سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

یکی از بزرگترین کلیساهای عراق منفجر شد

سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 245313
کلیسای جامع قلب اقدس واقع در شهر کرکوک که یکی از بزرگترین کلیساهای مسیحیان در شمال عراق است بعدازظهر دیروز یکشنبه براثر انفجار یک بمب دچار خسارت جدی شد.
به گزارش جهان، کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی التغییر، یک منبع امنیتی اعلام کرد یک بسته ی انفجاری دیروز یکشنبه در ورودی کلیسای جامع قلب اقدس در کرکوک منفجر شد که خسارت مادی زیادی به ساختمان کلیسا وارد ساخت اما خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

 کلیسای کرکوک توسط لویس ساکو، رئیس اسقف های مسیحیان کلدانی کرکوک در سلیمانیه نظارت می شود. نامبرده هنگام انفجار، برای استقبال از پاپ بندیکت شانزدهم به بیروت پایتخت لبنان رفته بود.

 شایان ذکر است که مسیحیان عراق در سالهای گذشته هدف حملات تروریستی گوناگونی قرار گرفته اند، امری که تعداد زیادی از آنها را مجبور به ترک عراق کرد به طوری که جمعیت مسیحیان عراق تا قبل از حمله ی آمریکا بالغ بر یک میلیون نفر بود اما اکنون این تعداد به کمتر از 400 هزار نفر کاهش یافته است.

 بیشتر مسیحیان عراق اکنون به مناطق تحت کنترل اقلیم کردستان پناه بردده اند که از امنیت و آرامش بیشتری برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *