دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

آندو: می بریم و می رویم جام جهانی

سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 244135
من از آنهايي كه انتقاد مي‌كنند مي‌خواهم يكي دو روز به خاطر تيم ملي تنها انرژي مثبت به بازيكنان بدهند. من مي‌دانم تيم ملي در اين بازي‌ها از لحاظ روحي رواني چگونه است
به گزارش جهان به نقل از ایران ورزشی؛ آندرانيك تيموريان پس از برگزاري اردويي كه در كشورآلمان داشت به قطر بازگشته است و حالا بايد براي حضور در ليگ ستارگان قطر دوباره تمرين‌هاي خود را با تيم الخريطيات پي بگيرد. بازي با لبنان بهانه‌اي شد تا سراغ ملي پوش خوب كشورمان برويم. مردي كه در اين ميدان بزرگ غايب است و نمي‌تواند كروش را همراهي كند. آندو با حساسيت زيادي به بازي با لبنان مي‌نگرد و به نوعي اين بازي را مهم ترين بازي تيم ملي كشورمان در مرحله مقدماتي صعود به جام جهاني مي‌داند. این مصاحبه را به نقل از ایران ورزشی بخوانید:

مدتي از قطر دور بوديد و در كشورآلمان اردو زديد. اين اردو مفيد بود؟
فكر مي‌كنم يكي از بهترين اردوهايي بود كه تا امروز تجربه كرده‌ام. بازي‌هاي خوبي در شهر نورنبرگ آلمان انجام داديم و تيممان الان آماده حضور در ليگ ستارگان قطر است البته هنوز به هماهنگي كامل نرسيده‌ايم اما فكر مي‌كنم نتيجه خوبي در ليگ ستارگان قطر مي‌گيريم.

با شرايط تيم جديدت به خوبي آشنا شدي؟
اينجا همه به من احترام مي‌گذارند و از اين بابت مشكلي ندارم. خدا را شكر همه چيز خوب است و مشكلي ندارم. ايراني‌هايي كه براي فوتبال به كشورهاي عربي آمده‌اند هميشه با احترام همراه مي‌شوند. با مربي و ديگر بازيكنان هم به خوبي ارتباط برقرارمي كنم و فكر مي‌كنم امسال يكي از مدعيان باشيم.

يعني الخريطيات مي‌تواند امسال شگفتي‌ساز ليگ قطر بشود؟
به احتمال خيلي زياد چنين اتفاقي رخ مي‌دهد. الخريطيات بازيكنان خوبي گرفته و تصور مي‌كنم بتوانيم مقابل مدعيان هميشگي ليگ قطر نتيجه خوبي بگيريم.

حال و هواي خودت در آستانه بازي با لبنان چطور است؟
زياد خوب نيست چون نمي‌توانم در اين بازي در تركيب تيم ملي حضور پيدا كنم. سخت است از تلويزيون بازي ايران مقابل لبنان را نگاه كنم.

دوست داشتي دراين بازي باشي؟
خيلي زياد چون اين بازي براي ما از اهميت فراواني برخوردار است. شك نكنيد اگر لبنان را در بيروت شكست بدهيم مي‌رويم جام جهاني.

يعني اين بازي از بازي با كره‌جنوبي هم مهم‌تر است؟
ما اگر لبنان را شكست بدهيم آن وقت در تهران با كره جنوبي بازي مي‌كنيم كه در آن بازي با حضور 120 هزار تماشاگر حريف را شكست مي‌دهيم. سخت ترين بازي ما همين بازي با لبنان است. بارها گفته‌ام كه لبنان در كشورش انگيزه زيادي دارد و دنبال پيروزي مقابل تيم ملي كشورمان است. اميدوارم بچه‌ها با تمام وجود مقابل لبنان بازي كنند. بليت جام جهاني در بيروت است

اين روزها انتقاد‌هاي زيادي از فوتباليست‌ها به خصوص ملي پوشان شده است. تو فكر مي‌كني اين انتقاد‌ها چه بازخوردي دارد؟

انتقادها نبايد زياد از حد باشد. من از آنهايي كه انتقاد مي‌كنند مي‌خواهم يكي دو روز به خاطر تيم ملي تنها انرژي مثبت به بازيكنان بدهند. من مي‌دانم تيم ملي در اين بازي‌ها از لحاظ روحي رواني چگونه است و تنها نياز به روحيه دارد. از رسانه‌ها مي‌خواهم در اين شرايط سخت تنها به تيم ملي ايران انرژي مثبت بدهند.

از كروش هم كم انتقاد نشده چون تيم ملي مقابل اردن نتوانست آن نمايش مطلوب را ارائه كند.
كروش مربي بزرگي است و كارش را خوب بلد است. او تيم ملي را به جام جهاني مي‌برد. من با او كار كردم و از همه مي‌خواهم حرفم را قبول كنند. اينقدر به كروش نتازند. به هرحال ما بازيكنان هم در كيفيت بازي تيم ملي نقش داريم. همه تقصيرات گردن كروش نيست.

براي بازي بعد با كره‌جنوبي به ايران مي‌آيي؟
حالا تا آن موقع. من نمي‌دانم چه اتفاقي خواهد افتاد. اول ببينيد من به تيم ملي دعوت مي‌شوم يا نه!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *