دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

پاداش به‌پیمانکاران خوشقول مناطق زلزله‌زده

چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 245500
معاون اول رئیس جمهور از آواربرداری 11 هزار و 724 واحد مسکونی و همچنین پی کنی 7 هزار واحد در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر؛ رحیمی شامگاه سه شنبه با حضور در جمع خبرنگاران افزود: با حضور در این مناطق ، عملکرد 35 روزه مسئولین مربوطه را به اتفاق جمعی از وزرا و مسئولین کشوری شاهد بودیم که نارسایی ها بررسی و تصمیمات جدیدی در این خصوص اتخاذ شد.

وی ضمن رساندن پیام تسلیت رئیس جمهور و هئیت دولت ، به مناسبت اربعین متوفیان اخیر زلزله آذربایجان شرقی به مصیبت دیدگان این حادثه ، اظهار کرد: نشاط و امیدواری در مناطق زلزله زده از بین نرفته که این نشان از بالا بودن درجه ایمان مردم این منطقه به خداوند متعال است.

معاون اول رئیس جمهوری که با حضور جمع کثیری از اعضای هئیت دولت در این سفر حضور داشت ،از تصویب مصوبات جدید درخصوص مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: اعطای وام بلاعوض به مبلغ 5 میلیون ریال درکنار دیگر وام های تصویب شده جهت خرید لوازم ضروری زندگی پس از اسکان ، تامین آب و برق کلیه ساختمان ها همزمان با پایان احداث ، پرداخت عوارض شهرداری و مهر نظام مهندسی توسط دولت و همچنین پرداخت وام به کشاورزان و دامداران از جمله مصوبات هئیت دولت در تبریز هستند.

وی همچنین به پیمانکارانی که واحدهای مسکونی خود را تا زمان مقرر تحویل دهند ، نوید پرداخت پاداش 20 درصد مبلغ قراردادشان را داد.

رحیمی ضمن اعلام خبر آواربرداری 11 هزار و 724 واحد مسکونی و همچنین پی کنی 7 هزار واحد در مناطق زلزله زده ، ادامه داد: بیش از 2 هزار مورد فونداسیون در این مناطق انجام شده و همچنین 10 هزار واحد کانکس سفارش شده که بزودی توسط 5 هزار تریلی به این مناطق فرستاده می شوند.

وی از طراحی 5 هزار واحد دامی از نقشه های پیش ساخته شده خبر داد و افزود: از این تعداد 2 هزار واحد توسط کارگاه های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی پذیرفته شده و بقیه به انبوه سازان سپرده شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تامین اعتبار صورت پذیرفته، اظهار کرد: در تامین مصالح ، هم اکنون به 50 هزار تن فولاد نیازمندیم که 29 هزار تن فولاد و 250 هزار تن سیمان خریداری وبه مناطق زلزله زده ارسال شده و تعداد 11 هزار اسکلت فلزی پیچ و مهره نیز سفارش داده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *