌وگو با فارس درباره حل مشکل ساختمان و جلسه‌هایی که در این خصوص با مسئولان مدیریت شهری برگزار شده است می‌گوید: 3 جلسه تا کنون برگزار شده است که در جلسه اول و دوم قرار شد نسبت به تحکیم ساختمان اقدام شود ولی متاسفانه هیچ گونه اقدامی تاکنون صورت نگرفته است.
 


وی ادامه می‌دهد: این خانه را با هزاران مشکل و اقساط مختلف خریده‌ام حال بیمه بابت خسارت وارده فقط یک میلیون و 600 هزار تومان پرداخت می‌کند ولی خانه را 20 میلیون کمتر از مبلغی که خریداری کرده‌ام می‌خرند.
 
وی اضافه می‌کند: نماینده‌ای از سوی درویش مدیرعامل شرکت مترو وضعیت ساختمان را دیده است و می‌گوید مترو توان خرید ساختمان را ندارد و این ساختمان باید تحکیم شود.
 
 
 
وی می‌افزاید: بعضی از معماران معتقدند که تحکیم سازی از خطر نشست زمین نمی‌کاهد بلکه موجب کاهش متراژ واحدهای ساختمان نیز می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه دیگر این ملک را کسی خریداری نمی‌کند می‌گوید: ترک‌ها و لرزش‌های ساختمان همچنان ادامه دارد.
 
در ادامه یکی دیگر از اهالی ساختمان می‌گوید: خانواده ما شب و روز ترس از تخریب آپارتمان را دارند؛ این آپارتمان تا کنون دو بار نشست کرده است و موجب شده که خسارت زیادی به ساختمان وارد شود.
 
شکیب: شاهد نشست‌های ساختمان‌ها به دلیل فعالیت‌های عمرانی هستیم
 
در این باره حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: در حال حاضر شاهد نشست ساختمان‌های واقع در خیابان هلال احمر، پل هلال احمر تا تقاطع ابراهیمی به خاطر فعالیت‌های عمرانی مترو هستیم.
 
وی با بیان اینکه متروی می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، گفت: نشست‌های اینچنینی قبلا اتفاق افتاده و باز هم اتفاق می‌افتد اما آنچه در این مورد اهمیت دارد اندیشیدن تمهیدات لازم برای جلوگیری از این موارد است.
 
به گفته شکیب، خانه‌های این محل و همچنین بیمارستان شهید فهمیده هم دچار ترک‌هایی شده‌اند والبته مترو هم برخی پلاک‌ها را ترمیم کرده است اما باز هم مشکلاتی وجود دارد.
 
شکیب ضمن انتقاد به برخوردی که با مردم در این محله‌ها رخ داده است، یادآور شد: در حال حاضر شاهدیم که به مردم گفته می‌شود خانه شما ترک برداشته و خطر نشست آن را تهدید می‌کند و اگر خانه خود را خالی نکنید مسئولیت آن بر عهده خودتان است.
 
وی ادامه داد: لازم است این ادبیات عوض شود و درست نیست کسی که مسئول این اتفاق بوده با چنین ادبیاتی با مردم برخورد کند.
 
شکیب با بیان اینکه ‌هنوز هم ترک‌ها در خانه‌های اطراف خط 7 به خاطر فعالیت‌های عمرانی که در مترو انجام می‌شود ایجاد می‌شود، تأکید کرد:  لازم است ارتعاشات را با به کارگیری لاستیک‌ها جذب کرد تا مشکلات مردم رفع شود.
 
 

مردم همچنان با مشکلات مترو دست و پنجه نرم می‌کنند
 
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در صورتی که تمهیدات لازم برای خط 7 اندیشیده نشود این خط به سرنوشت خط 2 و ایستگاه طرشت آن دچار می‌شود، گفت: مردم هنوز هم با مشکلات ثانویه آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
به گزارش فارس، شهروندان در این محله هر روز نگران ریزش ساختمان‌هایشان هستند و مسئولان به جای رفع مشکل از نبود پول خبر می‌دهند و می‌گویند بروید و شکایت کنید؛ آیا این راه حل رفع مشکل مردم است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *