يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
سفارت آمریکا در محاصره مردم خشمگین مصر و لیبی؛

پایین کشیدن پرچم آمریکا و برافراشتن پرچم «لا اله الا الله» بر فراز سفارت

حمله مردم لیبی به کنسولگری آمریکا یک کشته داد + فیلم و تصاویر
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 244285
تظاهرات کنندگان خشمگین مصری که به اهانت به پیامبر اسلام (ص) در یکی از فیلم‌های آمریکایی معترض بودند پرچم سفارت آمریکا در قاهره را به پایین کشانده و پرچم شهادتین را بر فراز آن برافراشتند.
پایین کشیدن پرچم آمریکا و برافراشتن پرچم «لا اله الا الله» بر فراز سفارت
به گزارش جهان، در حالی که سال گذشته در نتیجه خشم و نفرت مردم انقلابی مصر از رژیم صهیونیستی، معترضان این سفارت را تسخیر کرده بودند، شب گذشته هم هزاران مصری در اعتراض به پخش فیلمی توهین آمیز به ساحت «پیامبر اکرم» (ص) در برابر سفارت آمریکا در قاهره تظاهرات کردند.

بنابر گزارشی که نشریه وال استریت ژورنال منتشر کرده، نام این فیلم "بی گناهی مسلمانان" (Innocence of Muslims) است که توسط یک موسسه ساختمانی و املاک اسرائیلی - آمریکایی تهیه شده و در آن به آنچه "تظاهر و ریاکاری اسلام" ادعا شده، اشاره می‌شود.
 
بر اساس تصاویر تلویزیونی منتشر شده، تظاهرات کنندگان پرچم آمریکا را از بالای سفارت به پایین کشانده و پرچمی را که بر روی آن شهادتین «لا اله الا الله محمد رسول الله» نقش بسته بود، بر فراز سفارت آمریکا در قاهره بر افراشتند.

فیلم

به گزارش فارس، نیروهای امنیتی از حجم گسترده تظاهرات کنندگانی که در مقابل سفارت تجمع کردند، شگفت زده شدند.
 
مردم مصر در تجمع در برابر سفارت آمریکا در قاهره به ادامه اهانت‌ها به ساحت پیامبر اسلام اعتراض کردند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000244/nf00244285-1.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000244/n00244285-t.jpg
 
شبکه خبری العربیة نیز گزارش داد نیروهای حفاظت کننده از سفارت آمریکا در قاهره اقدام به شلیک تیر به سوی تظاهرات کنندگان کردند.
 
در همین حال خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس تلاش کرد که تظاهرات کنندگان مصری که امروز در مقابل سفارت آمریکا در قاهره تظاهرات کردند را به القاعده منتسب کند.
 
آسوشیتدپرس در خبر خود نوشت که تظاهرات کنندگان پس از پایین کشاندن پرچم آمریکا، پرچمی را بر فراز سفارت برافراشتند که شبیه پرچمی است که توسط گروه تروریستی القاعده استفاده می‌شود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000244/nf00244285-2.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000244/nf00244285-3.jpg
 
بر اساس این گزارش، مصری‌های معترض تجمع‌کننده در برابر سفارت آمریکا در قاهره فریاد می‌زدند: «نترسید بگویید، سفیر باید برود».
 
«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در حال کار با مقامات مصری برای بازگرداندن اوضاع به حالت عادی است.

حمله مردم خشمگين ليبي به سفارت آمريكا
 
در همین حال، ایسنا هم به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره گزارش داد، به گفته منابع امنيتي ليبي مردم خشمگين بنغازي ليبي با حمله به كنسولگري آمريكا در اين شهر، يك كارمند آمريكايي اين كنسولگري را كشتند و يك تن ديگر را زخمي كردند.
 
اين حمله كه توسط گروه اسلامگراي «انصارالشريعه» صورت گرفت در اعتراض به اكران فيلمي موهن به پيامبر اكرم (ص) در سينماهاي آمريكا صورت گرفت. مهاجمان با استفاده از سلاح‌هاي سبك و آر.پي‌.جي به ساختمان كنسولگري آمريكا حمله كردند كه در اين حمله يك كارمند آمريكايي سفارتخانه كشته و يك تن ديگر زخمي شد.

فیلم
 
يونس الشريف، معاون وزير كشور ليبي در اين باره گفت: غير از اين دو آمريكايي بقيه اعضاي كنسولگري آمريكا سالم هستند و آسيبي به آنها نرسيده است.
 
قبل از تشديد حملات افراد مسلح گرداني از انقلابيون تحت فرمان نيروهاي دولتي توانستند كنسول و بقيه كارمندان كنسولگري آمريكا را از محل درگيري‌ها خارج كنند.

http://media.isna.ir/content/aljazeera2-10.jpg/6
 
بنا به گفته شاهدان، افراد مسلح كه تعداد آنها 60 تا 70 تن برآورد شده‌، با ورود به كنسولگري آمريكا در بنغازي، پرچم آمريكا پايين كشيده و بر ديوارهاي آن شعارهاي اسلامي نوشتند.
 هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نيز کشته شدن یکی از کارمندان کنسولگری آمریکا در بنغازی را رسما تایید کرد.
 
پیش از آن عبدالمنعم الهور، سخنگوی شورای عالی امنیت لیبی گفته بود که از تعداد دیگر مجروحان این درگیری هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست."
 
یکی از گزارشگران خبرگزاری رویترز در بنغازی هم گفته است که او شخصا سه مامور لیبیایی حفاظت از کنسولگری آمریکا را دیده که زخمی شده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *