سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

زمان انتشار كارنامه کنکور دکتری

دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 245096
در آزمون دکترای نیمه متمرکز 91 هشت هزار و 932 نفر پذیرفته شده اند و نتایج نهایی این آزمون سرانجام شب گذشته اعلام شد.
به گزارش جهان؛ دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در آزمون دکترای هشت هزار و 932 نفر پذیرفته شده اند و از این تعداد دو هزار و نهصد و هفتاد و پنج نفر زن و پنج هزار و نهصد و پنجاه و هفت نفر مرد هستند.

به عبارت دیگر 33.31 داوطلبان زن و 66.69 درصد مرد هستند.

مشاور سازمان سنجش با بيان اينكه براي داوطلبان واجد شرايط گزينش كارنامه‌اي حاوي اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرين رتبه پذيرفته شده در هريك از كدرشته‌هاي معرفي شده براي مصاحبه و در سهميه مربوط تنظيم و از طريق سايت اينترنتي اين سازمان در تاريخ 17 مهر قابل دسترسي خواهد بود، گفت: تغيير گرايش و نقل و انتقال پذيرفته‌شدگان دوره‌هاي دكتري «Ph.D» امكانپذير نيست.

*** محرميت در صورت انصراف از ثبت‌نام

وي افزود: معدل‌ مدرك كارشناسي و كارشناسي‌ارشد پذيرفته‌شده‌ بايد با معدل‌هايي‌ كه‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام و يا شركت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ نموده‌، يكسان‌ باشد. بديهي است كه در غير اين صورت، از ثبت‌نام آن دسته از داوطلباني كه داراي مغايرت معدل باشند، خودداري خواهد شد.

توكلي همچنين خاطرنشان كرد: پذيرفته شدگان نهايي آزمون دكتري حتي در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولي، مجاز به شركت و انتخاب رشته در آزمون دكتري تخصصي «Ph.D» سال 1392 نخواهند بود.

وي با اشاره به ضوابط ثبت‌نام و با بيان اينكه مدارك ثبت‌نامي در سايت سازمان سنجش منتشر شده است، گفت: حضور شخص پذيرفته شده براي ثبت‌نام الزامي است و ثبت‌نام منحصراً در تاريخ‌هاي اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارك كامل صورت مي‌پذيرد.

وی گفت: اطلاعیه سازمان سنجش برای تکمیل ظرفیت و پذیرش دانشجویان در کد رشته محل هایی جدید علاوه بر کد رشته های قبلی به همراه کارنامه نهایی روز دوشنبه 17 مهر ماه بر روی سازمان قرار داده می شود تا داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بودند و در ردیف قبول شدگان نهایی اعلام شده نمی باشند با توجه به شرایط و ضوابط که در اطلاعیه می آید در صورت واجد و شرایط بودن نسبت به انتخاب کد رشته های خود از میان کد رشته های امتحانی مجاز مربوطه اقدام کنند.

توکلی تصریح کرد: ظرفیت اصلی این آزمون طبق پیش بینی های انجام شده ده هزار 149 نفر است و در این آزمون 178 هزار و 453 نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 152 هزار و 269 نفر در جلسه آزمون اختصاصی صبح جمعه 25 فروردین ماه شرکت کردند و تعداد 150 هزار و 333 نفر هم در جلسه آزمون عمومی حاضر بودند.

کل افرادی که مجاز به انتخاب رشته شدند 35 هزار و 876 نفر بوده اند و از این تعداد 35 هزار و 95 نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

 وی خاطر نشان کرد با توجه به ضوابط فهرست اسامی تعداد 16 هزار و 46 نفر به عنوان معرفی شدگان با مصاحبه دانشگاه ها معرفی شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *